AndroidHealthClinic

Low Row ,High Row / Bent over Dumbbell Row??

Bezoekers in dit topic

Steady P

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
1
Lo Lo,

Me huidige 4 oefeningen voor me Rug zijn

Seated Cable Row
Chin Up Wide Grip
High Row
Low Row

Over 4 weken wil ik dit schema ff vernieuwen.

Bent over Dumbbell Row , ging altijd keihard bij mij dus die wil ik weer terug, ik weet ook dat ik de Dealift erin MOET hebben anders hoor ik er niet bij he ;).

Dus zou hij er zo uitkomen te zien:

Deadlift
Bent over Dumbbell Row
Chin Ups Wide Grip (misschien daar voor in de plaats Lat Pulldown)
en dan de vraag High Row of Low Row....?

want 5 oefeningen lijkt me te veel.

Met die Dumbbell Row pak je dat hele gedeelte van je rug toch? zou dan alleen High erbij voldoen?

Waarom dumbelrow en geen barbel??

Zelf doe ik one arm dumbbell row worden de lats extra opgerekt!

Mijn rug schema ziet er als volgt uit

1.

Deadlift
12keer - 50kg
10keer - 80kg
8keer - 100kg
6keer - 140kg

2.
Latpully tot borst
12keer - 25kg
10keer - 45kg
8keer - 65kg
6keer - 70kg

3.
One arm dumbbell row
3 setjes van 8 met dumbbell 40kg

4.
3keer (zoveel mogelijk :D) wide grip chinups

Hopelijk kun je hier al iets mee?

Sjonnies zei:
Waarom dumbelrow en geen barbel??

Zelf doe ik one arm dumbbell row worden de lats extra opgerekt!

Mijn rug schema ziet er als volgt uit

1.

Deadlift
12keer - 50kg
10keer - 80kg
8keer - 100kg
6keer - 140kg

2.
Latpully tot borst
12keer - 25kg
10keer - 45kg
8keer - 65kg
6keer - 70kg

3.
One arm dumbbell row
3 setjes van 8 met dumbbell 40kg

4.
3keer (zoveel mogelijk :D) wide grip chinups

Hopelijk kun je hier al iets mee?

Ja kan ik wel wat mee thx ;)

In principe is een High/Low Row niet echt nodig? dat zijn toch isolatie oefeningen zeg ik dat zo goed ?

-DL, DB row en chins zijn genoeg IMO. Vind je het niet genoeg, doe dan wat meer setjes bij je DL bijvoorbeeld.

-DB row legt de nadruk op de lagere trapezius en de lats

@ sjonnies: Veel sets voor je lats, weinig sets met de nadruk op je onderrug, TERWIJL dit een veel grotere spier is dan de Lats.

Rows zijn geen isolatieoefeningen, er zijn 2 of meer spiergroepen bij betrokken, en daardoor een compound oefening.

Unregistered zei:
-DL, DB row en chins zijn genoeg IMO. Vind je het niet genoeg, doe dan wat meer setjes bij je DL bijvoorbeeld.

-DB row legt de nadruk op de lagere trapezius en de lats

@ sjonnies: Veel sets voor je lats, weinig sets met de nadruk op je onderrug, TERWIJL dit een veel grotere spier is dan de Lats.

Thx for the tips heb ik wat aan!
:thumbs:

- compound betekent dat er 2 of meer gewrichten actief zijn bij een herhaling van een oefening over colledige bewegings uitslag. bij isolation is dat maar een gewricht
- chins is met palmen naar je toe bro en het is niet waar dat hoe breder je gaat hoe breder je rug! het is ook slecht voor de schouders als je te breed gaat dus hou het op schouder breedte of ietjes meer als dat!
- voor je rug zou ik zeggen:
deads
chins (met gewicht als het kan)
bent over bb rows/yates rows
one arm db rows/t-bar rows
per oefening 2-4 sets, zwaar trainen, volle rom, altijd goede vorm.
peace
j

jhov zei:
- compound betekent dat er 2 of meer gewrichten actief zijn bij een herhaling van een oefening over colledige bewegings uitslag. bij isolation is dat maar een gewricht
- chins is met palmen naar je toe bro en het is niet waar dat hoe breder je gaat hoe breder je rug! het is ook slecht voor de schouders als je te breed gaat dus hou het op schouder breedte of ietjes meer als dat!
- voor je rug zou ik zeggen:
deads
chins (met gewicht als het kan)
bent over bb rows/yates rows
one arm db rows/t-bar rows
per oefening 2-4 sets, zwaar trainen, volle rom, altijd goede vorm.
peace
j

Natuurlijk niet maar hoe breder je gaat hoe zwaarder de oefening word en hoe minder inbreng je van de biceps hebt dus hoe meer werk de lats zelf doen dus uiteindelijk (maar dan indirect) hoe breder de grip , hoe breder de rug :)

Moen zei:
Natuurlijk niet maar hoe breder je gaat hoe zwaarder de oefening word en hoe minder inbreng je van de biceps hebt dus hoe meer werk de lats zelf doen dus uiteindelijk (maar dan indirect) hoe breder de grip , hoe breder de rug :)

maar hoe breder de grip hoe kleiner de rom...

dus ik zeg: grip moet zo zijn dan bij het optrekken de onderarmen loodrecht met de grond staan. (dus iets breder dan schouderbreedte)

Ik bedoelde natuurlijk niet wijder als schouderbreedte he schat :)
Ik doelde eigenlijk vooral (nogmaals:p) op het verschil tussen de chin en de pullup ;)

Moen zei:
Ik bedoelde natuurlijk niet wijder als schouderbreedte he schat :)
Ik doelde eigenlijk vooral (nogmaals:p) op het verschil tussen de chin en de pullup ;)

chinnen voor een dikke biceps en pullups voor een brede rug zeg ekik :-)

mvg.

Back
Naar boven