XXL Nutrition

maagkrampen na eiwit shakes

Bezoekers in dit topic

timouwerkerk

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
77kg
Hallo allemaal,

ik train nu al een tijdje en gebruik nu sinds kort ook eiwit shakes, op dit moment gebruik ik whey perfection (aardbei) van bodyenfitshop.
ik gebruikte dit eerst met melk, maar zodra ik dit met melk ga doen val ik bijna om val de maagkrampen, dus sindsdien neem ik het met water in, maar zelfs dan heb ik af en toe nog een klein beetje last van mijn maag

zelf heb ik het idee dat dit komt door een lactose intolerantie?

maar wat is hier het beste tegen te doen?

-lagere doseringen maar meerdere malen
-andere shake kopen?
-ander middel?

daarbij vind ik de aardbei shake met melk erg lekker, maar met water vind ik hem nogal chemisch, weet iemand mischien een meer neutrale smaak kwa smaak in combinatie met water?

alvast bedankt.

Wijst inderdaad op mogelijke lactose intollerantie. Als je alleen melk drinkt, heb je het dan ook?

Je kunt het enzym lactase in pilvorm slikken of kiezen voor lactosevrije wei-eiwitten.

Je kan ook je whey drinken met:
- sojamelk
- amandelmelk
- lactosevrije halfvolle melk.
- geitenmelk

Een portie in 2 delen splitsen? En dan gebruik maken van melk zonder lactose. En als je dan alsnog last hebt zelfs bij kleine hoeveelheden whey, overstappen naar isolaat.

• Topic Starter Topic Starter
Wijst inderdaad op mogelijke lactose intollerantie. Als je alleen melk drinkt, heb je het dan ook?

ik heb 2 jaar geleden een keer in 1 keer een liter melk opgedronken omdat ik verder nooit eerder problemen heb ondervonden met melk, maar toen zat ik daarna vervolgens 4 uur op het toilet.

sindsdien nooit meer goed tegen gekund, dus ben ook gestopt met het drinken ervan, mijn vader/broer kunnen er ook slecht tegen dus wellicht is dit erfelijk.

---------- Post toegevoegd 28 July 2013 om 18:21 ----------

Een portie in 2 delen splitsen? En dan gebruik maken van melk zonder lactose. En als je dan alsnog last hebt zelfs bij kleine hoeveelheden whey, overstappen naar isolaat.

ik denk dat ik dit inderdaad zo ga doen, porties opsplitsen, deze pot nu nog opmaken en dan over naar de isolaat.
heb me net even ingelezen en zijn nog beter ook, minder vet en nagenoeg geen lactose, heeft iemand mischien een goede suggestie als smaak in combinatie met water(iets neutraals)?

beter meng je het gewoon met lactose vrije melk. smaakt echt stuk beter dan met water. vind ik dan.

Zeker lactose intolellerant dus.

Whey isolaat of hydrolysaat dus icm wat anders als koemelk. Keuze genoeg, amandelmelk en rijstmelk bv.

Terug
Naar boven