Fitness Seller

low bf% = low test (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
19.955
Waardering
11.164
Je hoort er eigenlijk nooit iemand over, maar als je echt lean bent is dat niet zo goed voor je testosteron productie.

Wat doe je met die wetenschap?
 
"The more overweight you are or the higher your body fat percentage is = The higher your estrogen levels will be because body fat contains an enzyme called aromatase that converts your 'manly' testosterone into 'womanly' estrogen making your testosterone levels drop so...

Go on a weight loss workout program to lower body fat, reduce estrogen and increase testosterone and..."
http://www.nowloss.com/ways-to-incre...g-steroids.htm
 
Zolang je je maar prima voelt. Als je je kut voelt op laag bf%, bulk je er wat bij.

Maar als je geen verschil merkt mentaal tussen 15 en 25 nmol/l boeit het niet echt (srs)
 
"The more overweight you are or the higher your body fat percentage is = The higher your estrogen levels will be because body fat contains an enzyme called aromatase that converts your 'manly' testosterone into 'womanly' estrogen making your testosterone levels drop so... Go on a weight loss workout program to lower body fat, reduce estrogen and increase testosterone and..." http://www.nowloss.com/ways-to-incre...g-steroids.htm
Ja leuke marketing meuk en te veel lichaamsvet is ook niet goed, maar dit topic gaat juist over te weinig. Zeg vanaf 10%, of als je year round 6-8% zou willen zijn, blijft er weinig van je aanmaak over.

---------- Post added at 14:58 ---------- Previous post was at 14:54 ----------

Zolang je je maar prima voelt. Als je je kut voelt op laag bf%, bulk je er wat bij.

Maar als je geen verschil merkt mentaal tussen 15 en 25 nmol/l boeit het niet echt (srs)
Ja precies, maar ik zou me meer zorgen maken over <15 nmol/l

Kan er ook weinig bronnen over vinden met duidelijke cijfers over verschillende gevallen. Moet je gezond 15nmol kunnen behouden met een juiste aanpak bij 10%, 8%, 6%, etc.
 
Ohja en linked er nog een paar studies bij..

Ik weet dat het voor mij eens 15nmol bij 8% was en daaronder gaan inderdaad flink crashte, bij 10% zou het dus al bijna het dubbele en optimaal kunnen zijn dat is ook mooi om te weten.

Eens een keertje controleren op 10% en dan is dat een handige richtlijn.
 
Back
Naar boven