Fitness Seller

Loshangend vel na veel afvallen

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Helena

Novice
Lid geworden
11 aug 2019
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
75kg
Hallo allemaal,

Ik ben in 1,5 jaar tijd ruim 60 kg afgevallen (op eigen kracht) Ik woog 138 kg en zit nu op de 75 en heb mijn streefgewicht bereikt. Ik ga nog even door totdat ik 69 kg heb bereikt (dan ben ik de helft van mezelf kwijt :) )

Ik heb dit voor elkaar gekregen door op mijn calorieën inname te letten en onder me dagelijkse behoefte te zitten. Negatieve energiebalans. Daarnaast ben ik vanaf dag 1 begonnen met trainen. Kracht training. Eerst thuis en toen ik me comfortabel voelde in de sportschool. Ik trainde in het begin 2x in de week en wandelde veel. Na een half jaar de trainingen opgeschroefd naar 3x per week en de afgelopen 6 maanden loop ik daarnaast nog 1x in de week hard.

Het probleem waar ik nu mee zit is loshangend vel. En veel loshangend vel. Rondom me buik (zowel boven als onder) Rondom me armen, bovenbenen, billen en het ergste mijn borsten. Eigenlijk overal op mijn lichaam kan ik wel overtollig vel vastpakken. Ik ben nog jong maar het voelt alsof ik in een lichaam van een 60 jarige zit. Bij de huisarts geweest. Niks word vergoed ( overtollig vel rond je buik moet letterlijk als je zit tot aan je knieën komen) en voor een operatie heb ik simpelweg geen geld.

Ik doe absoluut geen cardio in de sportschool en ik vind mezelf aardig gespierd voor een dame. Ik ben verliefd geworden op krachttraining en hoe zwaarder hoe beter. Het probleem is dat om elke spier een lap met overtollig vel hangt. Erg frustrerend na zo hard te hebben gewerkt..
Ik train mezelf de ****** in maar het hangend vel word niet minder.

Mijn vraag aan jullie is of iemand in dezelfde situatie zit of zat en hoe jullie hiermee omgaan. Misschien tips, tricks, wat dan ook!

Liefs,
Helena
 
Jong is natuurlijk relatief. Op je 29e is je huid een stuk minder flexibel dan op je 18e.
Loshangend vel is niet erg veel aan te doen, het wordt met de jaren een stuk minder, als je helemaal droog bent zal je spierdefinitie alsnog wel doorschijnen.
Naar mate je gespierder wordt zal het vel ook wat meer strak trekken maar helemaal weg zal het nooit gaan.
Is kut, maar het is of een ingreep laten doen of het accepteren.

Wel erg goed bezig. Keep it up, laatste loodjes.
 
Het kan tot 2 jaar duren vooraleer uw huid zich tot z'n maximale vermogen heeft hersteld. Maar jammer genoeg ga je dit nooit volledig zien verdwijnen zonder chirurgische ingreep.

Bekijk het zo: liever loshangend vel dan dat dat vel gevuld is met vet ;)
 
Even off-topic
Mijn complimenten voor deze prestatie.
 
Als je doorgaat tot 69kg wordt het alleen maar erger. Misschien is het zelfs beter wat aan te komen voorlopig. Beste is om in de spiegel te kijken
en te zien bij welk gewicht het nog het meeste meevalt. Verder vindt ik het erg knap van je hoor, zoveel afvallen vergt veel discipline.
 
Belachelijk dat zoiets niet vergoed word. Opzich.. als het moet kloppen volgens deze website https://www.kliniekveldhoven.nl/prijzen/kosten-buikwandcorrectie/ zouden kosten neerkomen ozo'n 5 duizend euro. Dat is een hoop geld maar geen onmogelijk bedrag om voor te sparen. Misschien kun je tegen die tijd een andere zorgverzekering zoeken dat het deels vergoed word ? In iedergeval lekker doortrainen en blijven sparen en je doel voor ogen blijven houden. Respect trouwens. :)
 
Ik heb het zelfde probleem. ik ben van 170KG naar 93Kg gegaan en heb dus ook veel overtollig huid zitten. Waardoor ik ook heel vak een ontstoken navel heb omdat deze soort van "dicht" zit.
Daarnaast ben ik ook al 5 keer afgewezen door de zorgverzekeraar omdat het geen medisch probleem is maar een cosmetisch probleem.

Om kort te zijn is het gewoon bullshit. Iedereen loopt te klagen dat de bevolking te dik wordt dan zijn er mensen die daar wat aan doen(hetzij met hulp of zonder) stimuleer dat dan door bepaalde ingrepen te vergoeden.
Maar Eagleone Thanks voor de website ik ga daar zeker naar kijken.
 
Je kan altijd proberen om via de huisarts een soort van depressie gerelateerde doorverwijzing te krijgen.
 
Je kan altijd proberen om via de huisarts een soort van depressie gerelateerde doorverwijzing te krijgen.
Heb ik ook al geprobeerd, heb zelfs zitten huilen daar. Maar de arts wil 9 van de 10 heel graag de behandeling uitvoeren maar de zorgverzekeraar beslist of jij het vergoed krijgt.
Er zijn 5 punten waar jij aan moet voldoen. Voldoe jij en 4 van de 5 punten dan krijg je het niet vergoed. Je moet echt aan alle 5 de punten voldoen. Dat is het kromme aan alles.
 
Heb ik ook al geprobeerd, heb zelfs zitten huilen daar. Maar de arts wil 9 van de 10 heel graag de behandeling uitvoeren maar de zorgverzekeraar beslist of jij het vergoed krijgt.
Er zijn 5 punten waar jij aan moet voldoen. Voldoe jij en 4 van de 5 punten dan krijg je het niet vergoed. Je moet echt aan alle 5 de punten voldoen. Dat is het kromme aan alles.

Ik snap zelf ook niet waarom het zo fucking duur moet zijn. Ze snijden wat weg en hechten wat. Dus waarom moet het in godsnaam zo duur zijn?
Heb zelf een keertje perongeluk in mijn vinger gesneden en dat moest ook gehecht worden. BAM drekt 300 euro eigen risico moeten betalen ! 300 FUCKING euro voor een hechting!
Heb nog een keer de ambulance moeten bellen voor een dakloze pool. Stuurden ze het factuur naar mij toe omdat ze voor hem geen adres konden vinden. rond de 500 euro voor ALLEEN het ambulance vervoer.
 
Ik snap zelf ook niet waarom het zo fucking duur moet zijn. Ze snijden wat weg en hechten wat. Dus waarom moet het in godsnaam zo duur zijn?
Heb zelf een keertje perongeluk in mijn vinger gesneden en dat moest ook gehecht worden. BAM drekt 300 euro eigen risico moeten betalen ! 300 FUCKING euro voor een hechting!
Heb nog een keer de ambulance moeten bellen voor een dakloze pool. Stuurden ze het factuur naar mij toe omdat ze voor hem geen adres konden vinden. rond de 500 euro voor ALLEEN het ambulance vervoer.
Jup... Helaas is het zorgsysteem in Nederland heel krom....
 
Ik vind het wel terecht eigenlijk. Hoezo zou de hele samenleving moeten opdraaien voor jouw cosmetische operatie, die enkel nodig is omdat je jezelf in het verleden niet goed verzorgd hebt?

En die arts is zo duur omdat hij iets kan. Ik wil het ook wel proberen voor twintig euro, maar ik denk niet dat je er veel beter van wordt. Net als voor iedere goede vakman, betaal je ook voor een arts.
 
Ik snap zelf ook niet waarom het zo fucking duur moet zijn. Ze snijden wat weg en hechten wat. Dus waarom moet het in godsnaam zo duur zijn?
Heb zelf een keertje perongeluk in mijn vinger gesneden en dat moest ook gehecht worden. BAM drekt 300 euro eigen risico moeten betalen ! 300 FUCKING euro voor een hechting!
Heb nog een keer de ambulance moeten bellen voor een dakloze pool. Stuurden ze het factuur naar mij toe omdat ze voor hem geen adres konden vinden. rond de 500 euro voor ALLEEN het ambulance vervoer.

Huh wat, je betaald voor een ander?
 
Ik vind het wel terecht eigenlijk. Hoezo zou de hele samenleving moeten opdraaien voor jouw cosmetische operatie, die enkel nodig is omdat je jezelf in het verleden niet goed verzorgd hebt?

En die arts is zo duur omdat hij iets kan. Ik wil het ook wel proberen voor twintig euro, maar ik denk niet dat je er veel beter van wordt. Net als voor iedere goede vakman, betaal je ook voor een arts.

Tja, het is een beetje waar je de grens ligt.
Als je als vrouw zijnde geen echte borstvorming hebt, dus een cup AA, kan je een borstvergroting vergoed krijgen.
Ben je onzeker over hoe je neus staat kan je een neuscorrectie vergoed krijgen.
Ook in de verslavingszorg wordt praktisch alles vergoed. (En erg dik worden is vaak te wijten aan een depressie/eetverslaving/iets anders dat niet oké is)
Maagverkleiningen worden vergoed.
Ooglidcorrecties worden vergoed.
Besnijdenis worden allemaal vergoed.

Ik kan me voorstellen dat als je extreem veel los vel hebt het medisch ook klachten kan meebrengen, wrijving enzo.
Maar ik snap jou punt ook zeker wel.
 
Ja, eens. Ik vind dat cosmetische ingrepen in het algemeen niet vergoed zouden moeten worden. Behalve als je uiterlijk bijv. het gevolg is van iets waar je niets aan kunt doen. Bijv. littekens door brandwonden of een enge ziekte.

Vind het zelf krom als ik zou moeten betalen voor andermans onzekerheid. Maar ik ben dan ook een economisch rechtse motherfucker :p
 
Ja, eens. Ik vind dat cosmetische ingrepen in het algemeen niet vergoed zouden moeten worden. Behalve als je uiterlijk bijv. het gevolg is van iets waar je niets aan kunt doen. Bijv. littekens door brandwonden of een enge ziekte.

Vind het zelf krom als ik zou moeten betalen voor andermans onzekerheid. Maar ik ben dan ook een economisch rechtse motherfucker :p

Sluit ik me ook bij aan hoor. Iedereen zeikt dat de basisverzekering te duur is maar iedereen wilt wel dat steeds meer vergoed wordt door de verzekering.
(En vind het krom dat bvb. beugels dan weer niet vergoed worden. Dat zou ik dan juist wel weer in de verzekering willen zien)
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik vind het wel terecht eigenlijk. Hoezo zou de hele samenleving moeten opdraaien voor jouw cosmetische operatie, die enkel nodig is omdat je jezelf in het verleden niet goed verzorgd hebt?

En die arts is zo duur omdat hij iets kan. Ik wil het ook wel proberen voor twintig euro, maar ik denk niet dat je er veel beter van wordt. Net als voor iedere goede vakman, betaal je ook voor een arts.

Je meent het? Hij kan iets dus dan moet je het maar onbetaalbaar duur maken ? De mens zou een stuk verder komen als we elkaar wat meer zouden helpen in plaats van overal geld voor moeten vragen. Als ik iemand kan helpen, haal ik voldoening uit aan het feit dat ik weet dat ik iemand verder help. Zou me crap voelen als ik overal geld voor moest hebben. Dingen waar mensen afhankelijk van zijn word gewoon misbruik op gemaakt en vult een minderheid zijn zakken mee. Om een paar voorbeelden te noemen is zorg er een van maar in het recht gebeurd hetzelfde, het bankwezen etc
Wat zeur je dan :roflol:


Ik heb het hier over prijzen.

Wil jij soms tegen mij zeuren ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven