XXL Nutrition

Maagzuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JackRipper

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 dec 2009
Berichten
3.673
Waardering
195
Lengte
1m75
Massa
82kg
Jo bb'ers,

ik heb de laatste tijd dagelijks last van maagzuur. Als ik dat heb neem ik cemitidine in, maar dat wil ik natuurlijk niet altijd gebruiken. Verder heb ik gemerkt dat ik het bij gebruik van Jack3d het gevoel kan optreden.
Wat zou er in Jack3d zitten waardoor het ontstaat of zal het probleem toch aan iets anders liggen, zoals teveel verschillende etenswaren? (ik ben lactose tolerant)
Op dagen dat ik geen Jack3d gebruik kan het ook soms gebeuren..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook vaak last van maagzuur als ik noxipro gebruik..
 
Ik krijg het enkel van teveel junkfood..
 
Heb het soms van groenten.... broccolli meestal.
 
Ligt aan iets in je eten. Heb het ook 2 à 3 keer in het jaar.
Kreeg het vroeger telkens ik groene ketchup at :D
 
Vettig eten....
 
Betse ts,

Onderga op dit ogenblik ook het zelvde probleem.
Volgens de huisarts is het een ophoping van zuren in de maag en darmkanalen.
Komt vaak voor bij mensen die meermaals per dag uitgebreid eten.(om de 2 , 3 uur een volledige maaltijd nuttigen. Op zich kan dit geen kwaad maar de extra poedertjes en/of pilletjes zijn er soms net dat teveel aan voor sommigen en de maag kan niet mee en raakt in paniek en shiet in overdrive.
Net die overdrive zorgt voor extra trillingen van de maagstreek en evolueert in verdere ongemakken.

Kheb deze op voorschift verkregen en helpen zeer goed.(Belgie)
Antacidum Antiulcerosum '' Riopan '' : vloeibare pijnstiller
Pantoprazol Sandoz : deze tabletten reinigen de maag en darmkanalen.

Beiden zijn geen kant en klare oplossing en de pijn en het ongemak zullen niet verdijnen na 1 dag , de '' therapie bestaat uit 1 maand '' zodat de hele regio eens grondig gereinigd wordt.
Te vergelijken met '' Destop in de afvoer gieten''.

Hopelijk bent u hier iets mee.
Mvg.
 
Ik neem altijd een omeprazol + rennie wanneer ik er last van heb. Is niet eens slecht. Ik zou geen pijnstillers ofzo gaan slikken :S
Heb er vooral in de bulk last van en wanneer ik rotzooi eet/drink.
 
Interessant topic, heb dr zelf ook last van. Alleen ik braak af en toe wat slijm/kleine etensresten.

Ik gebruik btw Rennie en Biergist (ondersteunt enzymatische reacties in de maag) helpt naar mijn gevoel wel.
 
Interessant topic, heb dr zelf ook last van. Alleen ik braak af en toe wat slijm/kleine etensresten.

Ik gebruik btw Rennie en Biergist (ondersteunt enzymatische reacties in de maag) helpt naar mijn gevoel wel.
Ja, maar om altijd medicijnen ervoor te gebruiken gaat ook te ver.
Haha, het liefst wil ik het gewoon voorkomen .
 
Ja, maar om altijd medicijnen ervoor te gebruiken gaat ook te ver.
Haha, het liefst wil ik het gewoon voorkomen .

Hehe, tuurlijk me2.

Alleen rennie kan geen kwaad. Je neemt het ook niet elke dag alleen als je het voelt opkomen.
Die biergist is gewoon een voedingssupplement.
Ik had het voor mijn acne gekocht als bloedzuiverende werking, maar blijkt ook voor andere positieve doeleinden te dienen.
 
Back
Naar boven