MuscleMeat

[Lunges] hoeveel kilo per halter? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sven1234

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2007
Berichten
3
Waardering
0
Hallo,

ik lees overal hoe goed lunges wel zijn voor een gespierdere kont,
ik vraag me nu alleen af hoeveel kilogram 1 halter moet wegen om dit effectief te doen (in geen enkel artikel vermelden ze dit er bij)

Ook vraag ik me af hoeveel keer ik best door de knieen ga (dus beide kanten opgeteld).

Bedankt

ps. hopelijk stel ik geen domme vraag, anders hoor ik het wel
 
Zo zwaar als je kan voor 10 herhalingen.
 
ik zou relatief licht beginnen met een 12 a 15 reps, zorgen dat je de oefening goed onder de knie krijgt en dan het gewicht geleidelijk aan verhogen en de reps verlagen

sucses!
 
effectief zijn ze als je ze goed doet. is dat in het begin met 2x 10 dan doe je ze lekker met 2 x 10 kg. je gaat daar vanzelf op vooruit.
 
Ik doe ze met 45kg iedere hand, 10 stappen in totaal. Dus 5 met links en 5 met rechts.
 
Per halter of dumbbell?
Beetje overdreven lijkt mij om in iedere hand een halter te houden :sanca::roflol:
 
Begin de oefening eerst correct uit te voeren .

daarna pak je gewoon in elke hand 5 kilo dumbbell en zo gaje het gewicht naar verloop van tijd langzaam verhogen.

het gewicht wat je aankan merk je vanzelf wel.

blijf wel de eofening correct uitvoeren. ;)
 
Ik doe ze met 45kg iedere hand, 10 stappen in totaal. Dus 5 met links en 5 met rechts.

Voel je het al, met zo weinig stappen dan? En gebruik je straps om die dumbbells vast te houden?

Ik ben van dumbbells overgestapt naar de barbell bij lunges, omdat ik het gewicht niet meer in m'n handen kon houden op een gegeven moment. Trainde meer m'n traps dan m'n benen, haha!
 
Per halter of dumbbell?
Beetje overdreven lijkt mij om in iedere hand een halter te houden :sanca::roflol:

Ik ben het helemaal met je eens.
Met een halter voel je hem ook veel beter dan met een dumbbell.
Gewoon oldschool.

Als je hem voor het eerst doet pak dan een lege stang en doe zoveel herhalingen totdat je het goed begint te voelen.
 
Voel je het al, met zo weinig stappen dan? En gebruik je straps om die dumbbells vast te houden?

Ik ben van dumbbells overgestapt naar de barbell bij lunges, omdat ik het gewicht niet meer in m'n handen kon houden op een gegeven moment. Trainde meer m'n traps dan m'n benen, haha!

Ik pak 'em altijd na 't squatten, dus ik voel 'em dan wel. Ik gebruik geen straps. Ik moet wel bekennen ik ga niet helemaal met m'n ene knie op de grond..:o wel bijna maar net niet. Voor het 'dode' punt ga ik weer omhoog.
 
Oefening die snel fout wordt gedaan (incl. myself) zorg dat je met iets van 10 kilo per halter begint. Verhoog pas als je je rug gewnd bent recht te houden en je de stabiliteit optimaal onder de knie hebt met het uistappen per been.

TIP: je achterste been kun je gewoon laten liggen (als in; mee-sleep beweging).

Variant: walking Lunges/farmer walks: met grote stappen (Ik krijg het dan meer in m'n gluts en hams) maar deze is nog moeilijker dan bovenstaande.

Wil je echt zwaar gaan dan is misschien dumbbell squats wel een aanrader (meteen ook je traps en rug wat meegepakt) kun je ook zwaarder op gaan.
Maar das eigelijk weer gewoon in een squat varaiant ipv. lunges (variant). En dus een andere oefening.
 
Trainer zei laatst dat een barbell beter is dan db, bij lunges.
Is dit zo???
 
Trainer zei laatst dat een barbell beter is dan db, bij lunges.
Is dit zo???
Maakt geen reet uit? Ligt eraan wat jezelf lekkerder vind. Gewicht = gewicht.
 
met DB kun je beter je evenwicht houden
met een halter val ik vaak om
 
Back
Naar boven