AndroidHealthClinic

Lyle mcdonald Rapid fat Loss (PSMF)

Bezoekers in dit topic

beeldkijker

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 okt 2015
Berichten
2.811
Waardering
1.050
Lengte
1m83
Massa
86kg
Hebben er mensen hier ervaring met het dieet van Lyle? Heb het een en ander al gelezen, maar toch verschillen de meningen aardig. Velen zeggen dat het een goed idee is om gelijk 1000kcal laag te zitten om de katabole stand kort te houden. Anderen zeggen weer, nee want je valt te snel af en dus ook massa, je kan beter 200kcal onder onderhoud eten en dit voor een langere periode.

Heb het boek nog niet gelezen (ben zelf geen echte boeken lezer dus kopen doe ik ook niet snel dan :p) Maar heb wel het een en ander gegoogled.

On average, caloric intakes on this diet will come out to between 400 to 1200 calories per day coming almost exclusively from protein. For those of you familiar with ketogenic (low- carbohydrate, high-fat) diets, a PSMF is essentially a ketogenic diet without the dietary fat. Obviously, this will represent a fairly large caloric deficit; how large depending on your starting body weight and activity levels.

A 165-pound male with normal activity patterns may have a maintenance requirement of about 2700 calories per day. At 800 calories per day on this diet, that’s almost a 2000 calorie per day deficit, 14,000 calories over a week, 28,000 calories over 2 weeks (note there is a slowing of metabolic rat that reduces these values somewhat). Assuming all of the true (non-water) weight lost was fat (it won’t be), that should be an 8-pound fat loss in 2 weeks (28,000 / 3,500 = 8 pounds) or approximately 2/3rd of a pound of fat lost per day. The true fat loss will be lower because of various inefficiencies and the slowdown of metabolic rate (which can start after only 3-4 days of severe caloric restriction).

800kcal cut :eek: Sterven mensen toch op af?
 
Ik zou gewoon aan een calorie tekort van 200-500 houden (een optimale compromis tussen vet verlies op een redelijk tempo een voldoende spiermassa behouden). Volgens mij zorgt een calorie tekort van 800-1000 alleen maar voor ellende.
 
Back
Naar boven