AndroidHealthClinic

lucide dromen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
28.248
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Ok, ik heb hier een linkje en dat is erg interresant. Het schijnt echt te kunnen!

Misschien iets voor jou Oli, kun je afkicken van het flauwvallen en deze natural drug nemen :)

lucide dromen
 
Nou nou nou, niet te enthousiast! :)

Ik zal het ff kort samenvatten zodat je niet heel dat stuk hoeft te lezen:

Het gaat r dus om dat je bewust gaat dromen. Dit wil zeggen dat je tijdens je droom beseft dat je aan't dromen bent. Dit vergt enige oefening maar het is uiteindelijk voor iedereen mogelijk. De gedachte hier achter is dat dromen de meest realistische vorm van hallucineren is. Wat voor gekke dingen r ook gebeuren in je droom, je neemt altijd aan dat ze echt zijn. Zelfs als je lucide bent, en dus beseft dat je aan't dromen bent, zullen je dromen realistisch zijn en zul je ze als de werkelijkheid ervaren. Je kunt dan je dromen beinvloeden en ze laten verlopen naar jou wens. Wil jij eens met een lijf als ronnie coleman rondlopen? Wil jij eens 800kg bankdrukken? Wil jij mee doen aan een wilde coïtusorgie van jij en 100 andere hot fitness models? Het is allemaal mogelijk, als je zelf maar genoeg wil!

Hoe je zo ver kunt komen is dus te lezen in de link die ik gepost heb hier boven. Het klinkt als onzin, maar een maat van mij is dus al flink bezig dit te proberen. Hij heeft al lage ludiciteit bereikt! En dit na enkele weekjes oefenen! Zit nu al elke keer vage droom verhalen te vertellen. Dus het moet zeker het proberen waard zijn :)

Sweet dreams!
 
wahaha...het wordt steeds gekker hier..
 
een maat van me die heeft ook een mooi verhaal. die treed af en toe uit zn lichaam. hoe weet ie ook niet, maar alshij bijv. op bed zit dan ziet hij zich in een fractie van een aantal seconden zichzelf gewoon vanuit een hoger oogpunt zitten. freaky ja.
:to: ? misschien. maar vond t wel in t zelfde straatje passen.
 
Super gaaf, ik ga het denk ik ook proberen en het zal helemaal parra zijn als je knetter bent.
 
Originally posted by Rob G

Wil jij eens met een lijf als ronnie coleman rondlopen? Wil jij eens 800kg bankdrukken? Wil jij mee doen aan een wilde coïtusorgie van jij en 100 andere hot fitness models? Het is allemaal mogelijk, als je zelf maar genoeg wil!
[/B]

daar heb ik geen dromen voor nodig:D

ik heb vrijwel altijd herinneringen aan mijn dromen (lucky me) en dit resulteerde een keer in een hele enge ervaring. dit speelde zich af toen ik een jaar of 111 was. toendertijd droomde ik dag in dag uit dat ik achterna werd gezeten door een rottweiler. En ik rende en rende maar kwam niet vooruit en voordat hij me greep werd ik wakker. dit droomde ik dagen achter elkaar wat op zich al heel freaky was. na een kleine week droomde ik dat ik voor mijn huisdeur stond en weer kon ik niets. ik stond als t ware weer tegen de grond genageld en voordat hij me greep was de droom weer voorbij. Ook dit duurde enkele achtereenvolgende dagen. na een tijd had ik geen last meer van deze dromen en besteedde er weinig aandacht aan. tot..ik savonds aan t voetballen was op een pleintje bij mij achter het huis. iemadn schoot de bal in een tuin en ik erachteraan. pak de bal en op het moment dat ik overeind kom zie ik... diezelfde f*ckin rottweiler lopen, vergezeld van een jack russell.
Ik rende als een gek die tuin uit, riep iedereen dat ze weg moesten rennen en we renden de eerste de beste flat in. hebben daar een uur gezeten voordat ik weer naar beneden durfde.
Die honden, blijkbaar zwerfhonden, hebben nog hele tijd bij ons in de buurt gezworven, hebben geen vlieg kwaad gedaan maar tering wat was ik bang voor dat beest. ik durfde ook niet meer langs dat stuk uit mn dromen te lopen.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman
een maat van me die heeft ook een mooi verhaal. die treed af en toe uit zn lichaam. hoe weet ie ook niet, maar alshij bijv. op bed zit dan ziet hij zich in een fractie van een aantal seconden zichzelf gewoon vanuit een hoger oogpunt zitten. freaky ja.
:to: ? misschien. maar vond t wel in t zelfde straatje passen.

Dat past het zekerz ja! Ik sprak die maat van mij vanmorgen en hij vertelde dat hij vannacht een bijna uittreding had gehad in zijn poging tot lucide dromen. Zijn 'geest' werd als het ware uit zijn lichaam getrokken. Maar hij was wel bewust van de situatie. Hij begon toen te twijfelen of het droom/werkelijkheid was. En werd een beetje bang door de gedachte dat hij misschien wel dood ging. Toen sloeg hij tegen de muur en werd wakker...
 
ben die link nu aan t doorspitten. vind t reuzeinteressant al dat dromen en zo. Slapen rules!:thumb:

probeer ook vaak als ik wakker word na een lekkere/mooie droom om die droom als t ware weer te vangen. lukt me verdomme ook nog af en toe. das echt gaaf!
 
Ik ben er vroeger een tijd mee bezig geweest, maar op den duur was het slecht voor mijn nachtrust. Ik ging alles teveel sturen, was altijd aan het dromen terwijl ik het besefte maar werd dan vaak sneller wakker en je het vergt bovendien geestelijk veel inspanning. Bij lucide dromen heb ik de eerste uren ook altijd dat het lijkt of ik alles echt gedaan heb (spierpijn en zo)
 
Als je dit serieus meent wil je dus zeggen dat jij meester bent over het lucide dromen?
 
Originally posted by Rob G
Als je dit serieus meent wil je dus zeggen dat jij meester bent over het lucide dromen?


Dat is niet zo moeilijk. Ik bedoel, soms besef je dat je droomt omdat je iets ziet dat eigenlijk niet kan en dat beseft. bv je praat met een hond of zo. Als je dat door hebt dan is het de kunst te blijven slapen en allerlei gekke dingen gaan te doen, maar vaak wordt ik dan wakker en ben ik niet optimaal uitgeslapen. Wat me wel soms lukte is dan proberen te vliegen.... Wel freaky hoor, het lijkt allemaal levensecht, maar het is heel moeilijk niet wakker te worden... Maar bij mij lijkt het enkel te lukken in de laatste fase van de slaap, dus tegen de ochtend aan (verondersteld dat je 's avonds gaat slapen, uiteraard). Het is niks nieuws hoor, lucide dromen. In heel oude geschriften wordt er al over geschreven door heksen en sjamanen en zo....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lucide dromen komen bij mensen vaker voor dan de meeste weten. Ik heb het dan over een droom/slaap toestand waarin men wel voelt dan men wakker wordt maar tegelijkertijd de droom ook door gaat. Dit gebeurt meestal midden in de nacht waarna men inslaapt en er de volgende dag niks meer van herinnerd. Dit fenomeen kan zeer beangstigend zijn als men zich er ECHT bewust van wordt en wordt dan ook veel in verband gebracht met nacht angsten (waar met name kinderen wel last van hebben). Zelf heb ik af en toe dat ik in een droom echt bij bewustzijn kom en de beste oplossing is voor mij om op zo'n moment weer te gaan slapen en 'opnieuw' wakker te worden.
 
Sorry maar hierin geloof ik niet, dromen kan je niet bewust veranderen, omdat je dan zoiezo al buiten bewustzijn bent. Grote onzin dus imo.
 
Originally posted by admin
Sorry maar hierin geloof ik niet, dromen kan je niet bewust veranderen, omdat je dan zoiezo al buiten bewustzijn bent. Grote onzin dus imo.


Sorry, maar dat is een heeeel dom antwoord. Van het bewustzijn is nog niet alles bekend, en een droom kun je dus wel degelijk sturen. De grens tussen bewustzijn en onbewustzijn is breder dan jij denkt! Ik spreek hier niet vanuit wetenschappelijke teksten maar uit eigen ervaring... Wel raar, ik dacht eigenlijk dat bijna iedereen wel eens lucide droomde!
 
Back
Naar boven