Fitness Seller

Luchtdrukwapens

Bezoekers in dit topic

Niet persé, hoge mondingssnelheid staat meestal ook gelijk aan twang wat je absoluut niet accuraat laat schieten. Een tunigkit haalt ook de mondingssnelheid omlaag terwijl je toch een veel stabielere buks krijgt die veel betere groepjes schiet.

Als je kickt op mondingsenergie en je wilt enkel wat blikjes plinken kan je een webley&scot patriot kopen. Dat ding vuurt met belachelijk veel kracht 6mm+ pellets af maar is minder geschikt om op doel te schieten en een kijker is al helemaal uit den boze. :D

Compensators zijn pas leuk en handig als je bezig bent met IPSC :) .
 
veertwang is het natrillen van de veer na het schot, meestal is dit een gevolg van de "goedkopere" standaardveren zelfs bij duurdere kwaliteitsbuksen.

Als je echt voor precisie wil gaan kan ik je niet beter aanraden dan de weihrauch HW97K met een maccari of venom tuningkit. Maar zet je hoop niet te veel op 100m, de HW97K is al een van de weinige buksen waarmee je werkelijk kan zeggen dat je op 80m nog gericht kan schieten, verder wordt zelfs voor deze klassebuks een hele opgave.

Hier kan je een review van de 97K vinden en extra info vinden rond buksen. HW97K

review gelezen: is het normaal dat de veer na ca 2500 schoten slechter wordt?
 
Ook niet verkeerd: HW98
 
review gelezen: is het normaal dat de veer na ca 2500 schoten slechter wordt?

normaal is het niet maar zoals de auteur al aangaf is het niet ongewoon.

Blijkbaar zijn de venomkits niet meer wat ze geweest zijn dus moest je opteren voor een tuning kies je best voor een maccari.

Jinsu zei:
Compensators zijn pas leuk en handig als je bezig bent met IPSC .

compensators?
 
Laatst bewerkt:
mijn broer had ooit ook eens (zonder dat onze ouders het wisten) zo'n luchtdrukgeweer met kijker gekocht om in onze tuin duiven, eksters en mussen af te knallen.

tot ik op zekere dag thuiskom van mijn werk en ik het geweer helemaal aan flarden in de garage zie liggen.
ik direct naar mijn broer vragen of ze zijn speeltje soms ontdekt hadden.
wel euh ja, iets erger zei ie : ik dacht dat ik alleen thuis was en ging dus weer wat knallen.
alleen : vader was thuis om appels te plukken en ik had hem tussen de struiken en bomen
niet zien staan en heb juist boven z'n hoofd geschoten :D

daarop ontaarde mijn vader in zo'n woede dat hij het geweer in mootjes sloeg :roflol:
 
ff tussendoor, dat je luchtdruk geweer 300 m/s schiet net als een handvuurwapen, betekent natuurlijk niks. die luchtbuks schiet met 0.5 gram projectieletjes en een hand vuurwapen met 10-20 gram of meer :D

ga je echt niet iemand mee doodschieten, tenzij misschien door oog/oor je brains in.
 
ff tussendoor, dat je luchtdruk geweer 300 m/s schiet net als een handvuurwapen, betekent natuurlijk niks. die luchtbuks schiet met 0.5 gram projectieletjes en een hand vuurwapen met 10-20 gram of meer :D

ga je echt niet iemand mee doodschieten, tenzij misschien door oog/oor je brains in.

:roflol:

Volgens mij kun je wel degelijk iemand doodschieten met zo'n luchtbuks. Ik gebruikte hier eerst een oude deur en daar deed ik de plaatjes op. Die deur zag er toch behoorlijk uit kan ik je zeggen.

Je moet je niet vergissen wat voor schade zo'n kogeltje aan kan richten van dichtbij. Hoe groter de afstand hoe minder schade. Maar met mijn buks schiet ik bijvoorbeeld met gemak door een container(kliko) heen. Dat hoef je met een goedkopere buks niet te proberen. Maar 't geeft wel aan dat het toch behoorlijk hard gaat. :D
(en dan gaat die buks van mij iets van 300 m/s(weet het niet meer precies); Je hebt er bij die nog een stuk harder gaan)
 
:roflol:

Volgens mij kun je wel degelijk iemand doodschieten met zo'n luchtbuks. Ik gebruikte hier eerst een oude deur en daar deed ik de plaatjes op. Die deur zag er toch behoorlijk uit kan ik je zeggen.

Je moet je niet vergissen wat voor schade zo'n kogeltje aan kan richten van dichtbij. Hoe groter de afstand hoe minder schade. Maar met mijn buks schiet ik bijvoorbeeld met gemak door een container(kliko) heen. Dat hoef je met een goedkopere buks niet te proberen. Maar 't geeft wel aan dat het toch behoorlijk hard gaat. :D
(en dan gaat die buks van mij iets van 300 m/s(weet het niet meer precies); Je hebt er bij die nog een stuk harder gaan)

idd, zeker die langere kogeltjes met scherpe punt kunnen van dichtbij heel wat schade aanrichten.
 
idd, zeker die langere kogeltjes met scherpe punt kunnen van dichtbij heel wat schade aanrichten.

Ik heb hier ook van die zware kogels liggen. Die komen ook wel hard aan. Toen ik hem net had kon ik het toch niet laten om een vogeltje te schieten. Kop was helemaal uit elkaar gespat. Behoorlijk ziek hoe hard dit gaat.

(En niet flamen aub over dat vogeltje. Soms lijken dingen op dat moment gewoon leuk. Schiet zo eigenlijk nooit meer op vogels. Die tijd is geweest.)
 
@DutchVince:

# Wordt geleverd inclusief : Walther field target 4-16x56 kijker

Kijkertje zal waarschijnlijk ook wel fijn zijn. Had eerder een kijkertje die 4x32 was, en dat was niet veel. Heb nu een 6-25x56 kijker en dat is echt helder. Je kunt verder kijken dan je buks kan schieten. :D
 
ff tussendoor, dat je luchtdruk geweer 300 m/s schiet net als een handvuurwapen, betekent natuurlijk niks. die luchtbuks schiet met 0.5 gram projectieletjes en een hand vuurwapen met 10-20 gram of meer :D

ga je echt niet iemand mee doodschieten, tenzij misschien door oog/oor je brains in.

De kans dat je door een .22 LR "maximaal 3.9 gram" dood gaat is groter dan door een 9mm tot "maximaal 9 gram" .

Toch maar eens tijd om de gevolgen van bepaalde munitie een keer opnieuw door te nemen eh ;) .
 
ff tussendoor, dat je luchtdruk geweer 300 m/s schiet net als een handvuurwapen, betekent natuurlijk niks. die luchtbuks schiet met 0.5 gram projectieletjes en een hand vuurwapen met 10-20 gram of meer :D

ga je echt niet iemand mee doodschieten, tenzij misschien door oog/oor je brains in.

Even natuurkunde erbij: E = 1/2 mv^2 (^ tot de macht)
dat wil zeggen dat snelheid veel meer bepalend is dan de massa.

Als de massa verdubbelt, verdubbelt de energie van de impact slechts.
Als de snelheid verdubbelt, verviervoudigt de energie van de impact.
 
Ik heb hier ook van die zware kogels liggen. Die komen ook wel hard aan. Toen ik hem net had kon ik het toch niet laten om een vogeltje te schieten. Kop was helemaal uit elkaar gespat. Behoorlijk ziek hoe hard dit gaat.

(En niet flamen aub over dat vogeltje. Soms lijken dingen op dat moment gewoon leuk. Schiet zo eigenlijk nooit meer op vogels. Die tijd is geweest.)

same here, heb helaas ook wat lijkjes op m'n palmares :o

vogels, zwerfkatten en zelf eens onze haan een spoor afgeschoten (wou hem eens laten dansen).

en mijn broer heeft zo eens een reiger die in onze vijver kois kwam stelen recht in de kop geschoten waarop hij met 1 plof in elkaar zakte...

tienerplezier :o
 
vrouwen oke, maar dieren?!???:mad::fire::headbang::finger::no:
 
same here, heb helaas ook wat lijkjes op m'n palmares :o

vogels, zwerfkatten en zelf eens onze haan een spoor afgeschoten (wou hem eens laten dansen).

en mijn broer heeft zo eens een reiger die in onze vijver kois kwam stelen recht in de kop geschoten waarop hij met 1 plof in elkaar zakte...

tienerplezier :o

Vroeger toen ik nog jong was waren er nog veel antennes op het dak. Daar kwamen die beesten echt goed op af. Dat waren pas tijden. Ik had alleen één probleem: m'n vader. Dat mocht ik dus totaal niet. Nu geef ik hem helemaal gelijk. (al zou ik er nog wel plezier aan beleven hoor, om zo nu en dan wat vogels te schieten. Maar ik moet m'n zoontje het goede voorbeeld geven, dus dan houdt het op. (midlifecrisis samen met RichardV ? :D))
 
Even natuurkunde erbij: E = 1/2 mv^2 (^ tot de macht)
dat wil zeggen dat snelheid veel meer bepalend is dan de massa.

Als de massa verdubbelt, verdubbelt de energie van de impact slechts.
Als de snelheid verdubbelt, verviervoudigt de energie van de impact.

Je kunt dit dus zien als een "botsing". Jij gaat uit van een volkomen elastische botsing. Maar de formule van impuls: p= m * v , wat dus betekend dat massa en snelheid evenredig zijn aan de impuls ;)
 
ff tussendoor, dat je luchtdruk geweer 300 m/s schiet net als een handvuurwapen, betekent natuurlijk niks. die luchtbuks schiet met 0.5 gram projectieletjes en een hand vuurwapen met 10-20 gram of meer :D

ga je echt niet iemand mee doodschieten, tenzij misschien door oog/oor je brains in.

dan moet jij eens een 9mm pellet uit een shinsung luchtbuks opvangen met je kop, eens kijken of je het kan navertellen... :o
 
Back
Naar boven