AndroidHealthClinic

Maagzuur !

Bezoekers in dit topic

@uint

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 jan 2004
Berichten
29
Waardering
0
Kan iemand mij vertellen waarom ik altijd in de bulk last heb van maagzuur ??
En wanneer je zo en zo last krijg van maagzuur, onder gewone omstandigheden?

alvast bedankt
 
mijn gok is omdat je denk ik meer vetten naar binnen werkt, en je lichaam daar aan moet wennen, want in de cut hoeft ie minder werk te verichten. en met bulk moet ie dus weer hard aan de slag..

just my 2 cents
 
Kheb er ook regelmatig last van,komt van haastig eten en stress is mij verteld. wat helpt voor mij is regelmatig een glaasje melk drinken,rustiger eten en niet teveel water na een maaltijd
 
maagklachten heeft vaak te maken met teveel maagzuur.
bij veel mensen kan t komen doordat de middenrif de maag vd slokdarm dan niet goed afsluit en waardoor maagzuur omhoog komt

brandend maagzuur komt ook doordat er teveel maagzuur word geproduceerd en dat zal dan ook omhoog komen

oorzaken zijn vaak:
te vet eten
snel eten (dus wel goed kauwen)
te veel eten
scherpe kruiden
veel koffie alcohol
roken
en jawel, teveel eiwit
stress is oorzaak
en veel water drinken is goed maar niet bij maaltijd
 
Even in het kort: Oorzaak is dat je teveel zuurvormende produkten eet. Dit zijn produkten die moeilijk te verteren zijn, waardoor je lichaam erg veel maagzuur aan gaat maken.
Bijvoorbeeld: vetten, eiwitten, gerafineerde suikers, vlees enz..
Basisische produkten zijn tegenovergesteld van zuur en zijn bijv. groenten en fruit

Als je bulkt moet je niet alles door elkaar eten, niet teveel in een keer en vooral rustig kauwen waardoor het speeksel de zaak al een beetje voorverteerd.

Veel water drinken ,zoals hierboven al gezegd is, is ook niet goed omdat je dan het maagzuur verdund waardoor het voedsel slecht verteerd in de darmen terecht en dus niet goed opgenomen wordt en het dan gaat gisten waardoor winderigheid kan ontstaan.
 
maar te weinig water betekend dat er 'slechte' stoffen in je lichaam ophopen. en dat is niet gezond voor jezelf.

verder heb je dan meer kans om DIK te worden.

dus dan maar een paar scheetjes :D
 
Back
Naar boven