Fitness Seller

Losse oefeningen op rustdagen

Bezoekers in dit topic

Siemenn

Cool Novice
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
96
Waardering
36
Lengte
1m85
Massa
80kg
Ha allemaal,

Ik volg momenteel de Full Body workout van Kelei (Intermediate/Advanced Routine - Revision 1), maar doe dit maar 3 keer per week. Ik ben doordeweeks in Maastricht voor de studie en train dan op maandag, woensdag en vrijdag. In de weekenden ben ik dan 'echt' thuis en fitness ik niet. Echter hebben we hier wel één dumbbell liggen die van m'n broer is. Op een dag als vandaag loop ik er een aantal keer langsaf en doe ik een aantal oefeningen. Niets bijzonders of volledigs, gewoon 5 minuutjes wat curls voor de biceps en triceps bijvoorbeeld. Op deze mainer doe ik toch 'wat' dingen nog in het weekend. Echter heb ik geen idee of dit verspilde tijd is of zelfs tegenstrijdig kan werken, doordat ik op rustdagen wat doe en daarnaast ook nog eens steeds kleine sessies.

Dus was nieuwsgierig. Vandaar de vraag: is het gewoon prima als je op een dag een aantal keer (3 à 4 keer) wat korte oefeningen doet?
 
Laatst bewerkt:
Als je een schema hebt gekozen moet je dat schema volgen en je daarna houden, dat houdt ook de rust dagen in. Wel zou je op je rust dagen wat cardio kunnen doen.
 
Als je een schema hebt gekozen moet je dat schema volgen en je daarna houden, dat houdt ook de rust dagen in. Wel zou je op je rust dagen wat cardio kunnen doen.

Bedankt. Punt is echter dat deze workout prima 6 keer per week gedaan mag worden, maar ook 5, 4, 3 of 2 keer. Het is een nogal variabele workout, die iedereen kan schikken naar eigen mogelijkheden. Ik kan maar 3 keer de workout echt volgen, maar wat losse, korte dumbbell oefeningen in het weekend kan ik er nog wel bij doen.
 
Bedankt. Punt is echter dat deze workout prima 6 keer per week gedaan mag worden, maar ook 5, 4, 3 of 2 keer. Het is een nogal variabele workout, die iedereen kan schikken naar eigen mogelijkheden. Ik kan maar 3 keer de workout echt volgen, maar wat losse, korte dumbbell oefeningen in het weekend kan ik er nog wel bij doen.

Zorg dan dat je niet de spieren traint die je dag ervoor al hebt gepakt, dan maakt het niet uit.
 
Als je het volume en de intensiteit laag houdt geen probleem. Zolang het maar niet verder in je herstel hakt. Ik doe zelf ook lichte assistance oefeningen op rustdagen en nog nooit problemen mee gehad. Is imo goed voor achterliggende spieren een beetje extra volume te geven zonder dat je herstel er door afgeremd wordt.
 
Zorg dan dat je niet de spieren traint die je dag ervoor al hebt gepakt, dan maakt het niet uit.

Ah oké, top. Ik doe full-body workouts, dus zo'n beetje iedere spiergroep heb ik al gehad. Wellicht in het weekend nog wat buikspieroefeningen erbij.

Als je het volume en de intensiteit laag houdt geen probleem. Zolang het maar niet verder in je herstel hakt. Ik doe zelf ook lichte assistance oefeningen op rustdagen en nog nooit problemen mee gehad. Is imo goed voor achterliggende spieren een beetje extra volume te geven zonder dat je herstel er door afgeremd wordt.

Oké thanks! :)
 
Back
Naar boven