AndroidHealthClinic

Lying Leg Curl

Bezoekers in dit topic

richard1234

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
627
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
Omdat ik toch een keer mijn hamstrings wil isoleren, naast RDL ter afwisseling, de oefening voor de 2de keer gedaan deze week.

En jahoor: net zoals de eerste keer naderhand, "pijn" zeurend gevoel ervaar bij de knieholte binnenzijde van de been ( het gedeelte waar je buigt en strekt ).
( iemand idee welke benaming en hoe het desbetreffende punt heet )

Niet direct pijn of tijdens de oefening zelf maar later op de avond, dit trekt na een paar dagen grotendeels weg.
Helemaal als ik een tijd heb gezeten voel ik het echt even goed bij het opstaan bij het buigen en strekken bij de knieholte.

Het is een een verkrampt / prikkend / zeer onaangenaam gevoel wat doorsuddert over de dag(en).
Nu een paar dagen later is het zowat weg, gister met training Deadlift / Front Squat ging goed totaal geen problemen.

Voor de rest enorme spierpijn in de hamstrings, op zich heeft de oefening zijn dienst bewezen.
Als ik naar UB/LB, Push/Pull schemas kijk, ontkom ik er bijna niet aan om ooit deze oefening te gaan doen.

Ik heb als gewicht 15kg gepakt en dan 3 series van 8hh.

Misschien te hoog in gewicht? Uitvoering is verder wel goed.
 
Moet je hier nou een nieuw topic voor openen???
 
Ja kreeg geen reactie hierover in mijn andere topic.

De topic ging over of een "knie flexie" oefening noodzakelijk is, dit is wat anders.
 
Je knieschijf kan toch wel vrij bewegen zoals in afbeelding.
m76yl5.jpg


Zolang het niet pijn doet tijdens de beweging zelf, en ook weer wegtrekt lijkt het me vooralsnog niet iets waar je je zorgen over dient te maken. Voor zover ik daar over kan oordelen.
 
Zal wel gewoon spierpijn zijn..
 
Je knieschijf kan toch wel vrij bewegen zoals in afbeelding.
m76yl5.jpg


Zolang het niet pijn doet tijdens de beweging zelf, en ook weer wegtrekt lijkt het me vooralsnog niet iets waar je je zorgen over dient te maken. Voor zover ik daar over kan oordelen.

Klopt, de eerste keer deed ik het fout.

Tweede keer mijn knie over de rand, kuiten en voeten recht.

Het is echt aan de zijkant van mijn linkerknie aan de buitenzijde ( het stuk waar je buigt en strekt ).
Het lijkt wel op een stuk "kabel" bij de knieholte wat als een elastiek functioneert ( benaming weet ik dus niet ).

Als ik erop druk is het ook gevoelig, niet rood of dik.
 
Tenen van je af of naar je toe trekken wil ook nog wel eens verschil maken
 
Klopt, de eerste keer deed ik het fout.

Tweede keer mijn knie over de rand, kuiten en voeten recht.

Het is echt aan de zijkant van mijn linkerknie aan de buitenzijde ( het stuk waar je buigt en strekt ).
Het lijkt wel op een stuk "kabel" bij de knieholte wat als een elastiek functioneert ( benaming weet ik dus niet ).

Als ik erop druk is het ook gevoelig, niet rood of dik.

Zullen we het nog maar een keer herhalen dan.

Het is de insertie van je biceps femoris op je fibula kopje...
 
Klopt, de eerste keer deed ik het fout.
Zo zie je maar. In het vorige topic schreef je dat de uitleg prima was in de gym. ;)

Het is echt aan de zijkant van mijn linkerknie aan de buitenzijde ( het stuk waar je buigt en strekt ).
Het lijkt wel op een stuk "kabel" bij de knieholte wat als een elastiek functioneert ( benaming weet ik dus niet ).
Dat antw. is volgens mij al gegeven in het vorige topic.

Edit: Deze post had ik al klaar moest alleen op verzenden drukken. Zie dat gymz me voor is.
 
Is het wel verstandig met het onderstaande:
Het is een een verkrampt / prikkend / zeer onaangenaam gevoel wat doorsuddert over de dag(en).
Nu een paar dagen later is het zowat weg, gister met training Deadlift / Front Squat ging goed totaal geen problemen

Om de oefening 1pw. te blijven doen?

Liever voorkomen als genezen, tenzij het gewenning is.
 
is het niet gewoon spierpijn man?
 
Is het wel verstandig met het onderstaande:


Om de oefening 1pw. te blijven doen?

Liever voorkomen als genezen, tenzij het gewenning is.
Zorg dat je bovenbeen op de padding blijft terwijl je de buiging met onderbeen maakt, overstrek ook niks. Voer de oefening goed uit. Ik ben geen arts maar misschien heb je al een onbalans daar in de knieholte en is dat wat het prikkelende gevoel geeft. Who knows. Ik gok op gewenning/ spierpijn o.i.d. Je lichaam zal zich moeten aanpassen. Vertrouw je het absoluut niet dan moet je er tijdig mee stoppen. Maar na een enkele keer proberen, met goede uitvoering, is dat nog te vroeg als je het mij vraagt.
 
Zorg dat je bovenbeen op de padding blijft terwijl je de buiging met onderbeen maakt, overstrek ook niks. Voer de oefening goed uit. Ik ben geen arts maar misschien heb je al een onbalans daar in de knieholte en is dat wat het prikkelende gevoel geeft. Who knows. Ik gok op gewenning/ spierpijn o.i.d. Je lichaam zal zich moeten aanpassen. Vertrouw je het absoluut niet dan moet je er tijdig mee stoppen. Maar na een enkele keer proberen, met goede uitvoering, is dat nog te vroeg als je het mij vraagt.

Thanks voor je reactie.

Ik zal het nog even aan zien, zal volgende week het eens op 10kg proberen.

Wat bedoel je precies met overstrekken?
Als je terugkomt na het omhoog komen niet helemaal je been strekken?

Dat is wat ik dus nu wel doe, helemaal been strekken op het eind en dan weer omhoogkomen.

Wel grappig, dat zon relatief simpele oefening problemen geeft terwijl het met Squatten, Deadliften, Front Squat goed gaat.
Technische oefeningen waar ook wel veel tijd in heeft gezeten, kwa perfectionering, maar een legcurl? :)
 
Ik zorgde ervoor dat het gewicht niet op de gewichtstapel neer kletterde bij het strekken van het onderbeen. Je kan je been wel strekken, maar niet overstrekken. Zorgen dat de knieschijf ruimte heeft om vrij te bewegen, zoals je nu de tweede keer deed. Het is verder ook een simpele oefening, vooral niet te veel bij nadenken!
 
Back
Naar boven