AndroidHealthClinic

Love_be_positive's road to Flexcup 2014

Bezoekers in dit topic

ladylay

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
1
Ook ik ga meedoen aan de Flexcup dit jaar. Ik zat in overweging om mee te doen aan de Enercup, maar aangezien ik op vakantie ga eind augustus voor 15 dagen is het verstandig om er niet aan deel te nemen. Als ik op vakantie ben, ben ik ook echt op vakantie. Elke dag een rugzakje met een fles wijn voor mij en blikjes bier voor vriendlief en op naar het strand en elke avond heerlijk dineren. Dit zou dus voor stress zorgen als ik wel mee zou doen, dus daar begin ik niet aan. ;)

Ik train al 11 jaar heavy in de sportschool, begonnen toen ik 15 was. (ik droomde toen al van bodybuilding wedstrijden) Dit jaar ben ik pas begonnen met voedingsschema's, ik alleen kwam geen stap verder en ik besefte mij dat het aan mijn voeding lag. Ik ben in contact gekomen met Evelien en Kevin Nellen. Zij begeleiden mij nu en zij gaan mij ook begeleiden in de wedstrijd prep.

Ik ben voornamelijk actief op instagram, dus voor diegene die het leuk vinden om mij daar te volgen -> love_be_positive. http://instagram.com/love_be_positive

Ik ga voor de bikiniklasse, maar mocht ik echt hard groeien de aankomende tijd zal het body fitness worden. We will see. Ik heb net weer een nieuw voedingsschema gekregen, na 10 weken hetzelfde voedingsschema wordt je wel een beetje flauw van hetzelfde eten. Daarnaast ervoer ik krachtverlies de laatste 2 weken en lusteloos/weinig energie.

Vetpercentage is op het moment circa 21.4%, misschien iets lager nu. Binnenkort even laten meten. Daarnaast heb ik 1 cheatday waarbij ik 3 maaltijden mag cheaten. Dit heb ik ook echt nodig voor het mentale gedeelte :D

Daarnaast gaat het hard bij mij, vet% blijft zakken en ik heb ontzettend veel kracht/spier aangezet. ( op de laatste 2 weken na) Nu hogere kh op traindagen en lagere kh op niet traindagen zodat ik ook vet blijf verliezen. Ik ben circa 6/7 kg afgevallen in de afgelopen weken, dat is dus aardig wat :)

Ik train 4 dagen in de week, upper/lower body en daarna altijd 20 min. hardlopen. Dit laatste hoeft niet, maar ik vind het heerlijk :D
Upper/lower body heb ik wel aardig pittig, omdat ik er aardig wat geïsoleerde oefeningen in heb zitten. Ik train de spieren dus 2 x per week.

Mochten mensen het echt leuk vinden dat ik hier blog over mijn trainingen, dan hoor ik dat graag! Ik persoonlijk vind het super leuk om mensen te volgen op instagram vanwege de foto's :D

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: joellen25
Ff je pics bekeken, mooi droog al!

Voeding is wat betreft massa/droogheid echt DE key! Ik heb af en aan getraind vanaf mn 15e met minder resultaat dan nu in een half jaar! Iig suc6 en gewoon lkkr je trainingen gaan loggen hier, is altijd leuk.

Jij mag zeker ook je dieet niet plaatsen? :D

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Ik zal eens wat trainingen hier neer plaatsen! En inderdaad, voeding is echt de key! Ik zag al een verschil binnen een week. Nu 10 weken verder is het een wereld van verschil! Wel leuk en interessant om je lichaam zo zien te veranderen!

Robbie, of het niet mag weet ik niet. Maar ik plaats ze hier niet, ik vind dit niet netjes tegenover Evelien en Kevin ;)

hee leuk een nieuwe fanatiekeling! welkom! heb ook even je foto's op insta bekeken en idd mooi droog zeg! Mooie definities!

Vraagje.. Hoe komt het eigenlijk dat als je al 11 jaar aan krachttraining doet er nu pas achter komt dat je voeding niet in orde was dan? Puur nieuwsgierigheid :)

• Topic Starter Topic Starter
Dank je wel, Daphne!
ik wist wel dat voeding invloed had alleen niet zoveel. Daarnaast was ik emo-eter toen ik jonger was. Afgelopen jaar wel met voeding bezig geweest, maar te weinig eten etc. De verhoudingen klopten niet en ik kwam er zelf maar niet uit. Kwam allemaal te precies en daar heb ik dan nog niet genoeg kennis van. Daarnaast doe ik rekoefeningen voor mijn onderrug. Toen ik 15 was vond ik het stom om de rug te trainen, want die gebruikte je toch nooit ergens voor. Ja, dit is echt gebeurd :D Nu is mijn onderrug ontzettend aangesterkt, maar ik moet het wel blijven oprekken anders krijg ik er weer last van.

Vandaag legday.
Eerst 3 keer optrekken, naturel grip, small grip.
Ik ben momenteel aan het veranderen/uitproberen met de sets en de herhalingen. Niet meer standaard 3x8 en merk direct verschil.

Squats
10x60kg
9x60kg
8x70kg
8x70kg
8x80kg
8x90kg

Ik weet niet hoe de oefening heet, maar je haakt je hakken ergens achter (op je knieën) en komt dan langzaam naar voren/beneden met je lichaam en weer omhoog. Het is voor je hamstrings.
3x8-10

Deadlifts
3x8 60 kg

Superset
Legextension 4x8 32 kg 2x8 34.2kg
Squats 6x10 18kg dumbell (smalle stand)

Lat pull down 4x8 45 kg
Nog een oefening voor de vleugels, weet de benaming ook niet. 4x8 32 kg

Legpress single leg
6/7x8-10 66 kg(gericht op de bil spieren)

Rollouts 3x6
Side plank, single leg. Elke kant 30-40 sec.
Daarna 20 min. hardlopen voor de ontspanning.

Zooo hey wat een ontzettend mooi en goed fysiek heb je al zeg :heart:

Heel veel succes :D!

Zo echt sterke squat zeg! Doe je die los of in smith machine?

Thanks! Weet ik dat ook weer! Killer oefening :D

@Marina, Dank je wel! Mag uiteraard nog veel droger, uiteraard. Maar ben al zeer tevreden :)

@Stefanovich Thanks!!

@Daphne Losse stang. Dit is niet mijn max hoor. Doe het momenteel even rustig aan ivm mijn onderrug. :)
Heb 17 jaar paardgereden, mijn benen zijn aardig sterk. Laten we het daar maar op houden :D

Nice! Ik ga je ook volgen :) Leuke insta heb je!

Leuk! En thanks!! :D

Vandaag upperbody day. Ging erg fijn moet ik zeggen! Merk echt dat ik meer carbs Krijg nu! Wel ontzettende spierpijn in mijn hamstrings��

Eerst weer 3x pull ups gedaan.
Incline press 3x6/7 35 kg
Incline flyes 4x8 9 kg (losse gewichten)
Pull ups 27 kg tegengewicht 3x10
Rope pulldowns 4x8 39 kg
Face pulls 4x8 28 kg
Schoulder press 4x8 10 kg (dumbells)
Tricep pulldown 3/4 x 6 18/23 kg
Reverse curl 4x8 27 kg
Bicep Enkel met rope gedaan 4x8 9-11.3 kg
Curle bar tricep pull down 4x 8 32 kg
Triceps opdrukken op bankje, voeten op een bal. gelijk core oefening. 4x10-12 langzaam naar een hoek van 90 graden
Bicep curl bar 4x8 32 kg
Dumbbell roll? 4x8 6 kg schouderoefening

Daarna 20 min hard gelopen

Lekkere training :)

Thanks Moess! Vandaag weer legday! Heb d'r nu al zin in, altijd hardcore tot het gaat gaan dan :D

Zo je doet veel oefeningen zeg in 1 training! Hoe lang ben je met zo'n training bezig?

Lekkere training dat sowieso :D

Jeetje wat een squats! Ik ben 10 jaar te laat begonnen met trainen denk ik ;)

Ik volg je op instagram, altijd leuk.

Daphne -> een uur ongeveer, dus het is goed te doen :D

Natty -> Squats doe ik 90 graden ik geloof niet zo in ass to the grass ;) En klopt, 17 jaar in de paardensport gezeten, dus dan ontwikkel je wel aardig wat beenpspieren :p

AbfaB -> Thanks! Ik was vorig jaar begonnen met 5 kg elke kan en ik heb 5 dagen niet kunnen lopen!:roflol:

Oefening baart kunst!

Vandaag weer okay getraind, even een offday, ff een dipje mentaal en dat merk je direct in je trainingen!

Wel gingen de squats en deadlifts heel fijn!

Eerst weer 3 x pullups

Daarna squats
8 x 70 kg
8 x 90 kg
8 x 100 kg
8 x 100 kg

Wel lastig als je benen beresterk zijn maar je rug/schouders niet zo :p Dus langzaam naar beneden en langzaam weer omhoog en hele hoge concentratie :D

Glute ham raise
3 x 7
Ging niet helemaal top, nog teveel spierpijn van afgelopen maandag!

Deadlifts -> record
2 x 8 60 kg
1 x 8 70 kg

Leg Press
Ik weet het niet precies meer, maar iets van 6 setjes. Wisselen met 1 been en 2 benen.
1 been varieerde ik met 59 -- 66 kg, ging dit keer wat lager in het gewicht zitten ( 59 kg)
2 benen tussen de 100 - 127 kg. 8-10 herhalingen.

TRX Pike 3 x 8
TRX Bodysaw 3 x 8
Dit ivm mijn rug

Leg curls
2 x 8 32 kg
1 x 8 42 kg

Decline situpp press ( losse gewichten )
Ook ivm mijn rug.

En toen was ik er klaar mee en had ik geen zin meer, dus heb het hardlopen dit keer overgeslagen :p

En ik realiseer mij net dat ik 2 oefeningen vergeten ben voor mijn vleugels, lat pull down en nog 1! Nouja, morgen weer een dag :D

Terug
Naar boven