AndroidHealthClinic

Lunges in de sportschool

Bezoekers in dit topic

Originally posted by the_ur
hij zegt toch ook butterfly;s dus zal wel een peck dek machine zijn. dan kan dat toch goed die gewichten verschillen per apparaat....

Ja maar hij doet ook lunges met 100+ kg wat ook niet echt gezond is, ookal voert hij de oef niet goed uit. Dus ik zal er niet eens gek van opkijken dat ie flyes doet met 90 kg dumbbells :D
 
Maar hij is een wielrenner, die hebben sterke poten.. maat van mij is ook wielrenner, ging 1x mee trainen en squatte meteen 140 kilo en een legpress van 300..
 
Originally posted by soulreaver
Maar hij is een wielrenner, die hebben sterke poten.. maat van mij is ook wielrenner, ging 1x mee trainen en squatte meteen 140 kilo en een legpress van 300..

Lunges op 100 kg dat doet niemand met gezond verstand...+ dat die uitvoering op deze fotos gewoon niet klopt, de steunen van het rek zijn zo hoog geplaatst dat je niet eens door kunt zakken, dus je belast de gluteus niet goed, waar deze oef hoofdzakelijk voor bedoeld is.
 
Zit wel wat in hoor.

Die stangetjes moet je wat lager steken zodat je dieper kan gaan!
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by asCeNDeDaSiaN


Lunges op 100 kg dat doet niemand met gezond verstand...+ dat die uitvoering op deze fotos gewoon niet klopt, de steunen van het rek zijn zo hoog geplaatst dat je niet eens door kunt zakken, dus je belast de gluteus niet goed, waar deze oef hoofdzakelijk voor bedoeld is.

Wil alleen maar aangeven dat wielrenners gewoon sterke poten hebben. Je hoort mij niet over uitvoering oid.
 
Is dat niet gevaarlijk voor de knieën? Zelf durf ik hierin niet extreem zwaar gaan, wegens voetbalknieën (verzwakt)...
 
Originally posted by Oom Oli
Is dat niet gevaarlijk voor de knieën? Zelf durf ik hierin niet extreem zwaar gaan, wegens voetbalknieën (verzwakt)...

Ja als je een blessure hebt aan je knieen is het mischien niet verstandig om te doen(ik zou in dat geval helemaal de knieen niet belasten d.mv. training totdat de blessure over is maar goed) maar als je gewoon goede gezonde knieen hebt is het niet gevaarlijk diep door te zakken voor de knieen.
 
Originally posted by asCeNDeDaSiaN


(ik zou in dat geval helemaal de knieen niet belasten d.mv. training totdat de blessure over is maar goed)


Het is een chronische blessure die steeds terugkeert als ze te zwaar belast worden. Zou normaal een hoop cortisone in moeten, maar ben er geen echte voorstander van (van cortisone)
 
Originally posted by asCeNDeDaSiaN


hahaha sorry maar deze gewichten kan ronnie coleman nog geen eens gebruiken voor de flye oefening. Wat denk je hiermee te bereiken als ik vragen mag?
Mischien bedoeld hij de butterfly machine (die is er ook) dan kan het makkelijk.. maar gewoon flyes op een bankje lijkt het me sterk,vooral omdat hij redelijk klein is.
Edit: Oeps zag niet dat er ook een pagina 2 was, dit was al gezegd.
Voor de rest, nice pics!
 
Laatst bewerkt:
mooie olympische halter, waar kan ik die kopen?
 
Tja, met de pecdeck kan je best 90kg. fly's doen hoor... maar met gewichten? Neuh, dan zou z'n borst zo breed moeten zijn dat ie niet meer in de squatbox kan. :D

P.s. AcendAsian, je bent je mooi aant integreren zie ik!
 
Originally posted by asCeNDeDaSiaN


Lunges op 100 kg dat doet niemand met gezond verstand...+ dat die uitvoering op deze fotos gewoon niet klopt, de steunen van het rek zijn zo hoog geplaatst dat je niet eens door kunt zakken, dus je belast de gluteus niet goed, waar deze oef hoofdzakelijk voor bedoeld is.

Ik wilde er eerst niks van zeggen omdat ik er niet genoeg van weet, maar het viel me idd ook op dat de stangen voor dat squat rek erg hoog hangen.

Lunges ben ik trouwens een beetje bang voor.. ivm hardnekkige plantar fasciatis oef (vorig jaar in jan gekregen) , maar ik heb bij de therapie ze met lichte gewichten wel vaak geoefend een aantal maanden lang... met dumbbelletjes van 5 kg, waarbij ik WEL heel diep doorzakte en met de knie de grond aanraakte. Ik sloeg steil achterover toen ik las wat Scighera gebruikt voor de lunges.

Haal zelf overigens voor de leg press 210 kg met 5 hh.

Espi
 
over de uitvoering; ik ga tot ongeveer 80 graden, omdat dieper niet noodzakelijk is bij het wielrennen en bij mijn beide knieen de kruisbanden opgerekt zijn (een aanrijding en een valpartij).

Als ik tot 90 ga of dieper kan ik amper gewicht eraan hangen en kracht opbouwen omdat het risico op nieuwe blessures te groot is. Ik kan ook pas zwaar gaan als ik er minstens een warming up van 45-60 minuten op heb zitten.
Dus cheaten of neit, het hangt ervan uit welk sport je het bekijkt.
Daarbij zijn deze foto's niet in een set genomen, maar in stilstand., en om nou meer dan een minuut stil teb lijven staan op het diepste punt is geen pretje, dan weet ik zeker dat mijn knie de brui eraan geeft.

Leg press doe ik 40x110+kg waarbij ik wel iets voorbij de 90 ga

de butterfly is idd de machine.
machine. triceps press down: 20x50kg
lat pulley . neckpress breed (hele beweging): 20x50kg

ik ben helaas nogal slap in mijn biceps
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven