Fitness Seller

low carb 'dieet' voor 50+er

Bezoekers in dit topic

Pronk

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
90kg
Hoi,

Mijn moeder wil graag gezonder gaan eten/afvallen. Ik weet wel het e.e.a. van voeding en raadde haar het Atkins/Soutbeach/Keto principe aan, laag op de carbs en hoog op de eiwitten/vetten. Een goede opmerking van haar kant was dat die 'dieeten' een hoog percentage aan vetten hebben en dat dat niet goed zou zijn voor haar cholesterolgehalte.

Ik zou graag de mening hebben van jullie aangezien ik het wel een interessant punt vond en niet genoeg weet om daar een goed antwoord op te geven. Alvast bedankt!

Je moeder doet er verstandig aan om niet te gaan diëten, maar gewoon haar voedingspatroon blijvend aan te passen.
Minder koolhydraten, meer eiwitten, zonder te overdrijven met bepaalde zogenaamd zaligmakende diëten die op den duur niet vol te houden zijn of waarin je in no time weer terugvalt naar je oude gewicht.
En ze moet gaan bewegen, als ze dat nog niet al doet.
Ze zal hoogstwaarschijnlijk in de overgang zijn, en door goed te bewegen kun je veel kwaaltjes en vervelende bijwerkingen op een gezonde manier tegengaan.
En qua vetten.......er zijn veel gezonde vetten die elk lichaam nodig heeft maar de transvetten kan ze beter inderdaad mooi laten staan.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, helemaal duidelijk! Bedankt voor je reactie en wat mij betreft kan hier dan een slotje op :)

Terug
Naar boven