Fitness Seller

Luie mensen goudmijntje voor sportschool eigenaren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maar dit is toch ook gewoon waar sportscholen hun grootste winst uithalen, dit is zelfs de hele filosofie achter die lange abonnementen. Ze weten dat het gros er na een paar maanden mee stopt dus is het de truuk om die mensen in het begin zo enthousiast mogelijk te krijgen zodat ze een zo lang mogelijke verbintenis aangaan.
 
Waarom zou ik een ellenlange contract moeten lezen...voor een sportschool notabene. Het is helemaal geen moeite voor de eigenaren om mee te delen dat iemands abbo verlopen is.
 
Ik verbaas me een beetje over de reacties hier. Er is toch niks mis met stilzwijgende verlenging? Je moet voor jezelf gewoon in de gaten houden of je lid wilt blijven of niet. Als je geen lid wilt blijven, zeg je op en anders blijf je gewoon lid. Zo simpel is dat.

Dat de meeste mensen hun contract niet lezen is niet de schuld van de ondernemer.

eigenlijk wel, vind het gewoon bullshit dat je niet een abo voor een bepaalde tijd zou kunnen nemen zonder dat je zelf achter de opzegging moet aan gaan.
 
Bekijk het van de positieve kant:

Al die knakkers die eraan beginnen spekken de pot, dat betekent dat de sportschool meer materiaal kan aanschaffen en lagere prijzen kan hanteren zolang dit soort praktijken mogelijk zijn.

Diegene die dus wel hun contracten bijhouden halen er alleen maar voordeel uit.
 
Slapende leden zijn de beste leden!
 
Bekijk het van de positieve kant:

Al die knakkers die eraan beginnen spekken de pot, dat betekent dat de sportschool meer materiaal kan aanschaffen en lagere prijzen kan hanteren zolang dit soort praktijken mogelijk zijn.

Diegene die dus wel hun contracten bijhouden halen er alleen maar voordeel uit.

Ja, als de sportschool vooral winst maakt aan sukkels die nooit komen zullen ze inderdaad snel nieuw materiaal aanschaffen en de prijzen verlagen :roflol:
 
waha ik word sportschool eigenaar :D
 
Zou eigenlijk wel een keigoed idee zijn, een DBB sportschool.
Big T heeft er toch al het geld voor anders sponsors genoeg :D
 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1853500/__Afhakers_spekken_sportschool__.html?p=3,2

vr 05 sep 2008, 15:40 Afhakers spekken sportschool met 200 miljoen euro

HILVERSUM - Ruim één miljoen mensen zijn de afgelopen vijf jaar lid van een sportschool of fitnesscentrum geweest, hoewel ze er geen gebruik van maakten. Dat kostte hen in totaal 200 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van het tv-programma Kassa.

Van de meer dan één miljoen mensen waren er 700.000 zelfs drie maanden of langer niet in een sportschool geweest. Daarmee gooiden ze 180 miljoen euro weg.

Dat mensen langer lid waren dan ze wilden, kwam in 19 procent van de gevallen doordat het abonnement stilzwijgend werd verlengd. Van de ondervraagden wilde 18 procent weg wegens een verhuizing of een langdurige ziekte, maar moest het abonnement toch worden uitgediend. De rest wilde om andere redenen niet langer naar de sportschool of fitnesscentrum.
jep, zo verdienen die gasten hun geld. je kan bij ons ook alleen voor 6 maanden of 12 maanden tekenen.

maar dit is toch ook gewoon waar sportscholen hun grootste winst uithalen, dit is zelfs de hele filosofie achter die lange abonnementen. Ze weten dat het gros er na een paar maanden mee stopt dus is het de truuk om die mensen in het begin zo enthousiast mogelijk te krijgen zodat ze een zo lang mogelijke verbintenis aangaan.
idd

Bekijk het van de positieve kant:

Al die knakkers die eraan beginnen spekken de pot, dat betekent dat de sportschool meer materiaal kan aanschaffen en lagere prijzen kan hanteren zolang dit soort praktijken mogelijk zijn.

Diegene die dus wel hun contracten bijhouden halen er alleen maar voordeel uit.
bekijk het reeel, nieuwe bmw voor de sportschoolhouder.
 
eigenlijk wel, vind het gewoon bullshit dat je niet een abo voor een bepaalde tijd zou kunnen nemen zonder dat je zelf achter de opzegging moet aan gaan.

Je neemt ook een abbo voor bepaalde tijd. Deze wordt echter automatisch verlengd, wanneer je niet opzegt.
 
Waarom zou ik een ellenlange contract moeten lezen...voor een sportschool notabene. Het is helemaal geen moeite voor de eigenaren om mee te delen dat iemands abbo verlopen is.

Met die instelling verdien je het ook om een oor aan genaaid te worden. Het is voor de eigenaar juist wel veel moeite om dat allemaal bij te gaan houden, tenzij ze een sporschool hebben met 100 leden. Dan is het misschien nog te doen.
 
mag ik vragen in welke gym jij traint ?? ik zoek een nieuwe... regio den haag....

Als je in Den Haag woont ga dan gewoon lekker naar Kneet's.

Die sportschool heb alles wat je hartje qua BB begeerd.
 
Met die instelling verdien je het ook om een oor aan genaaid te worden. Het is voor de eigenaar juist wel veel moeite om dat allemaal bij te gaan houden, tenzij ze een sporschool hebben met 100 leden. Dan is het misschien nog te doen.

Nooit gehoord van pc's ? Met simpele progammeertaal kan je zo degenen die hun abbonoment verlopen is eruithalen. Ik koop een abonnoment voor 1 jaar! 1 jaar en niks meer. Dat is wat iedereen denkt dat ze krijgen wanneer ze tekenen voor 1 jaar. Dan moet er geen ammehoela woordjes komen van 'stilzwijgende verlenging'. Dat lijkt me gewoon pure ****erij.
'Je verdient het om genaaid te worden' is een lelijke instelling. Je koopt hier geen goederen of diensten van een achterdochtig figuur, maar van een bedrijf en ik verwacht als consument dat ze gewoon eerlijk wezen. (net zoals ze dat van mij verwachten)
 
eigen schuld. blijf gewoon trainen dan..
 
Het is voor de eigenaar juist wel veel moeite om dat allemaal bij te gaan houden, tenzij ze een sporschool hebben met 100 leden. Dan is het misschien nog te doen.

De grootte van het ledenbestand zou eigenlijk niks uit moeten maken hoor. Het lijkt me vrij gemakkelijk om dat te controleren en wanneer nodig een mailtje te sturen naar het desbetreffende lid. We leven immers in een digitale wereld, of niet dan ? :D

edit: spuit 11
 
Je neemt ook een abbo voor bepaalde tijd. Deze wordt echter automatisch verlengd, wanneer je niet opzegt.

en dat vind ik bullshit. Waarom zou je niet al bij het afsluiten van het abbo al niet kunnen aangeven dat je daar niet op zit te wachten?
 
dom, wanneer ik lid ben train ik ook.............wanneer ik onverhoopt een tijd niet kan trainen, overleg ik met de eigenaar om het tijdelijk stop te zetten.
;)
 
In mijn sportschool heb je nog alle keus, 10 beurten, per maand, half jaar of per jaar. het eindigd dan ook na een jaar.
Maar voor zover ik weet.. als je een jaar abonnement hebt, en het jaar is om, en je ziet het geld toch nog van je rekening gaan (of bij mij net niet omdat er niks op staat..) dan weet je toch .. ow .. mijn abb gaat er nog af. Het is wettelijk geregeld dat als je een jaar abb hebt, en het jaar is om dat het dan automatisch maandelijks opzegbaar is en dat het niet voor nog eens een jaar verder loopt. dus wie zijn rekeningen nakijkt, betaald alleen 1 maandje extra.
Daar bij vind ik ook "echt luie mensen verdienen genaaid te worden"
1. te lui om te sporten
2. te lui om het contract te goei te lezen
3. te lui om om de bankuitreksels na te kijken
4. te lui om even de moeite te doen om een stopzeggings brief te sturen

We mogen ook niet vergeten dat een loopbandje tegenwoordig al snel 8000 tot 12000 euro kost... hoeveel staan er meestal (6 - 7 stuks ?) al snel 70 000 euro dan nog eens roeiers, kracht apparatuur, personeel , BTW, Belasting, aanhoudster, huur, gas ...
ik wil maar zeggen, t is niet allemaal winst hoor!! (de eerste 20% van het Abb gaat al naar BTW) ... dan 50% naar belasting .. wat blijft er over ?

Als ze allemaal op 2 jaar rijk zouden zijn zaten ze nu met zen allen op hawai.
 
Niet iedereen betaalt via een rekening. Je betaalt gewoon cash vooraf.
 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1853500/__Afhakers_spekken_sportschool__.html?p=3,2

vr 05 sep 2008, 15:40 Afhakers spekken sportschool met 200 miljoen euro

HILVERSUM - Ruim één miljoen mensen zijn de afgelopen vijf jaar lid van een sportschool of fitnesscentrum geweest, hoewel ze er geen gebruik van maakten. Dat kostte hen in totaal 200 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van het tv-programma Kassa.

Van de meer dan één miljoen mensen waren er 700.000 zelfs drie maanden of langer niet in een sportschool geweest. Daarmee gooiden ze 180 miljoen euro weg.

Dat mensen langer lid waren dan ze wilden, kwam in 19 procent van de gevallen doordat het abonnement stilzwijgend werd verlengd. Van de ondervraagden wilde 18 procent weg wegens een verhuizing of een langdurige ziekte, maar moest het abonnement toch worden uitgediend. De rest wilde om andere redenen niet langer naar de sportschool of fitnesscentrum.
Diegenen die resultaten halen en verstandig / bewust denken daar verdient men veel te weinig aan. Zodra je aan de bar komt drinken zijn ze vriendelijk , maar anders kijken ze je nors aan wanneer je traint op hun materiaal en in de kleedkamer je fles water drinkt. Sportscholen draaien tegenwoordig om geld en niets anders.

Wel altijd lachen die vette wijven op de elliptical trainer, 50 kcal verbranden (vooral aan het kletsen over de grootste onzin) en 200 kcal zuipen aan overprijsde drankjes. Sportschooleigenaar is blij met zulk volk. Wat kan hem het schelen. Ze zijn er immers niet om mensen te helpen.
 
Back
Naar boven