XXL Nutrition

lukt me maar niet op de goede hoeveelheid voeding te berekenen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
het lukt me maar niet... probeer telkes op deze site:

http://www.lijfsportenmiddelen.nl/voeding5b.htm

samen te stellen hoeveel eiwitten/koolhydraten etc. ik nodig heb.. maar lukt maar neit :( kan iemand mij plz helpen ....

71 KG
BF: 13%

ga naar school met de bus ... maar moet meestal redelijk eindje lopen .. dus matige inspanning. sportieve arbeidstoeslag is gevorderde beginners ? > (4x pw fitness 1x pw kickboxen)

ik probeerde me aantal Kcal te berekenen maar da kwam uit op 400 nogwa.. maar da moet ergens in de 1000 zijn toch? of ...

kom er niet uit..
 
vvm is 61.8
basisbehoefte is 61.8 x 24= 1483
sporttoeslag= 148
arbeidstoeslag = 742
sportieve toeslag +400

dus 1485 + 148 + 742 + 400= 2775 energiebehoefte

eiwitbehoefte is 92.7 gram
en 371 kcal

vetbehoefte 555 kcal / 61 gram

koolhydratenbehoefte 1849 kcal / 462 gram


:D vergeef het me als ik er foutjes in zitten.. alles uit het blote koppie gedaan bij gebrek aan rekenmachine en denk er nu pas aan dat er 1 op de compu zit hahaha
 
Tja... lijfsportenmiddelen... Ga niet teveel af op wat daar staat! Er staan nogal wat onwaarheden op zeg maar...
 
Ik heb goed resultaat van deze formule, maar dat geldt alleen voor mensen met een normaal (niet extreem laag of hoog) vetpercentage. Dat ik weet dat het zo goed is (bij mij), komt omdat ik 1,5 maand op of net ietsjes boven onderhoudsenergie heb gegeten (een halve kg aangekomen in die tijd) .. Dat was 2200 kcal per dag, en uit die formule komt voor mij 2150 kcal. Bij espi bijv. (hoog vet%) klopte er geen hout van deze formule, maar als je als man 13% hebt, zou het prima moeten werken.
 
Ja wateen, nog even reageren dan..

Ik heb inmiddels een vrij betrouwbare schatting van hoeveel ik nodig heb..

Ik start dan met de volgende formule:
BMR = 370 + (21.6 X MLM in kg=48)
Momenteel is mijn MLM 48 kg, dus rustmetabolisme is dan: 1407 kcal.. dat is onafhankelijk van het geslacht.
Helaas weet ik echt niet meer waar ik deze vandaan heb geplukt.
Per uur is dat dan 59 kcal.

Nou dan werk je daarna met de gegevens van Dr. Squat om te zien wat je de rest van de dag verbrandt..

[Link niet meer beschikbaar]

vrouw man activiteit
78% 80% Sleeping
90% 100% Lying down totally relaxed but not sleeping (this is your "basal metabolic rate")
180% 200% Very Light: Sitting, studying, talking, little walking or other activities.
270% 300% Light: Typing, teaching, lab/shop work, some walking.
360% 400% Moderate: Walking, jogging, gardening type job.
450% 500% Heavy: Heavy manual labor such as digging, tree felling, climbing.

540% 600% Exceptionally Heavy: Fitness-oriented weight training, aerobic dance, cycling or similar vigorous activities.

630% 700% Sports: Vigorous sports competition such as football, racquetball, tennis or other extended-play sports activities.

720% 800% All-Out Training: Extremely high intensity weight training with little rest between sets or exercises.

810% 900% Extended Maximum Effort: Extremely high intensity and high duration sports competition such as triathlon, cross country skiing or marathon.

Kwam op een gemiddelde van 2550 kcal per dag.. voor afvallen zou ik op 2000 kcal moeten zitten en niet 1800 kcal zoals ik nu gebruik.. of zie ik dat verkeerd?
 
Volgens mij zie je dat verkeerd, aangezien je de afgelopen twee maanden wel 8 kg bent afgevallen :D Never change a winning team. Nou ja, je kunt best wat dingetjes proberen, zoals spelen met je carbup etc., maar ik zou er niet heel veel boven gaan zitten. Probeer eens een tijdje op 1900 kcal en kijk wat dat geeft. Als dat een positief resultaat geeft, kun je het ook eens met 2000 kcal proberen. Want het is waar, met wat jij allemaal doet, zou die waarde van 2550 kcal ook best kunnen kloppen.
 
Originally posted by wateengedoe2
Volgens mij zie je dat verkeerd, aangezien je de afgelopen twee maanden wel 8 kg bent afgevallen :D Never change a winning team. Nou ja, je kunt best wat dingetjes proberen, zoals spelen met je carbup etc., maar ik zou er niet heel veel boven gaan zitten. Probeer eens een tijdje op 1900 kcal en kijk wat dat geeft. Als dat een positief resultaat geeft, kun je het ook eens met 2000 kcal proberen. Want het is waar, met wat jij allemaal doet, zou die waarde van 2550 kcal ook best kunnen kloppen.

Ik heb nog eens zitten cijferen... Er was per ongeluk de BMR van 1900 kcal/dag meegerekend in het weektotaal.
Bovendien schrap ik 2 activiteiten, te weten aquajogging (45 min, maar tel ik voor 35 min) en de depletie-oefeningen op zaterdag.
Daarmee kom ik weer op 2345 kcal/dag. En daarmee is de cirkel weer rond
De depletie oefeningen van zaterdag gooi ik er uit ten faveure van intensieve cardio omdat ik per sé een hogere trapfrequentie wil bereiken op de fiets.. lukt alleen met heel vlijtig oefenen! Die gaat dan op zaterdag dienen als depletie oefening..
Omdat ik KH-vreten aan de ene kant vreselijk (want slaperig en daarna vreselijke trek in KH) en aan de andere kant wel prettig vind (je kunt weer eens 'verboden' dingen eten) wil ik het toch blijven doen.. ik ga eens experimenteren met de trilplaat..

maar dat terzijde..
De voorgaande weken ben ik dan wel afgevallen maar dat lag vooral aan
- het kwijtraken van overtollig vocht (4 kg?) aan het begin van het dieet
- het kwijtraken van vet door interen tijdens fietsvakantie.. te weinig gegeten!
Het is heel goed mogelijk dat mijn basis-stofwisseling een heel stuk lager lag dan in de formule wordt aangegeven... door nu 5-6x per dag te eten is het weer een stuk opgekrikt..
Bovendien doe ik nu aanzienlijk meer cardio dan voorheen (van 2 naar 3 spinninglessen, 1x extra zwemmen en intro intensieve cardio 4x /week). Goed voor 924 kcal extra verbruik per week of 132 kcal/dag!

Kortom... hoe langer je je in dit soort zaken verdiept, des te lastiger wordt het om te weten of je wel genoeg eet om af te vallen, hetzij om aan te komen!
 
Back
Naar boven