AndroidHealthClinic

Luke79 stelt zich voor (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Luke79

Novice
Lid geworden
22 mrt 2019
Berichten
1
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
82kg
Hoi, ik ben Luke. 39 jaar, 1m90 en momenteel zo'n 82kg. Getrouwd, twee kids en ondernemer.
Ik ben rond mijn studie/18e begonnen met fitness af en toe, nooit echt heel serieus soms maanden niet soms 2x in de week. Maar ik heb mij nooit serieus met schema's of voeding bezig gehouden.
Nu de kids wat ouder zijn en zakelijk en thuis wat meer rust is heb ik redelijk wat tijd "over" om aan sporten en in shape komen te besteden.
Omdat ik vanuit huis werk kan ik overdag vrij eenvoudig tijd vrijmaken om te gaan trainen, en kan ik eten bereiden en nuttigen wanneer mij dat uitkomt.

Ik heb mijzelf het doel gesteld voor onze strandvakantie van 1 juni wat strakker in mijn vel te zitten, en onder de 80kg te wegen. En het domme is dat ik dit voornemen gedeeld heb met mijn vrouw, die er niks van gelooft ;) Gelukkig sport zij 1x in de week met mij mee (kracht) en doet ze nog 1 a 2x per week hardlopen (5-10km).

Momenteel sport ik zo'n 3x per week waarvan 1x cardio (+- 5km hardlopen) en 2x kracht (voornamelijk bovenlichaam, ene keer borst/triceps, andere keer rug/schouders/biceps) en meestal doe ik er wat van abs en/of lower back oefeningen bij. Ik wil dit gaan opvoeren naar 4x per week: 2x cardio en 2x kracht.

Het is totaal niet mijn doel om veel te groeien maar het mag wel wat strakker allemaal.
Mijn grootste wens/doel is om mijn buik wat strakker te krijgen. Ik heb geen idee wat mijn vetpercentage is (de weegschaal bij BasicFit die zegt maar wat heb ik het idee). Dus tips op dat gebied zijn sowieso welkom, bijvoorbeeld zo'n Nokia Body weegschaal zijn die nuttig? Niet zozeer om het absolute getal (want dat zal wel niet kloppen?) maar om de trend te kunnen zien.

Voor wat betreft voeding leef ik sowieso al redelijk "gezond" ik eet regelmatig en eet graag groente en fruit. Vooralsnog elke dag ochtend&middag een broodmaaltijd en savonds afwisselend aardappels/vlees/groente en dingen als pasta's, rijstgerechten etc. Ik vind eigenlijk bijna alles wel lekker. Maar echt voeding aanpassen voor het doel sporten heb ik nooit gedaan, dus daar zal vast al wel wat te winnen zijn in mijn geval.
Heb vorig jaar al mijn voeding eens een paar weken bijgehouden met de app Myfitnesspal (heb daar nog een betaald abbo op) en toen ging het afvallen vrij snel (86->82kg), maar ik sportte toen niet zo heel veel 1 a 2x per week en hield toen (nog) geen rekening met macro's.

Ik hou wel van een drankje, en dat is zacht uitgedrukt :P . Ik drink vrijwel dagelijks 2 of 3 glazen wijn, en in het weekend meestal het dubbele (of soms meer igv een feestje). Begrijp dat dit niet heel goed past in een sportieve lifestyle & dieet maar eerdere pogingen dit hoge gebruik wat te minderen zijn tot nu toe keihard gesneuveld ;)

Verder heb ik nauwelijks ervaring met supplementen. Een jaar of twee geleden wel eens een pot eiwitpoeder gekocht maar vond dat mijn maag/darmen daar beetje onrustig van werden dus die pot heb ik na een paar keer weer in de voorraadkast gezet en verder nooit meer aangeraakt.

Zo dat was een hele lap! Zal op dit forum vooral veel lezen waarschijnlijk en vragen/antwoorden waar dat nodig is.
Mocht je naar aanleiding van bovenstaande direct al wat tips of vragen hebben dan zijn reacties uiteraard welkom! :)
 
Allereerst welkom.

Zo een weegschaal heb je niets aan. Huidplooimeting is t beste. Dit in combinatie met de spiegel en foto's maken om progressie bij te houden.

Qua voeding kan je in deze link alles terugvinden.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Qua training hier
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

Supplementen heb je niet nodig als je je macro's haalt.

Heb je vragen na t inlezen kom gerust ze hier stellen.
Succes!
 
Back
Naar boven