MuscleMeat

Losse huid na afvallen.

Bezoekers in dit topic

fatgyal

Novice
Lid geworden
24 nov 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m56
Hoi beasts and beasts to be..

Ik heb een klein vraagje, zijn hier mensen die na een groot gewichtverlies last hebben van een losse huid en hoe gaan jullie er mee om? Helpt het sporten met het strakker maken, of spieren opbouwen? Wat zijn dingen die je kunt doen om het zo minimaal te houden.

Thanks alvast!

Fattie on her way to baddie. :laugh:
 
Zijn hier zeker wel.
 
Het is lastig te weten of je hier last van hebt zonder dat je daadwerkelijk een laag vetpercentage hebt. Tot die tijd is het niet heel handig je er druk om te maken.
 
Een vriend van me is 40kg afgevallen, en ook hij had last van los huid. Hij is er voor naar de huisarts geweest en kreeg te horen dat het geopereerd weggehaald moet worden. Hij heeft het niet gedaan omdat het een fortuin kost. Hij is begonnen met bb en is toen beetje massa aangekomen, en daarmee werd het minder. Het is helaas nog niet helemaal weg.. Maar dat moet je denk ik mee leren leven.

Nogmaals dit is de ervaring van een vriend van me. Weet niet hoe anderen het ervaren hebben.
 
Je mag nog zoveel trainen als je wilt, als je een grote hoeveelheid gewicht bent afgevallen ga je veloverschot hebben. Maar er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden dat je dit nooit op voorhand kan zeggen. Je leeftijd, je genetica, hoeveel overgewicht je hebt, etc. Ik ben zelf zo'n 40 kg afgevallen en heb (naar mijn mening) veel geluk gehad en niet al te veel veloverschot. De grootste hoeveelheid zal je wss aan je buik hebben aangezien de zwaartekracht ervoor zorgt dat als je los vel hebt dat dit daar zal samenkomen.

Je mag nog trainen zoveel je wilt, mirakels moet je niet verwachten. Ik ben er ook niet altijd blij mee, maar als ik moet kiezen tussen het veloverschot dat ik nu heb of terug 40 kg meer wegen dan weet ik het wel :)
 
Thanks voor jullie reacties!

Ja het is inderdaad altijd beter om gezond te zijn vs ongezond zonder hangend vel.
Het is gewoon iets wat me redelijk bang maakt van erg overgewicht en die onzekerheid daarvan en depressief voelen en dan veel afvallen en weer een nieuw ding om onzeker over te zijn.
Klinkt wel dramatisch maar vroeg het me gewoon af, hehe.
 
Tgoh, soms is het ook deprimerend hoor. Zo lijkt het bv soms dat ik toch nog een redelijke buik heb als ik een iets strakker t-shirt aandoe terwijl dit puur veloverschot is. Hoeveel weeg je nu?
 
Thanks voor jullie reacties!

Ja het is inderdaad altijd beter om gezond te zijn vs ongezond zonder hangend vel.
Het is gewoon iets wat me redelijk bang maakt van erg overgewicht en die onzekerheid daarvan en depressief voelen en dan veel afvallen en weer een nieuw ding om onzeker over te zijn.
Klinkt wel dramatisch maar vroeg het me gewoon af, hehe.
Eerst het ene probleem tackelen. Dan pas naar een volgend obstakel gaan kijken. Dit is een beetje als iemand die in een oorlogsgebied woont en zich druk maakt hoe hij aan meubelen gaat komen als hij naar een veilig gebied zou verhuizen.

Op zich is het een realistisch probleem, maar zorg eerst maar eens dat je op dat punt arriveert en kijk dan wat de situatie is en wat je opties zijn.
 
Ik zit momenteel ook op -40 kilo. Nog enkele kilo's te gaan. Heb minimaal veloverschot, Een klein plooitje onder mijn navel en als ik mijn buik helemaal zou intrekken of wanneer ik naar voren zou hangen zie je nog wat meer. Maar die laatste twee dingen doe ik nooit dus maak me er niet zo druk om. Nu hoop ik dat ik niet opeens nog wat vel erbij krijg bij de laatste 5 kilo, maar ik denk en hoop van niet.
En als het me toch overkomt... Het is wat het is. En hard blijven hopen dat het wat terug rekt nog. *Fingers crossed*.
Ik heb wel een hoop straiie, maar ja aangezien ik er toch niet zo veel aan kan doen... Boeiend.... Laat ik het zo zeggen, ik heb het leren accepteren.

Ik ben jaren bezig geweest met afvallen, dus wellicht heeft dat geholpen het minimaal te houden. Ik bedoel mijn huid krijgt meer de tijd om terug te rekken..
Probeer maar eerst wat af te vallen, misschien ben je onzeker over iets wat er misschien niet/amper komt. :o
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Back
Naar boven