Fitness Seller

Lunges sterker dan squat

Bezoekers in dit topic

Gewoon voor jezelf een filmpje maken en dan even bestuderen en kijken wat er eventueel mis gaat?

Beiden een tijdje niet gedaan, de laatste tijd meer leg press en hack squat gedaan. Met 60kg squat gaan mijn knieën al alle kanten op. Gevoel dat er wel meer kracht zit, maar het er niet uitkomt. Nu zou ik denken, stabilisatie. Maar met lunges zijn mijn knieën gewoon stabiel. Met lunges met dat gewicht geen moeite, voelt gewoon goed. Maar niet uit of het met een stang in het rek is, of wandelend met een stang of dumbells. Doe meestal zo'n 8 hh met squat, of 8 per been met lunges (16 totaal).

Als ik vaker squat kom ik met veel moeite een keer iets boven de 100, maar dan heb je het ook wel gehad. Met lunges nooit gekeken hoe sterk ik daar op kan worden, maar denk dat 90kg in een paar weken wel haalbaar is.

Dus njah ergens zit er iets goed scheef :emo:
Lunge is toch beter voor je booty gains :peachy:

Bodybuilding specifiek gezien.

Het lijkt op: mijn flys zijn sterker dan mijn dumbbell presses.

Heb je altijd moeite gehad met squats? Of is dit recent pas? Meer lungen dat kunnen squaten is best bijzonder imo.

Loop je ergens vast? Enkel, heup of knie? Blessures of oude trauma’s?

Heb je altijd moeite gehad met squats? Of is dit recent pas? Meer lungen dat kunnen squaten is best bijzonder imo.

Loop je ergens vast? Enkel, heup of knie? Blessures of oude trauma’s?
Nee niets van dat alles. Denk dat ik gewoon weer even terug naar de basis moet, zoals al in de eerste posts is aangeven. Heb ze morgen weer op het programma staan, dus dan weet ik of dat het was :)

Zo deed ik vorige week met de grootste grind 3x5x60kg op de bench press maar press ik afgelopen weekend al wel 1x50kg shoulderpress.

Zou voor mn gevoel meer tussen moeten zitten maar misschien valt het ook wel mee..

Zo deed ik vorige week met de grootste grind 3x5x60kg op de bench press maar press ik afgelopen weekend al wel 1x50kg shoulderpress.

Zou voor mn gevoel meer tussen moeten zitten maar misschien valt het ook wel mee..
Het valt wel mee.

knieen die alle kanten op gaan. waarom gaan ze alle kanten op? druk je wel uit je hak? duw je je knieën wel naar buiten? sta je wijd genoeg? sta je stabiel? heb je bij squats in een smith machine dit ook?
Ging zo een stuk beter inderdaad, dankjewel. Stom dat ik die basis dingetjes gewoon weer vergeten ben

Nee niets van dat alles. Denk dat ik gewoon weer even terug naar de basis moet, zoals al in de eerste posts is aangeven. Heb ze morgen weer op het programma staan, dus dan weet ik of dat het was :)

Als je het krachtpotentieel dat je op de lunges laat zien nou eens op een goede technische manier kunt overdragen naar je squat....

Dat zou dat nog best wel eens spannend kunnen worden qua maximale gewichten!

Ging zo een stuk beter inderdaad, dankjewel. Stom dat ik die basis dingetjes gewoon weer vergeten ben
Je gedachten zijn elders ipv bij het trainen. How come ?

Als je het krachtpotentieel dat je op de lunges laat zien nou eens op een goede technische manier kunt overdragen naar je squat....

Dat zou dat nog best wel eens spannend kunnen worden qua maximale gewichten!
Die ambitie heb ik totaal niet joh. Maar wel lief dat je dat schrijft

Back
Naar boven