MuscleMeat

Luchtreiniger ervaringen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
19.954
Waardering
11.163
Hallo,

Wie heeft er ervaring met een luchtreiniger om pollen en stof uit de lucht te halen?

Ik heb van iemand gehoord dat het wel scheelde in de slaapkamer, maar ik zoek nog een goed betaalbaar model voor een kamer iets groter dan 5x5m.
 
Airco installeren beste manier om pollen te minderen en je kamer koel te krijgen zomers waardoor je een betere nachtrust krijgt.
 
Geen geld voor en het is niet mijn huis anders had ik dat ja.

Ohja wil wel gewoon een raam/deur open kunnen zetten voor frisse lucht van buiten, gaat dat samen?
 
Geen geld voor en het is niet mijn huis anders had ik dat ja.

Ohja wil wel gewoon een raam/deur open kunnen zetten voor frisse lucht van buiten, gaat dat samen?
Airco zuigt frisse lucht van buiten aan. Zet je de deur/raam open met de airco aan is hetzelfde als de verwarming aan met de ramen open…
 
Ik vraag niet over airco's..
 
Airco zuigt frisse lucht van buiten aan. Zet je de deur/raam open met de airco aan is hetzelfde als de verwarming aan met de ramen open…
Een airco zuigt normaal geen lucht van buiten aan? Ik ben ze tenminste nog niet tegen gekomen. Airco ontrekt warmte uit de woning en filtert alleen de lucht. Enigste wat door die leidingen gaat is gas wat rond circuleert en warmte overdraagt van binnen na buiten ( of andersom). Maar zo'n luchtfilter en de ramen open is natuurlijk dweilen met de kranen open. Dat kan zo'n ding nooit aan alles wat die eruit haalt waait zo weer na binnen heen.
 
Vind het allemaal beetje abstract. Hoe kan je meten dat het gezuiverd is? Ruik je het?
 
Vind het allemaal beetje abstract. Hoe kan je meten dat het gezuiverd is? Ruik je het?
Ik kan me voorstellen dat het apparaat het aantal deeltjes in de lucht kan meten, maar uiteindelijk zal ik duidelijk minder last moeten hebben van de allergie die ik buiten de winter dagelijks ervaar. Verstopte neus en niezen. Hopelijk wat betere slaap kwaliteit dan ook.
 
Ik heb deze nu een week staan. Op zich merk ik wel verschil in hoe vrij ik kan ademen, alleen werkt het het beste als alles dicht is en dan wordt het natuurlijk weer muf en warm. Lijkt vooral voor s'nachts te zijn maar dan vind ik het normaal ook fijn om alles open te hebben voor frisse lucht/zuurstof. En wel rot dat hij op automatische stand als de kamer donker is in nachtmodus gaat, wat praktisch niks doet.
 
Dat is de slaapmodus, of je hebt de timer aanstaan
 
Ik heb deze nu een week staan. Op zich merk ik wel verschil in hoe vrij ik kan ademen, alleen werkt het het beste als alles dicht is en dan wordt het natuurlijk weer muf en warm. Lijkt vooral voor s'nachts te zijn maar dan vind ik het normaal ook fijn om alles open te hebben voor frisse lucht/zuurstof. En wel rot dat hij op automatische stand als de kamer donker is in nachtmodus gaat, wat praktisch niks doet.
Je hebt toch ook gewoon horren met pollenwerend gaas? En je kussen vaker verschonen als je er zoveel last van hebt?
 
Dat is de slaapmodus, of je hebt de timer aanstaan
Hij gaat in automatische stand vanzelf in slaapmodus als de kamer te donker is. En die slaapmodus is ook nutteloos voor s'nachts want in die modus doet hij vrijwel niks.

Je hebt toch ook gewoon horren met pollenwerend gaas? En je kussen vaker verschonen als je er zoveel last van hebt?
Ik heb ook een pollenwerende hor geprobeerd maar dan wordt de kamer echt benauwd en warm, dat is zonder zo'n hor al heel erg. Heb wel een gewone hor tegen muggen die zijn hier anders ook een plaag, die laat nog wat lucht en dus ook pollen door.

Maar naast de pollen gaat het ook om stof dus daar zou ik dan alsnog last van hebben.

Ik heb al antiallergische beddengoed en dat verschonen helpt niet, het zit in de lucht.
 
Back
Naar boven