XXL Nutrition

Shocking News Luke Wood passed away (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RIP Luke.
Ben benieuwd naar de oorzaak van zijn kidney probleem.
En was idd atleet van Milos als ik me niet vergis.
Hij zag er idd bij zijn laatste show niet erg gezond uit :(
 
RIP, mooi fysiek.
 
RIP

(Lever probleem had die al van geboorte)
 
RIP Luke.
Ben benieuwd naar de oorzaak van zijn kidney probleem.
En was idd atleet van Milos als ik me niet vergis.
Hij zag er idd bij zijn laatste show niet erg gezond uit :(

Hij draaide al mee in het tijdperk van zware vochtafdrijvers...

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 11:46 ----------

RIP

(Lever probleem had die al van geboorte)

kidneys zijn nieren...
 
Rip beul dat het was
 
Shit, ik schrik hier wel van. Zo oud was hij helemaal niet. Jammer, voor de bodybuildingwereld en jammer voor zijn familie en vrienden.

rest in peace Luke....
 
Teveel eiwitjuhz hebben zijn nieren kapotgemaakt.
 
R.I.P
[Link niet meer beschikbaar]
 
RIP

Heeft toch eens 10x hogere dosis dan bedoeld T3/T4 genomen voor een contest waardoor die op paar dagen 10kg kwijt was.

Heeft zelf gezegd op Milos board dat hij ver ver over de grenzen van zen lichaam is gegaan voor de sport. Dat zal nu zijn tol geeist hebben, spijtige zaak maar het gebeurd meer met onvoorzichtig omgaan met diuretica etc
 
Iets teveel mg. RIP
 
Geen verrassing als je ziet wat ze allemaal in hun lijf stoppen.
 
Verbaast me niks als je dit soort dingen uitspookt, stukje uit 2008;

From Milos:

I will gladly share with all of you what happened - and I am sure Luke will be glad to tell everyone what really happened...

Needless to say - it was devastating to even watch him...and what photos can't show - all of us that had a chance to be around him - witnessed how Luke was really feeling each and every day in his last two weeks of preparation...

If I would tell you guys that he was EATING LIKE FOOD IS GETTING OUT OF STYLE...that he didn't do any cardio in last 10 days...hadly trained...and also DID NOT TOUCH ANY KIND OF DIURETICS - would you believe me?

While I can't go into great detail at this point (I just returned from my trip and have soooooo much to do...) I will share with you this much:

Many bodybuilders (majority of competitors that I know...me included...) in their contest preparation use specific THYROID medication protocol...(namely: T3 - CYTOMEL or TRIACANA...+ T4 - SYNTHROID, TEVOTHYROXINE) to pharmacologicaly enhance metabolism - in effort to get leaner and loose some body fat...

So, that is something that everyone considers pretty much normal...

However, IF anyone attempts to abuse thyroid - results could be devastating...

What I've learned from Luke - upon his arrival to California is that he feels some strange exhaustion lately and that he is running out of breath quite easily...
Also, he was always hot, sweating just way too much and way more than ever before...and certainly much more than ordinary...

First thing I asked him was to hit few posses - so I could asses his condition...and when he did that - I was speechless...Luke was in THE MOST INCREDIBLE CONDITION I have ever witnessed...Absolutely "skinless" yet - big, full and hard...Winning combination any which way you look at it...The only problem was: he could not hit any pose without shaking uncontrollably...

When I asked him "how come you are shaking so much?" - he answered - " I really don't know what is happening to me...but last few days I am running out of breath doing simplest things...and I have no energy for the life of me..."

I asked him: "Well, are you doing anything different?"...thinking our usual stuff...and he told me - NO....

Than why would you shake like a leaf? I asked....

"Mate - I have no idea...but this has to stop - as I don't know how would I last during the prejudging?"


OK Luke - how much thyroid are you taking?

Not much...just 2 + 2 / that means in "our terminology" 2 tablets of T3 and 2 tablets of T4 daily...(T3 or "cytomel" comes in 25 mgc per tablet and T4 or "synthroid" comes in 50 or 100 mcg per tablet...

Well, that is OK I guess...so what's next?...

By process of elimination I would have analyze everything he was doing/taking just to find out WHAT in the world is doing "IT" to Luke...until I realized - CATASTROPHIC NEWS...

Compounded pharmaceuticals Luke got a hold of as his substitute for CYTOMEL and SYNTHROID... had 2.5 and 10 per tablet...ONLY PROBLEM IS:

NOT mcg (micrograms) but mg (milligrams)!!!!!!!!!!!!!!

Now to understand this - you must calculate:

2 tablets of 2.5 mg of T3 = 5 mg of T3 (which is: 5000 mcg of T3 - equivalent to 200 tablets of CYTOMEL per day!!!!!)

Add to this 2 tablets of 10 mg of T4 (or 20000 mcg of T4)...and you'll understand WHAT WAS GOING ON...


What is worse -- it is still NOT OVER...

Luke is trying his hardest to re-establish NORMAL levels of thyroid...but that will take some time...

I will wait for him to jump in and explain few things - but for the time being - I wanted to inform all of you - before rumors reach "epic proportions"...

http://www.getbig.com/boards/index.php?action=dlattach;topic=234090.0;attach=273892;image
 
bild10.jpg
 
hij scheen het hele jaar door diuretica te gebruiken om zijn shape te behouden. Treurig iig.

Hopen dat pro's en amateurs hiervan zullen leren en er niet nog meer doden zullen vallen.
 
hij scheen het hele jaar door diuretica te gebruiken om zijn shape te behouden. Treurig iig.

Hopen dat pro's en amateurs hiervan zullen leren en er niet nog meer doden zullen vallen.

Helaas denk ik dat dit pas het begin is van het tijdperk dat mensen echt gewoon dood neer vallen van de dingen die ze innemen...

No offense ik bedoel, ik heb helemaal niets tegen gebruiken en de doelen die ze nastreven... Maar als je nu kijkt naar hoeveelheden ten opzichte van vroeger, en wat er allemaal veranderd is in die tussentijd..

Hoe verschrikkelijke tijd moeten we tegemoet gaan nu de standaard zo hoog ligt dat al die mensen drie dubbele doses gaan nemen?
Waar ligt op dit moment nog de grens dat mensen gaan denken ''Ok! Nu is het wel genoeg'' of.. ''Is dit wel goed voor mij?''..

Ik ben alles voor het moraal ''Do what you gotta do, otherwise you will not win'' maar sure as hell dat ik niet 3 dubbele dosis ga nemen omdat een ander dat ook doet.. It's getting way outta hand..
(Don't get me wrong, ik ben nu nog naturel maar sta wel open voor de mogelijkheid in de toekomst)

Ik vind de monster fysieken erg tof, jammer van sommige Guts maar ja dat komt er nu eenmaal bij als je zoveel neemt.. Maar ik denk dat we een tijdperk tegemoet gaan in waar wij dalijk oude mannetjes zijn die van de sport genieten, helaas kijkend naar hoe de nieuwere generaties met bosjes gaan droppen omdat er geen grens meer zal zijn...

De sport leeft erg op de laatste tijd, maar tegelijker tijd sterft het uit..
 
Hopen dat pro's en amateurs hiervan zullen leren en er niet nog meer doden zullen vallen.

Als je in de AAS sectie kijkt, zie ik toch veel onwetenden en nemen AAS alsof het snoep is... het lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn.
Moeten ze ook zelf weten natuurlijk daar niet van, maar hopelijk gaat het steeds meer doordringen wat AAS wel niet met je kan doen; bij gebruik en bij misbruik.
 
Als je in de AAS sectie kijkt, zie ik toch veel onwetenden en nemen AAS alsof het snoep is... het lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn.
Moeten ze ook zelf weten natuurlijk daar niet van, maar hopelijk gaat het steeds meer doordringen wat AAS wel niet met je kan doen; bij gebruik en bij misbruik.

AAS is juist een van de mindere schadelijke stoffen die men in de bodybuilding wereld gebruikt. In de pro circuit draaft men net te ver door, helemaal met de andere middelen.
 
hij scheen het hele jaar door diuretica te gebruiken om zijn shape te behouden. Treurig iig.

Hopen dat pro's en amateurs hiervan zullen leren en er niet nog meer doden zullen vallen.

dat zal niet gebeuren, bijna allemaal denken ze voor hem / haar zelf dat ze de zaak onder controle hebben, en dat hun dat niet zal overkomen.

is ook niet de eerste he, die overlijdt.
en zal zeker niet de laatste zijn.
 
Hij draaide al mee in het tijdperk van zware vochtafdrijvers...

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 11:46 ----------



kidneys zijn nieren...

:o :o Nierproblemen bedoel ik
 
Back
Naar boven