Fitness Seller

maagzuur/kots tijdens het tainen

Bezoekers in dit topic

calofdark

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2012
Berichten
197
Waardering
4
Lengte
1m80
Hey,

Ik heb de laatste 1 a 2 maanden super erg last van maagzuur . Elke keer als ik squat of deadlift komt er allemaal kots/zuur in mn keel en moet ik bijna kotsen. Dus na elke set moet ik lang rusten zodat het zuut weer weg zakt. Dit is super vervelend. Wie kan mij helpen waaraan dit ligt.

Wat info waar het misschien aan ligt:
-Ik eet ongeveer 2-3 van tevoren voor dat ik ga trainen.
- Ik ben onlangs de valsava maneuvre gaan gebruiken: dus lucht in mn buik ademen en inhouden tijdens een rep en pas erna uitblazen
- ik ben veel gewicht aangekomen de laatste 5 maanden zo'n 7 kg( dus ik eet veel).
- het is begonnen nadat ik uit eten ben geweest in Grieks restaurant en veel zure dingen heb gegeten(toeval missch maar tog)
Thnx
 
Neem je preworkout met veel cafeïne of andere stims?
 
Train eens een paar keer met een maagzuurremmer, kijkt of dat helpt en kijk hoe het daarna weer zonder gaat. Koffie kan het overigens wat verergeren, dus misschien voor nu beter mijden als je het idee hebt dat het het erger maakt.
 
sacrifice to win

how bad do you want it
 
Wat Galen zegt, eens proberen een PPI (zuurremmers) te nemen. Mocht je echt veel last hebben en het gaat niet, even naar de arts. Voor hetzelfde geldt heb je een hernia diafragmatica ofzo. Geen verdere maagklachten, alleen met trainen?
 
Wat Galen zegt, eens proberen een PPI (zuurremmers) te nemen. Mocht je echt veel last hebben en het gaat niet, even naar de arts. Voor hetzelfde geldt heb je een hernia diafragmatica ofzo. Geen verdere maagklachten, alleen met trainen?

Zeenius WOW THROWBACK DIT
 
Wat Galen zegt, eens proberen een PPI (zuurremmers) te nemen. Mocht je echt veel last hebben en het gaat niet, even naar de arts. Voor hetzelfde geldt heb je een hernia diafragmatica ofzo. Geen verdere maagklachten, alleen met trainen?

Nee, geen verdere maagklachten voor zo ver ik weet. Ik zal kijken of die maagzuur remmers werken. Stel dat het werkt dan zal het maar een tijdelijke oplossing zijn neem ik aan. Dan heb ik het probleem voor alsnog niet verholpen toch?( K weet er niet veel van af)
 
Je kan het proberen, vervolgens weer stoppen en kijken wat er gebeurd. Als het dan weer begint, naar de dokter. Kan dus een hernia zijn, helicobacter pylori, vanalles. Zou nu ook dingen als koffie, jus d'Orange, pepermunt etc even mijden.
 
Ik heb zelf ook vrij vaak last van brandend maagzuur en er zijn producten waar ik dat snel bij heb:
- nep bruin brood (is vebrande mout, neem volkoren ipv)
- bastogne/speculaaskoeken, pepernoten
- bier
- te veel/vaak havermout
- junkfood
- taart
- pannekoeken etc
- ibuprofen
- 17aa's :P

Ik eet zelf wel altijd vrij dicht op een training omdat ik anders honger heb, maar ik eet dan niet veel en niet vettig.
Daarnaast heb ik omeprazol op recept en neem dat sporadisch als ik toch last krijg.
 
Ik heb zelf ook vrij vaak last van brandend maagzuur en er zijn producten waar ik dat snel bij heb:
- nep bruin brood (is vebrande mout, neem volkoren ipv)
- bastogne/speculaaskoeken, pepernoten
- bier
- te veel/vaak havermout
- junkfood
- taart
- pannekoeken etc
- ibuprofen
- 17aa's :P

Ik eet zelf wel altijd vrij dicht op een training omdat ik anders honger heb, maar ik eet dan niet veel en niet vettig.
Daarnaast heb ik omeprazol op recept en neem dat sporadisch als ik toch last krijg.

Train eens een paar keer met een maagzuurremmer, kijkt of dat helpt en kijk hoe het daarna weer zonder gaat. Koffie kan het overigens wat verergeren, dus misschien voor nu beter mijden als je het idee hebt dat het het erger maakt.

Ik merk dus nu dat ik ook al maagzuur krijg na een paar slokken koffie. Ik heb omeprazol 20 mg bij de kruidvat gekocht. Staat in de bijsluiter 14 dagen lang elke dag slikken. Dus dan ga ik dat maar nemen dan en zien of het helpt.
 
Ik heb zelf ook vrij vaak last van brandend maagzuur en er zijn producten waar ik dat snel bij heb:
- nep bruin brood (is vebrande mout, neem volkoren ipv)
- bastogne/speculaaskoeken, pepernoten
- bier
- te veel/vaak havermout
- junkfood
- taart
- pannekoeken etc
- ibuprofen
- 17aa's :P

Ik eet zelf wel altijd vrij dicht op een training omdat ik anders honger heb, maar ik eet dan niet veel en niet vettig.
Daarnaast heb ik omeprazol op recept en neem dat sporadisch als ik toch last krijg.
Komt gewoon door tren :P
 
Idd, Tren eruit. Kan dan alsnog wel even aanhouden mits je Acetato zet.

Srs; Omeprazol schijnt goed te werken tegen maagzuur.
 
Back
Naar boven