MuscleMeat

Lying triceps extension vs Skull crushers

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Welke van de 2 is nou eigenlijk een betere massa-oefening?

Het is toch zo dat je bij skull crushers de stang naar je voorhoofd laat zakken en bij de lying triceps extension (zie plaatje) tot achter je hoofd?

D8MNmKjD7B2JdTUgFSjGkCrTXcHc1yK4.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
TongPo zei:
Welke van de 2 is nou eigenlijk een betere massa-oefening?

Het is toch zo dat je bij skull crushers de stang naar je voorhoofd laat zakken en bij de lying triceps extension (zie plaatje) tot achter je hoofd?

lt7zxAnPpfrm_peIMURymaIzHfclfPSU.gif

Skullcrushers is gewoon een variatie van de T extension.

Maar skullcrushers vind ik veel beter voor MIJ werken dan normale T extensions.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de versie waarbij je het gewicht achter je hoofd laat zakken komt de lange kop wat meer op lengte waardoor de wat meer gewicht kan gebruiken.

Persoonlijk vind ik deze variant beter als de striktere vorm richting voorhoofd.

Probeer ze trouwens eens op een declinebench ipv plat.

decline lying db extensions, tot je schouder/bij je wang zeg maar voel ik het best, en geven mij het meest effect..

3XL zei:
Bij de versie waarbij je het gewicht achter je hoofd laat zakken komt de lange kop wat meer op lengte waardoor de wat meer gewicht kan gebruiken.

Persoonlijk vind ik deze variant beter als de striktere vorm richting voorhoofd.

Decline naar voorhoofd, of naar achter? en wat verandert er dan als je decline doet? ( betere stretch ofzo? net als incline curlen? )

Vinny zei:
Decline naar voorhoofd, of naar achter? en wat verandert er dan als je decline doet? ( betere stretch ofzo? net als incline curlen? )

decline is altijd goed, voorhoofd of naar achter..ik zou naar je wang/schouder gaan..volgens mij worden er meer vezels aangesproken sowieso..

CQ_Demolisher zei:
decline is altijd goed, voorhoofd of naar achter..ik zou naar je wang/schouder gaan..volgens mij worden er meer vezels aangesproken sowieso..

maar waarom is decline beter dan plat? ( of is het juist niet beter dan plat? )

ben beetje een zeurpiet hoor :D niet op letten :D

• Topic Starter Topic Starter
3XL zei:

Mijn tri's lopen een beetje achter, dus ik kies dan toch liever voor meer gewicht dan voor een striktere oefening. Ik deed voorheen altijd richting voorhoofd, maar ik ga nu zeker die naar achter je hoofd gaat proberen :thumb:

Is het nou ook zo dat je met barbell meer massa aanzet dan bij dumbbells?

CQ_Demolisher zei:
decline lying db extensions, tot je schouder/bij je wang zeg maar voel ik het best, en geven mij het meest effect..

deed ik voorheen ook altijd, maar wil het nu eens gaan proberen met barbell...

TongPo zei:
Mijn tri's lopen een beetje achter, dus ik kies dan toch liever voor meer gewicht dan voor een striktere oefening. Ik deed voorheen altijd richting voorhoofd, maar ik ga nu zeker die naar achter je hoofd gaat proberen :thumb:

Is het nou ook zo dat je met barbell meer massa aanzet dan bij dumbbells?

Nee, niet als je in verhouding zelfde gewicht gebruikt..

Vinny zei:
maar waarom is decline beter dan plat? ( of is het juist niet beter dan plat? )

ben beetje een zeurpiet hoor :D niet op letten :D

wel beter dan plat..het is soortgelijk als crunches doen op een decline bench, je moet omhoog komen en dat is een zwaardere weg dan normaal..
zo werkt het ook met gewichten bij de lying decline db extensions..

Uit vergelijkende EMG onderzoeken ("A scientific look at selected triceps exercises", L Cornacchia & C Volpe) kwam naar voren dat de decline versie meer spiervezels activeerde als de gewone versie 92% tov 84% IEMG Max.

Best wel een dusdanig verschil om het eens te proberen.

Bij hetzelfde onderzoek kwamen ook deze naar voren

benchdips 87%
Seated overhead dumbbell extension 82%
Smaldrukken 72% (eigenlijk dus de slechtste keus)

Deze cijfers zijn trouwens al eens eerder geplaatst op het board (zoek ! )

3XL zei:
Uit vergelijkende EMG onderzoeken ("A scientific look at selected triceps exercises", L Cornacchia & C Volpe) kwam naar voren dat de decline versie meer spiervezels activeerde als de gewone versie 92% tov 84% IEMG Max.

Best wel een dusdanig verschil om het eens te proberen.

Bij hetzelfde onderzoek kwamen ook deze naar voren

benchdips 87%
Seated overhead dumbbell extension 82%
Smaldrukken 72% (eigenlijk dus de slechtste keus)

Deze cijfers zijn trouwens al eens eerder geplaatst op het board (zoek ! )

Dan lijkt me lying triceps extension waarbij je over gaat op smal drukken geen slechte keuze.

ja, echter dit is 1 van de vele onderzoeken die er bestaan..desalniettemin gebruik ik veel van die oefening die hoog genoteerd staan.

hier staat het originele onderzoek: http://www.myfit.ca/archives/viewanarticle.asp?table=fitness&ID=28

@tongpo, als je het onderzoek volgt lijkt smalldrukken me juist wel een slecht idee..er zijn zowiezo 6 oefeningen beter en effectier!!

CQ_Demolisher zei:
ja, echter dit is 1 van de vele onderzoeken die er bestaan..desalniettemin gebruik ik veel van die oefening die hoog genoteerd staan.

hier staat het originele onderzoek: http://www.myfit.ca/archives/viewanarticle.asp?table=fitness&ID=28

@tongpo, als je het onderzoek volgt lijkt smalldrukken me juist wel een slecht idee..er zijn zowiezo 6 oefeningen beter en effectier!!

ik bedoel dat je een setje lying triceps extensions uitvoert (zo'n 8-10 reps) en wanneer je niet meer kan, overgaat op smaldrukken till failure... dat lijkt me zo verkeerd nog niet.

Terug
Naar boven