Fitness Seller

maakt de duur van de beweging verschil in massa? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mosfet

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 jul 2004
Berichten
592
Waardering
0
ik heb hier ergens gelezen dat Henk Visser (dacht toch dat ie zo heette) vrij "lang" over een beweging deed:
ik dacht 3 secs voor excentrisch en 2 voor concentrisch.

Train je zo nóg meer voor massa; maakt dit veel uit?
Ik voelde alleszins wel een tijdje geleden dat de oefeningen zwaarder werden...
 
Ja vind ik wel. Als je de beweging langzamer maakt voel je hem als het goed is ook beter. Lijkt mij beter als dat je maar een beetje met de gewichten staat te gooien. Ik doe het ook wel eens voor de variatie, gewoon een paar weken heel langzaam de beweging maken. 4 seconden op en 4 seconden neer. Variatie is altijd goed voor de groei en deze trainingsmethode kan je daar dus mee helpen.
 
ik ben van mening dat je er niet echt veel baat bij hebt om de oefening langzaam uit te voeren. Imo, moet je de oefening wel gecontroleerd uitoefenen en niet gaan smijten met het gewicht. Volgens mij is het beter om de gecontroleerd uit te voeren en je de getrainde spier te "knijpen" als de rep is voltooid. Er zijn trouwens maar weinig probb'ers die een oefening langzaam uitoefenen. De meeste voeren de oefening vrij snel uit en ik kan nou niet zeggen dat die snelle uitvoering hun groei belemmerd.

Wat wel handig is als je concentrische (opwaartse) beweging niet meer zonder hulp kunt volbrengen, deze MET hulp volbrengt en de excentrische beweging (neerwaartse) beweging zelfstandig langzaam uitoefent (3 sec), met als doel de spier totaal uit te putten.
 
volgens mij werkt dat niet (of efkes mss).
Om meer massa te krijgen moet je zo zwaar mogelijk gewicht, nemen met een gecontroleerde uitvoering en techniek. Dit is imo niet mogelijk met langzame bewigingen omdat je zo niet veel gewicht kunt nemen.
 
Smoothmold zei:
ik ben van mening dat je er niet echt veel baat bij hebt om de oefening langzaam uit te voeren. Imo, moet je de oefening wel gecontroleerd uitoefenen en niet gaan smijten met het gewicht. Volgens mij is het beter om de gecontroleerd uit te voeren en je de getrainde spier te "knijpen" als de rep is voltooid. Er zijn trouwens maar weinig probb'ers die een oefening langzaam uitoefenen. De meeste voeren de oefening vrij snel uit en ik kan nou niet zeggen dat die snelle uitvoering hun groei belemmerd.

Wat wel handig is als je concentrische (opwaartse) beweging niet meer zonder hulp kunt volbrengen, deze MET hulp volbrengt en de excentrische beweging (neerwaartse) beweging zelfstandig langzaam uitoefent (3 sec), met als doel de spier totaal uit te putten.

Jij traint altijd met die pro's?? Geloof maar dat ze niet altijd met dikke gewichten staan te smijten hoor..
 
terrestris zei:
volgens mij werkt dat niet (of efkes mss).
Om meer massa te krijgen moet je zo zwaar mogelijk gewicht, nemen met een gecontroleerde uitvoering en techniek. Dit is imo niet mogelijk met langzame bewigingen omdat je zo niet veel gewicht kunt nemen.

Jou lichaam kijkt niet naar kilo's. 100kg bankdrukken kan veel zwaarder zijn dan 150kg bankdrukken.
 
idd maar wel naar hoeveel spiervezels het moet inzetten voor de bewiging uit te voeren. Bij (ij jou vb) 150kg moet je bijna al je spiervezels recruterern terwijl bij je 100 kg mss maar 70%, door met die 100kg traag te bewegen wisselen de spiervezels elkaar "af" waardoor ze op den duur ook allemaal aangeproken worden en je die 100 kg zwaarder vind dan die 150. Maar volgens mij hebben je spieren harder moeten werken in korte tijd..dus meer kracht geleverd..meer massa. Ik heb het hier niet over 1RM he maar over 6a10 herh. Tuurlijk kan jij zeggen dat je spiern langer werk geleverd hebben..dus ook meer massa.

bon de meningen zijn verdeeld ik probeer allen maar mijn mening te formuleren :D
wissel af en zie wat het best werkt..
 
ik heb de indruk dat sindsdien ik de oefn gecontroleerder/trager doe toch een grotere pump heb, en mss zelfs wat massa er door aangezet heb. het kan echter ook zijn doordat ik mijn oefeningen veranderd heb. in feite kan ik je dus geen uitsluitsel geven :rolleyes:
 
terrestris zei:
idd maar wel naar hoeveel spiervezels het moet inzetten voor de bewiging uit te voeren. Bij (ij jou vb) 150kg moet je bijna al je spiervezels recruterern terwijl bij je 100 kg mss maar 70%, door met die 100kg traag te bewegen wisselen de spiervezels elkaar "af" waardoor ze op den duur ook allemaal aangeproken worden en je die 100 kg zwaarder vind dan die 150. Maar volgens mij hebben je spieren harder moeten werken in korte tijd..dus meer kracht geleverd..meer massa. Ik heb het hier niet over 1RM he maar over 6a10 herh. Tuurlijk kan jij zeggen dat je spiern langer werk geleverd hebben..dus ook meer massa.

bon de meningen zijn verdeeld ik probeer allen maar mijn mening te formuleren :D
wissel af en zie wat het best werkt..


ik ga toch moeten meegaan met brutez, ik peis da de manier waarop je de oef doet zeker even bepalend is als het gewicht. (ma da zeg je wrsch ook wel, ma khad zin om je es te citeren :D)
 
da moe je meer doen mij citeren :D

btw, we spreken af he na de examens, kga me wrsch inschrijven bij Bill en wedstrijden doen(pl).

sorry voor intermezzo guys
 
terrestris zei:
da moe je meer doen mij citeren :D

btw, we spreken af he na de examens, kga me wrsch inschrijven bij Bill en wedstrijden doen(pl).

sorry voor intermezzo guys


ik ken mensen die daar ni mee gaan kunnen lachen :D
 
Ik voer het gros van m'n oefeningen bijna altijd traag uit, niet overdreven maar toch traag. Wat het ook mag zijn, het voelt gewoon beter aan, en dat heeft niks met de pomp of whatever te maken.
 
terrestris zei:
volgens mij werkt dat niet (of efkes mss).
Om meer massa te krijgen moet je zo zwaar mogelijk gewicht, nemen met een gecontroleerde uitvoering en techniek. Dit is imo niet mogelijk met langzame bewigingen omdat je zo niet veel gewicht kunt nemen.
goe gezien :D
 
Misschien kunnen we dit besluiten? Een zwaar gewicht compenseert de snelle uitvoering. Een trage uitvoering compenseert het lichte gewicht.
 
Brutez zei:
Jou lichaam kijkt niet naar kilo's. 100kg bankdrukken kan veel zwaarder zijn dan 150kg bankdrukken.
OK, effe iets testen...neem de helft van een gewicht dat je nodig hebt voor een bepaalde oefening, stel je nu voor dat het gewicht dat je gaat nemen veel te zwaar is en dat je het zeker niet zeveel x kan tillen als voordien, het gewicht is namelijk veel te zwaar voor jou...wel , als je het goed visualiseerd krijg je met moeite het gewicht op.
 
Brutez zei:
Jij traint altijd met die pro's?? Geloof maar dat ze niet altijd met dikke gewichten staan te smijten hoor..

als je een opmerking maakt moet je wel eerst goed mijn verhaal lezen!!!! Heb je mij horen zeggen dat ze smijten met gewicht ??? Ik zeg juist dat je een oefening GECONTROLEERD moet uitoefenen. EERST GOED LEZEN ALVORENS JE EEN OPMERKING MAAKT AUB :mad:
 
Smoothmold zei:
Er zijn trouwens maar weinig probb'ers die een oefening langzaam uitoefenen. De meeste voeren de oefening vrij snel uit en ik kan nou niet zeggen dat die snelle uitvoering hun groei belemmerd.

Ik neem aan dat je het over de pro's hebt die zo nu en dan een dvdtje uitbrengen. Natuurlijk gaan hun geen langzame reps maken? Zou er iemand een dvdtje kopen waar Ronnie 120kg heel langzaam ligt te bankdrukken. Natuurlijk niet, brute gewichten willen we zien. Uitvoering maakt niet uit. Daar doelde ik dus op, dat je niet naar een pro moet kijken.

Geloof me bro, ik lees alles heel goed :D
 
jerommeke zei:
OK, effe iets testen...neem de helft van een gewicht dat je nodig hebt voor een bepaalde oefening, stel je nu voor dat het gewicht dat je gaat nemen veel te zwaar is en dat je het zeker niet zeveel x kan tillen als voordien, het gewicht is namelijk veel te zwaar voor jou...wel , als je het goed visualiseerd krijg je met moeite het gewicht op.

Onzin, echt de grootste onzin die we hier met z'n alle ooit hebben gehoord.

Dus je wil ook zeggen dat als ik normaal 120 bankdruk, en ik hang er 200 aan en ik dnek dat het 80 kilo is dat ik makkelijk een paar reps kan maken.

En ja ik heb het wel eens meegemaakt dat je denkt dat het heel zwaar is en je maakt dan makkelijk een paar reps omdat je je hebt vergist iin het aantal kilo's. Of je denkt dat je een bepaald gewicht gaat bankdrukken maar je mattie heeft er stiekem wat kilos bijgehangen en dat je hem dus niet kan drukken.
 
Back
Naar boven