XXL Nutrition

Maak ik juiste progressie, graag feedback. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Berichten
96
Waardering
46
Lengte
1m74
Massa
73kg
Beste forum leden,

Het eerste wat ik wil zeggen, is mijn excuses als het topic in verkeerde categorie geplaatst is. Leek mij het beste om het hierin te plaatsen.

Ik ben vanaf begin schooljaar begonnen met kracht training (midden september) eerste 4 weken niet serieus, voeding niet bijhouden, geen training schema etc. Midden oktober, na de vakantie begonnen om het serieuzer aan te pakken. Begonnen met eiwitten bij te houden, kcal, schema gemaakt.

Ik ben nu 5 maanden verder en zit al een tijdje met de vraag of ik het goed aanpak en resultaat boek. Ik ben nog een beginner, dit weet ik van mijzelf en merk ik ook aan het vaak aanpassen van schema (gewicht, herhalingen) Ik ben sinds aantal weken weer lager gaan zitten in gewicht en hogere herhalingen. Om nu terug te gaan naar waarom ik dit topic aangemaakt heb.. boek ik juiste progressie of niet. Dit kan ik het beste navragen aan de mannen/vrouwen met wat meer ervaring. Zal hieronder aantal foto’s plaatsen. Voel je vrij om vragen te stellen, sta ook open voor feedback.

Ben zelf 1,74/1,75 begon op 59,4 kg, zit nu op 69+-
( misschien aan de hoge kant in zo’n korte periode? )

Hoe ik de foto’s op volgorde heb staan is foto 1 van nu, foto 2 begin, foto 3 begin, foto 4 van nu.

groetjesss
 

Bijlagen

  • E0990AA2-3008-4C07-B487-A4A571A0868D.jpeg
    E0990AA2-3008-4C07-B487-A4A571A0868D.jpeg
    67,9 KB · Weergaven: 340
  • CFFA416A-E6A9-4208-9F2C-C14471270A67.jpeg
    CFFA416A-E6A9-4208-9F2C-C14471270A67.jpeg
    42,3 KB · Weergaven: 339
  • 1D5A72BE-5F52-41A4-9BCF-2FDFD3F927D0.jpeg
    1D5A72BE-5F52-41A4-9BCF-2FDFD3F927D0.jpeg
    36,4 KB · Weergaven: 322
  • 9143D8BD-6088-47DA-96CE-DA1734FB6BF4.jpeg
    9143D8BD-6088-47DA-96CE-DA1734FB6BF4.jpeg
    35,6 KB · Weergaven: 309
Yes, lekker zo door blijven gaan. Opletten dat je vetpercentage niet te hoog oploopt :)
 
Duidelijk verschil te zien. Goed bezig lijkt mij.
 
Duidelijk verschil te zien. Goed bezig lijkt mij.

Oké, fijn om te horen!

Nog een vraag. De meeste spiergroepen pak ik 2x per week, voor biceps en triceps doe ik dan 4 sets x 4 oefeningen. Zo houden of? Las dat dit te veel is namelijk.
 
Veel te veel
 

De oefeningen? Ik ben geswitcht naar laag gewicht meer herhalingen, waardoor de sets beter worden uitgevoerd (merk dit ook aan de pomp) maar doe dus wel 16 sets op een dag voor mijn biceps en triceps ook, dit 2x per week. Misschien daarom dat dit de groei stagneert?
 
Het is niet nodig om zoveel volume te doen voor je armen, als beginner niet en eigenlijk als advanced ook niet.
Zou gewoon lekker focussen op Squat, bench, deadlift, OHP, row, dips en pullups. Misschien 1 oefening isolatie voor biceps en triceps en thats it.

Keep it simple.
 
Gaat zeker lekker, duidelijk meer volume op bv. borst en rug. Misschien ook wat meer vet, maar dat helpt de spiergroei alleen maar en zolang het nog niet van die worsterolletjes worden zou ik me daar niet zo druk om maken. Als je jong bent krijg je dat vet er ook makkelijk weer af als je besluit om dat toch een keer te willen doen. En wat The Shadow project zegt... :)
 
Gaat zeker lekker, duidelijk meer volume op bv. borst en rug. Misschien ook wat meer vet, maar dat helpt de spiergroei alleen maar en zolang het nog niet van die worsterolletjes worden zou ik me daar niet zo druk om maken. Als je jong bent krijg je dat vet er ook makkelijk weer af als je besluit om dat toch een keer te willen doen. En wat The Shadow project zegt... :)

Fijn om te horen
Omtrent biceps/triceps, ik geloof jullie zeker. Denk wel dat ik ze blijf trainen. Omdat ik biceps/triceps heerlijk vind. Alleen minder zwaar, als dat ik dat nu doe. Heb toch ook het gevoel dat biceps niet zo snel zou gaan, als het zou moeten. Zal voortaan ook wat meer spiegel foto’s maken, om eigen progressie te blijven zien. Leer momentjes! Vetjes maak ik me soms wel druk over, dat het niet te snel oploopt. Ben iemand die redelijk snel vet pakt en dan vooral onderrug en buik.

iig bedankt!
 
Yooooyooo, ik heb vandaag voor het eerst mijn vetpercentage gemeten, omdat het voor mijn gevoel te snel op liep. Ik heb het aan de hand van een 4punts meting gemeten en er kwam 13,1 uit.. ik vraag mij af of dit klopt en het niet hoger hoort uit te vallen.. foto’s en spiegels geven toch een ander beeld. Ik wil er wel bij vermelden dat ik in mijn echte ‘tienerjaren’ op overgewicht zat, randje obesitas. Ben 20 kg afgevallen en toen begonnen met krachttraining.
 

Bijlagen

  • D1F5F9D2-BF58-4F68-A191-2B5E77944578.png
    D1F5F9D2-BF58-4F68-A191-2B5E77944578.png
    151,4 KB · Weergaven: 204
Yooooyooo, ik heb vandaag voor het eerst mijn vetpercentage gemeten, omdat het voor mijn gevoel te snel op liep. Ik heb het aan de hand van een 4punts meting gemeten en er kwam 13,1 uit.. ik vraag mij af of dit klopt en het niet hoger hoort uit te vallen.. foto’s en spiegels geven toch een ander beeld. Ik wil er wel bij vermelden dat ik in mijn echte ‘tienerjaren’ op overgewicht zat, randje obesitas. Ben 20 kg afgevallen en toen begonnen met krachttraining.
Gewoon uit gaan van wat de spiegel zegt. Er is geen accurate vet percentage test en zo n test met zo een knijper kan er 3-4% boven uit komen of 3-4% eronder
 
Back
Naar boven