MuscleMeat

Low-Load High Volume Resistance Exercise Stimulates Muscle Protein Synthesis More Than High-Load Low (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

High Load, high volume zeg ik :D
 
Moet er wel bij zetten dat die low load high volume met veel reps is, en wel tot failure.( sleutel tot succes leidt toch intensiteit te zijn, alweer :D)
 
Niks nieuws, toch?
 
Over hoeveel reps hebben we het?

Fifteen men (21*1 years; BMI = 24.1*0.8 kg/m2) performed 4 sets of unilateral leg extension exercise at different exercise loads and/or volumes: 90% of repetition maximum (1RM) until volitional failure (90FAIL), 30% 1RM work-matched to 90%FAIL (30WM), or 30% 1RM performed until volitional failure (30FAIL).

Dat verschild dus per persoon. Ze maken zoveel mogelijk herhalingen met een X aantal procenten van hun 1RM.


Jammer trouwens dat de onderzoekers geen aandacht schonken aan de voeding van deze mannen. Ik heb nog niet het hele artikel gelezen, maar ik kan zo snel niks vinden hiervoer. Toch jammer aangezien voeding een grote invloed heeft op je eiwitsynthese. En zeker als je maar weining proefpersonen hebt (15 in dit geval) vind ik voeding wel een belangrijke varierende factor die je moet ''uitschakelen'' in zo'n onderzoek door ze allemaal ''hetzelfde'' te laten eten.
 
Dat volume van die 90% 1RM is gewoon te laag. Moesten ze nu eens 10 sets doen:)
 
Fifteen men (21*1 years; BMI = 24.1*0.8 kg/m2) performed 4 sets of unilateral leg extension exercise at different exercise loads and/or volumes: 90% of repetition maximum (1RM) until volitional failure (90FAIL), 30% 1RM work-matched to 90%FAIL (30WM), or 30% 1RM performed until volitional failure (30FAIL).

Dat verschild dus per persoon. Ze maken zoveel mogelijk herhalingen met een X aantal procenten van hun 1RM.


Jammer trouwens dat de onderzoekers geen aandacht schonken aan de voeding van deze mannen. Ik heb nog niet het hele artikel gelezen, maar ik kan zo snel niks vinden hiervoer. Toch jammer aangezien voeding een grote invloed heeft op je eiwitsynthese. En zeker als je maar weining proefpersonen hebt (15 in dit geval) vind ik voeding wel een belangrijke varierende factor die je moet ''uitschakelen'' in zo'n onderzoek door ze allemaal ''hetzelfde'' te laten eten.
ze moesten allemaal iig 2200kcal eten, maar dat is natuurlijk niks :D
voor de rest was er idd niks over voeding geloof ik ook.
en idd, beetje zwak onderzoek aangezien er maar 15personen aan meededen, en je hebt 3 groepen dus 5per groep (of 15 per groep en lees ik fout?).
van de 30WM groep maakt de voeding niet uit want die hadden toch een faal trainingsschema.. van die andere 2 groepen is de kans best reëel dat de 30FAIL groep beter at dan de 90FAIL groep.. het zijn immers maar 10mensen..
 
Back
Naar boven