AndroidHealthClinic

Lukt maar niet met aankomen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

filthy pump

Cool Novice
Lid geworden
23 dec 2020
Berichten
46
Waardering
10
Lengte
1m81
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
Het lukt mij maar niet met aankomen.. Ik heb de volgende stats 79-80kg 6% bodyfat.

Hier heb ik een weekblog van het wegen. Is het juist goed of slecht om elke dag te

ma 4 jan 78.8 training
Di 5 jan 79.2 training
Wo 6 jan 79.4 training
Do 7 79.6 training
Vrij 80-80.1 vrij - werken 4u elek fiets
Za 79.6 training - training en werken 4 elek fiets
Zo 79.4 training - training en werken 4 elek fiets

Het lijkt alsof het door mn bijbaantje komt maar ik kan het mij niet voorstellen omdat het totaal niet vermoeiend is.

In de bijlage nog mijn voedingsschema waarbij ik op een niet trainingsdag de pre en post meal niet eet.

Hoop dat iemand tips heeft.

gr

F
 

Bijlagen

  • 10B870E8-2826-42E3-BCE2-73E6EA62BE7C.png
    10B870E8-2826-42E3-BCE2-73E6EA62BE7C.png
    360,7 KB · Weergaven: 159
Heel simpel, meer kcals eten.
Denk echter niet dat je op 6dagen een goed oordeel kunt vellen of je wel of niet aankomt.
 
Hoop dat iemand tips heeft.
Als je niet aankomt eet je te weinig. Soms is de oplossing heel simpel.

Het gaat er niet alleen om WAT je eet, maar ook HOEVEEL je eet.

Meer eten dus. :)

Praktische tips: gezonde voeding met een hoge calorie dichtheid. Noten, vette vis, muesli, olijfolie, eiwitrijke kwark en yoghurt..
 
Ten eerste zou ik niet elke dag wegen. Je gewicht schommelt sowieso erg veel, dus door elke dag te wegen ga je jezelf alleen maar gek maken. Kies 1 vast moment in de week om je te wegen.

Als je niet aankomt dan betekent dit dat je te weinig kcal binnenkrijgt. Ga dan gestaag je calorie-inname verhogen tot je op het punt komt waarbij je wel aankomt. Om je voedingsschema echt goed aan te kunnen passen is het handig om je dagelijkse caloriebehoefte te berekenen. Hiervoor is het wel handig om je vetpercentage zo accuraat mogelijk te weten. Misschien kun je dat nog eens nameten.

Hier kun je jouw caloriebehoefte berekenen: https://voeding-en-fitness.nl/caloriebehoefte-berekenen-hoeveel-calorieen-nodig/
 
Hoe dan ook klopt je schema niet helemaal.
1 avocado is geen 358 kcal
En je gainer heb je de waarde van 100 gram ingevuld terwijl je 50 gram neemt.
Dat scheelt al een kleine 400 kcal in je schema.

Verder is t simpel. Meer eten.
Zou je eiwitten hoe dan ook verminderen want 284 gr is overdreven.

Waarom losse eiwitten erbij nemen? Pak gewoon heel eieren overal.
20 gr pindakaas is weinig. Waarom niet wat meer?
5 gr crème fraiche voor 2 wraps?? Da's een theelepeltje...

Je ziet t. Er zijn zo al simpele dingen die je aan kan passen.
En schroom niet een x te genieten van een pizza. Is tenslotte ook gewoon brood met beleg ;)
Een lekkere zelfgemaakte hamburger met wat ketchup en mayo.
Denk in oplossingen en niet in clean bro food eten....
 
4200kcal is nou nog niet echt zoveel dat je het al in 'dirty' eten moet gaan zoeken maar goed.
 
Gewicht varieert te veel om op een week af te kunnen gaan, als voorbeeld is dit is mijn gewichtsontwikkeling van de afgelopen 90 dagen.
Periodes van relatief stabiel gewicht, waar rustig variaties van +1 en -1 kg zich voordoen tov de dag ervoor maar over de lange termijn toch ongeveer 2 kg zwaarder geworden.

Het is een marathon, geen sprint. Kijk het wat langer aan wat je gewicht doet.

1610272683610.png
 
Gewicht varieert te veel om op een week af te kunnen gaan, als voorbeeld is dit is mijn gewichtsontwikkeling van de afgelopen 90 dagen.
Periodes van relatief stabiel gewicht, waar rustig variaties van +1 en -1 kg zich voordoen tov de dag ervoor maar over de lange termijn toch ongeveer 2 kg zwaarder geworden.

Het is een marathon, geen sprint. Kijk het wat langer aan wat je gewicht doet.

Bekijk bijlage 518523
De pepernoten tijd is voorbij daarom stagneert het bij jou nu.
 
Ik had je post niet goed gelezen, vandaar dat ik mijn reactie aanpas.

Eens met bovenstaande reacties. Zo te zien is je gewicht gemiddeld gezien gewoon gestegen.... even een tijdje het weekgemiddelde in de gaten houden, indien dit stagneerd zou ik de kcals op werk/fiets dagen wat uppen.

Elke dag wegen is prima. Dan heb je een duidelijk beeld van wat je weekgemiddelde is.
 
Laatst bewerkt:
Net als de besmettingscijfers in de coronapandemie moet je niet te veel naar de dagkoersen kijken. Ik zou het nog een week aankijken op deze intake en dan pas besluiten om eventueel te verhogen.
 
I call bullshit op die 6% body
Ik doe professionele metingen:emo: Misschien dat jij mindere genetics hebt maar dan hoef je niet iemand anders te judgen! bovendien is elk lichaam anders.:emo:
 
Ik doe professionele metingen:emo: Misschien dat jij mindere genetics hebt maar dan hoef je niet iemand anders te judgen! bovendien is elk lichaam anders.:emo:
Als je me een foto laat zien geloof ik je heel misschien. Plus wat is volgens jou een professionele meting? Een professional met een huidplooimeter? Als je op 6% bodyfat niet kan aankomen is er wss iets mis met je.

Sorry voor mijn shit genetics 😩
 
Als je me een foto laat zien geloof ik je heel misschien. Plus wat is volgens jou een professionele meting? Een professional met een huidplooimeter? Als je op 6% bodyfat niet kan aankomen is er wss iets mis met je.

Sorry voor mijn shit genetics 😩
Lijkt me ook erg onwaarschijnlijk year round op 6% en niet weten hoe je moet aankomen.
Wel benieuwd na die 6% van em
 
Vermits OP nergens inhoudelijk op ingaat is dit gewoon het zoveelste
“kijk mij Ripped staan met mijn epic genetics, maar ik bewijs het niet” topic
 
Vermits OP nergens inhoudelijk op ingaat is dit gewoon het zoveelste
“kijk mij Ripped staan met mijn epic genetics, maar ik bewijs het niet” topic
 

Bijlagen

  • IMG_3649.PNG
    IMG_3649.PNG
    411 KB · Weergaven: 147
Lijkt me ook erg onwaarschijnlijk year round op 6% en niet weten hoe je moet aankomen.
Wel benieuwd na die 6% van em
year round zeg ik niet maar het is wel hoe het nu is en ik probeer nu voor het eerst echt serieus te clean bulken. Ben nu 1 week verder en na de volgende meting werk ik het weer bij.
 
Super net vetpercentage hoor (en prima fysiek voor wat er te zien is), maar 6% is toch wel heel optimistisch.
 
Valt moeilijk aan die foto iets te zien, je bent wel droog.
 
Back
Naar boven