AndroidHealthClinic

Lunges pijn bij bekken

Bezoekers in dit topic

HeinzGuderian

Novice
Lid geworden
25 feb 2019
Berichten
24
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
75kg
Hallo,
Als ik lunges doe en mijn rechterbeen naar voren linkerbeen naar achteren dan voel ik een scherpe pijn net boven mijn geslachtsdeel aan de rechterkant (bekken?). Net alsof er iets enorm knelt daar. Ben nu al een tijdje klaar met workout en voelt nog steeds schraal op die plek. Heb al geprobeerd om mijn kleding te verschuiven maar dat helpt ook niet.
Wat zou het kunnen zijn? Ik denk niet iets inwendigs omdat het nu nogal schraal voelt.
 
Vraag eens bij je huisarts, die kan misschien wat zien of voelen, of concluderen.

Lunges zijn imo trouwens volledig nutteloze bewegingen.
 
mijn rechterbeen naar voren linkerbeen naar achteren
Ik weet niet wat je bedoelt met je linkerbeen naar achter, maar klinkt alsof je er een soort spagaat van maakt. If so, dan begrijp ik wel dat het daar niet lekker voelt.
 
Je haast geen gewicht gebruiken zonder dat de vorm er onder lijdt en het is onduidelijk welke spier je traint.
Wat een onzin weer. Ik doe ze met een kleine 30 per hand, en weet zeker dat mijn vorm prima is. Is gewoon een stukje bouw waardoor die oefening mij goed ligt. Korte pootjes enzo.
 
Wat een onzin weer. Ik doe ze met een kleine 30 per hand, en weet zeker dat mijn vorm prima is. Is gewoon een stukje bouw waardoor die oefening mij goed ligt. Korte pootjes enzo.
Over onzin gesproken.
 
Leg eerst maar eens uit welke spieren te ermee denkt te `trainen`.

Dumbbell-Lunge-resized-fixed.png
 
Dat is natuurlijk geen bewijs dat deze oefening hypertrofie bewerkstelligt in de aangegeven spiergroepen.
 
Ah, en wat dan wel?
Dat is weer een hele andere vraag, deze kaarten zeggen niets en zijn waarschijnlijk kopieën van kopieën van iets dat in eerste instantie al niet klopte, zoals de verhalen uit de bijbel.

Daarnaast lijken lunges me een van de minst effectieve oefeningen voor hypertrofie. En als je dan ook nog een blessure oploopt lijkt me maar 1 conclusie mogelijk.
 
Dat is weer een hele andere vraag, deze kaarten zeggen niets en zijn waarschijnlijk kopieën van kopieën van iets dat in eerste instantie al niet klopte, zoals de verhalen uit de bijbel.

Daarnaast lijken lunges me een van de minst effectieve oefeningen voor hypertrofie. En als je dan ook nog een blessure oploopt lijkt me maar 1 conclusie mogelijk.
Tering, hoe dik is die plaat voor je kop? :roflol:
 
Als je nou een heel klein beetje kritisch was, zou je gewoon zien dat die lunges niets uithalen.
Als jij nou eens een heel klein beetje kritisch naar jezelf keek en een beetje aan zelfreflectie deed zou je gewoon zien dat merendeel van de comments die jij plaatst vol met onzin staat.
 
Als jij nou eens een heel klein beetje kritisch naar jezelf keek en een beetje aan zelfreflectie deed zou je gewoon zien dat merendeel van de comments die jij plaatst vol met onzin staat.
Leg eens uit, dit is zomaar een opmerking in het luchtledige.

Jij bent zogenaamd dierenarts en weet niet eens hoe spieren werken. Bovendien heb je niet eens spieren.
 
Back
Naar boven