- Lid geworden
- 4 feb 2010
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 85kg
Jo! tijdens mijn chesttraining had ik het over de cable crossover met een maat van me.
Hij doet altijd de variant zoals de velen hier kennen.
voorover buigend en naar beneden flyen.
Die oefening vind ik voor 90% Identiek aan een normale dumbbell flye.
De strech in de borst is voor mij precies hetzelfde als bij de high pulley cable crossover en het is zogenaamd voor de onderkant.
Maar de onderkant pak je toch ook al bij de press oefening
( Pec Major in het algemeen )
we hadden het ook over het verschijnsel ''constante spanning'' door het gebruiken van een kabel, maar ik vind het zelf zo miniem dat ik het geen factor vind.
Ik zelf doe altijd de low pulley variant, omdat het een compleet andere beweging is die zorgt voor een goede prikkeling.
Daarnaast kan ik mijn rug rechthoude, en echt mn borst goed spannen, plus dat ik gemakkelijk mijn armen over elkaar heen kan kruisen voor completere rom van de oefening.
Jullie mening?
Hij doet altijd de variant zoals de velen hier kennen.
voorover buigend en naar beneden flyen.
Die oefening vind ik voor 90% Identiek aan een normale dumbbell flye.
De strech in de borst is voor mij precies hetzelfde als bij de high pulley cable crossover en het is zogenaamd voor de onderkant.
Maar de onderkant pak je toch ook al bij de press oefening
we hadden het ook over het verschijnsel ''constante spanning'' door het gebruiken van een kabel, maar ik vind het zelf zo miniem dat ik het geen factor vind.
Ik zelf doe altijd de low pulley variant, omdat het een compleet andere beweging is die zorgt voor een goede prikkeling.
Daarnaast kan ik mijn rug rechthoude, en echt mn borst goed spannen, plus dat ik gemakkelijk mijn armen over elkaar heen kan kruisen voor completere rom van de oefening.
Jullie mening?