AndroidHealthClinic

Maakt het tijdens een wedstrijd uit hoe

Bezoekers in dit topic

johanheeze

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2005
Berichten
2.742
Waardering
30
Lengte
1m87
Massa
92kg
Maakt het tijdens een wedstrijd uit hoe je de DEADLIFT uitvoerd, en dan heb ik het over je kont dat die evenwijdig aan de grond moet zijn voordat je het gewicht opheft of mogen je benen wat minder gebogen zijn dus dat je kont niet evenwijdig aan de grond is maar hoger zeg maar? Wel weet ik dat je knieen eigenlijk niet verder mogen komen dan je tenen. Jullie weten het vast wel ;)

[Link niet meer beschikbaar]

zoals je op deze link kunt zien lijkt het duidelijk te zijn dat het wel mag toch?
 
johanheeze zei:
Maakt het tijdens een wedstrijd uit hoe je de DEADLIFT uitvoerd, en dan heb ik het over je kont dat die evenwijdig aan de grond moet zijn voordat je het gewicht opheft of mogen je benen wat minder gebogen zijn dus dat je kont niet evenwijdig aan de grond is maar hoger zeg maar? Wel weet ik dat je knieen eigenlijk niet verder mogen komen dan je tenen. Jullie weten het vast wel ;)

[Link niet meer beschikbaar]

zoals je op deze link kunt zien lijkt het duidelijk te zijn dat het wel mag toch?

nee, er wordt op dat vlak niet gekeken naar de uitvoering.

Rulebook van de IPF:

Dead Lift
1. The lifter shall face the front of the platform with the bar laid horizontally in front of the lifters feet, gripped with an optional grip in both hands and lifted until the lifter is standing erect.
2. On completion of the lift the knees shall be locked in a straight position and the shoulders back.
3. The Chief Referee’s signal shall consist of a downward movement of the arm and the audible command “down”. The signal will not be given until the bar is held motionless and the lifter is in the apparent finished position. If the bar is shaking when at the knee area, although not exactly pure, this is not cause for failure.
4. Any raising of the bar or any deliberate attempt to do so will count as an attempt. Once the attempt has begun no downward movement is allowed until the lifter reaches the erect position with the knees locked. If the bar settles as the shoulders come back this should not be reason to disqualify the lift.

Causes for Disqualification of a Dead Lift.
1. Any downward movement of the bar before it reaches the final position.
2. Failure to stand erect with the shoulders back.
3. Failure to lock the knees straight at the completion of the lift.
4. Supporting the bar on the thighs during the performance of the lift. If the bar edges up the thigh but is not supported this is not reason for disqualification. The lifter should benefit in all decisions of doubt made by the referee.
5. Stepping backward or forward, although lateral movement of the foot or rocking feet between ball and heel is permitted.
6. Lowering the bar before receiving the Chief Referee’s signal.
7. Allowing the bar to return to the platform without maintaining control with both hands, i.e. : releasing the bar from the palms of the hand.
8. Failure to comply with any of the items outlined under Rules of Performance.
 
Jammer dat ik slecht engels kan toch heel erg bedankt voor de moeite !
 
Zolang de barbell boven geraakt en je schouders gelockt zijn is het ok, enige punt waar je moet op letten is dat je de barbell niet laat rusten op je bovenbenen. Slepen mag, ondersteunen niet
 
Oke mooi dus ik kan het lekker op 'mijn' manier doen!
Ik vond dat ik relatief veel pakte, gezien mijn leeftijd en het aantal keer dat ik het gedaan had vandaar dat ik begon te tijfelen aan de manier waarop hij gedaan wordt. Ik zat uitslagen van wedstrijden te bekijken zodoende kwam het :) maar bedankt iig!
 
DEADLIFT

1. De halter dient horizontaal neergelegd te worden voor de voeten van de lifter, op willekeurige wijze met beide handen vastgepakt en zonder neergaande beweging omhoog gebracht te worden tot de lifter rechtop staat.
2. De lifter staat met het gezicht naar de voorzijde van het plankier.
3. Bij voltooiing van de lift zijn de knieën gestrekt en de schouders naar achteren.
4. Het signaal van de Hoofdscheidsrechter bestaat uit een neergaande beweging van de hand en het verbale commando "DOWN". Dit signaal wordt eerst gegeven als de halter bewegingloos wordt vastgehouden en de lifter klaarblijkelijk in de eindpositie is aangekomen. Wanneer tijdens het tillen van de halter schut ter hoogte van de knieën, (niet precies zoals het behoort) is dit geen rede voor afkeuring.
5. Elk optillen van de halter of elke moedwillige poging dit te doen geldt als een poging. Wanneer een beurt is begonnen dan wordt een neergaande beweging niet toegestaan. Als de lifter in zijn eindpositie gekomen is, volledig rechtopstaand, schouders naar achterenen en met de knieën gestrekt en de lifter laat in deze eindpositie en de schouders iets terug zakken is dit geen rede voor afkeuring.

Redenen voor afkeuring van de Deadlift
1. Iedere neergaande beweging van de halter voor de eindpositie bereikt is.
2. Niet in staat zijn op rechtop te staan met de schouders naar achteren.
3. Niet in staat zijn de knieën te strekken bij voltooiing van de oefening.
4. Het ondersteunen van de halter met de dijen tijdens de oefening (zie pagina 26) om op deze manier de beurt te vergemakkelijken. Als de halter op de dijen ligt en de lifter geeft geen ondersteuning aan de halter door zelf achterover te hangen is dit geen rede voor afkeuring.
De liters moeten het voordeel hebben bij alle beslissingen van twijfel van de Scheidsrechters.
5. Elk achterwaarts of voorwaarts stappen, alhoewel toegestaan wordt de zool zijwaarts te bewegen of de voeten tussen bal en hak te heffen.
6. Het omlaag brengen van de halter voor het signaal van de Hoofdscheidsrechter.
7. De halter naar het plankier laten gaan zonder deze met beide handen onder controle te houden.
8. Afwijkend handelen overeenkomstig de regels voor uitvoering van de discipline, zoals voorgaand is omschreven.
 
Back
Naar boven