MuscleMeat

lying triceps press

  • Topic starter Guest
  • Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 893
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid sinds
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Mijn instructeur beweert dat ik hiervoor mijn polsen steeds helemaal rechtuit moet strekken voor deze oefening. Natuurlijk kun je dan minder gewicht pakken. Ik heb zijn tip gevolgd, maar voel de oefening nu meer in mijn oderarm dan in mijn triceps. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? of wel???
 
Bedoel je skull crushers? En ja, het is belangrijk om tot een volledige contractie te komen van je tri's.
 
Welke oefening bedoel je precies?

Lying triceps press klinkt meer als smalldrukken of french press
 
Originally posted by 3XL
Welke oefening bedoel je precies?

Lying triceps press klinkt meer als smalldrukken of french press

maar wat oli bedoelt qua polsen gaat dan qua bankdrukken over de gehele arm uitstrekken. en ook hier vind ik dat je qua smal bankdrukke wel moet uitstrekken omdat de laatste gedeelte je echt nadurk legt op de triceps. Bij kabeloefeningen hou ik wel voortdurend de spanning op mn triceps door juist niet volledig uit te strekken. Of dit beter is weet ik niet, maar ik voel de spier wel beter.
 
Originally posted by dandyman


maar wat oli bedoelt qua polsen gaat dan qua bankdrukken over de gehele arm uitstrekken. en ook hier vind ik dat je qua smal bankdrukke wel moet uitstrekken omdat de laatste gedeelte je echt nadurk legt op de triceps. Bij kabeloefeningen hou ik wel voortdurend de spanning op mn triceps door juist niet volledig uit te strekken. Of dit beter is weet ik niet, maar ik voel de spier wel beter.

Als ik met kabels werk, strech ik juist wel.. Die laatste strecth elke keer maakt mn triceps aan het branden. Geeft een geweldig gevoel.. Bij compound oef strech ik nooit, dan houd ik gewoon zoals je zegt de spanning aan..
 
triceps press ??? Nog nooit van gehoord.
 
Originally posted by Olimantado
Mijn instructeur beweert dat ik hiervoor mijn polsen steeds helemaal rechtuit moet strekken voor deze oefening. Natuurlijk kun je dan minder gewicht pakken. Ik heb zijn tip gevolgd, maar voel de oefening nu meer in mijn oderarm dan in mijn triceps. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? of wel???
Je polsen? Die moeten gewoon in natuurlijke positie blijven...je bedoeld zeker je ellebogen???
 
Hmm, als hij idd ellebogen bedoelt snap ik het wat meer :D Ik doe ook altijd volledig arm strekken bij tric. extensions... laatst zag ik iemand die seated triceps extensions deed en zijn handen bewogen maar 5 cm heen en weer, misschien was het een speciale techniek :rolleyes:, maar het ziet er niet uit.
 
Bij triceps oef zie je het idd veel verkeerd gaan.. Ken je de triceps pushdown with rope attachment? Overlaatst zag ik er een die het koord aan t berijden was.. Het zag er niet uit, was volledig van de kaart..
 
ik heb gister trouwens smal gebankdrukt met een omgekeerde greep. waarschijnlijk is die bij velen al bekend maar voor diegene die hem nog niet kenden: t is, afgezien van dat het vreemd aanvoelt, een aanrader voor de triceps.
 
ja, precies. lying triceps extencions.
 
Idd geen press maar extentie, je bovenarmen altijd 90° houden to. je romp en armen volledig strekken bij de extentie. Als je meer nadruk wil op de laterale kop (de zijkant van je triceps die het meeste opvalt) dan kan je je handen in een supinated grip houden (zoals wanneer je een normale barbell curl doet)
 
Originally posted by admin
Als je meer nadruk wil op de laterale kop (de zijkant van je triceps die het meeste opvalt) dan kan je je handen in een supinated grip houden (zoals wanneer je een normale barbell curl doet)


Idd is extension. In de engelse benamingen van de oefeningen ben ik niet zo sterk. Maar zoals hierboven gezegd, ik voel het inderdaad meer op die plek als ik mijn handen in een supinated grip houd. Als ik zoiets tegen die instructeur zeg zal hij raar kijken!! :p
 
Originally posted by Olimantado

Als ik zoiets tegen die instructeur zeg zal hij raar kijken!! :p

:p Tja...je hebt instructeurs en instructeurs he...
 
Back
Naar boven