AndroidHealthClinic

Maakt teveel Eiwit dik?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Dit is een vraag die ik me al een tijdje afvraag.
Ik zit heel erg op mijn eten te letten, geen vet(slechte) geen suikers etc etc gewoon wel 2.5 gram p/kg (100kg) weinig KH en wel wat onverzadigde vetten (lijnzaadolie) Maar heb gewoon het gevoel op mijn zwembandje groter word. Is dit schijn of kan het ook komen door de eiwitten??
 
Toch niet weer:( :D
 
haha ja ik kan het maar beter weten ja toch! maar dat cutten is mentaal helemaal !#$%@$%

ja geduld is een schonen zaak i know
 
do some research man.... om een antwoord te geven op je vraag: JA!

(58% van eiwit kan omgezet worden in glucose... niet echt handig om er teveel van te nemen... teveel van iets is sowieso niet goed)
 
thx, ik hou gewoon me kope wel en begin over 2 maanden wel weer te zeuren als het nog steeds zo is ik ga gewoon door met cardio, voeding nog beetje aanpassen me xenadrine en Stack II en had nog iets gehoord over iodermine of hoe je het ook schrijft en anders maar een clen proberen.
 
Ja je wordt te dik van teveel eiwit, maar niet zo dik als van teveel vet! Als je meer calorieen neemt dan dat je (ver)gebruikt wordt je dik, het is nu eenmaal zo....
 
gewoon paar keer per week voor je gaat eten smorgens 20 min hardlopen :)
 
Originally posted by frietbakker
Ja je wordt te dik van teveel eiwit, maar niet zo dik als van teveel vet! Als je meer calorieen neemt dan dat je (ver)gebruikt wordt je dik, het is nu eenmaal zo....

???

grote bullshit. Als je meer calorieen inneemt dan je gebruikt, wordt dat opgeslagen als vet ja... maar van vet alleen wordt je niet dikker dan van eiwit. Sterker nog, eiwit kan voor een groot gedeelte omgezet worden in glucose, vet vrijwel NIET.
 
Originally posted by kingnbajam


???

grote bullshit. Als je meer calorieen inneemt dan je gebruikt, wordt dat opgeslagen als vet ja... maar van vet alleen wordt je niet dikker dan van eiwit. Sterker nog, eiwit kan voor een groot gedeelte omgezet worden in glucose, vet vrijwel NIET.

denk dat Frietbakker doelt op het feit dat 1 gram vet 9 cal. levertt en eiwitten 4.
 
Dat ook ja Dandyman, maar ik doelde ook op als je 500kcal boven je onderhouds calorieen gaat zitten dan zal je, als die 500kcal vet zijn, van die calorieeen dikker worden dan als die 500kcal eiwitten zijn. Dit komt onder andere door:

Eiwitten zelf worden niet snel omgezet in vet nee, maar daarom levert het nog wel calorieen. Je moet het gehele plaatje zien: als eiwit in de lever omgezet wordt naar glycogeen dan is er wel meer glycogeen aanwezig. Alleen deze 'omzettingen' kosten wel energie dus blijven er minder calorieen over(thermogenisch).

En insuline heeft heel wat meer functies dan vet naar de vetcellen voeren.]
van Burn in deze thread: http://www.dutchbodybuilding.com/fo...hreadid=2379&perpage=15&display=&pagenumber=2

en zie deze thread:
http://www.dutchbodybuilding.com/fo...hreadid=1907&perpage=15&display=&pagenumber=1

Eiwitten maken nu eenmaal niet zo snel dik als een teveel aan vetten en koolhydraten....

Maar inderdaad zo lang je een overschot aan calorieen binnen krijgt zal je aankomen.
 
Laatst bewerkt:
toevoeging:
Het kost je llichaam meer moeite om eiwitten om te zetten / te verbranden iv met kh's (zeer makkelijk) en vet (makkelijk)
 
Cals te veel zijn cals te veel! Of dat nu van eiwit, koolhyd., of vet komt heeft daar niets mee te zien!
En of je van eiwit dik wordt? Dikke spieren misschien?
 
Je wordt veel sneller vet van teveel suiker+vet dan van teveel eiwit+vet om maar wat te zeggen.

Omdat suiker de eigenschap heeft van de nutrienten beter te doen opnemen, en vet al snel een teveel aan cal betekend is dit dus de meest vetmakende maaltijd.

Terwijl eiwit bijna niet opgeslagen wordt als energie, omdat het 1 een bouwstof is en 2 moeilijk kan opgeslagen worden zonder hulp van insuline.
Daarom werken dieten ook die enkel bestaan uit vlees of vis, de winst van vet is minimaal, en als je onder het bassaal metabolisme duikt dan ga je makkelijker gewicht verliezen ook al eet je vele malen meer eiwit dan de gemiddelde mens.

Conclusie: teveel eiwit maakt niet dik! Dik betekend immers dat je erg vet bent, en hoewel eiwit wel kan omgezet en uiteindelijk opgeslagen worden als vet, zal het niemand dik maken.

Teveel is echter wel fout, en zal nooit gezond of goed zijn.
 
maar wanneer spreek je over TE veel?
is der een bepaalde grens?

vb. iemand meot 150 gr eiwitten per dag ongeveer eten... en eet bv een of 2 dagen 200 gram eiwitten.. is dit dan schadelijk/ongezond?
 
Teveel is als je zoveel eet, dat er zichtbaar schadelijke effecten optreden.

Verschilt wel bij iedereen wat maar 2-4 gram/kg M is nog niet schadelijk.
 
Hoeveel eiwitten kan je lever per uur verwerken?
 
Kijk, je lever doet niks met eiwitten maar krijgt de aminozuren binnen die omgezet waren uit eiwit in de vertering door maag/darmen.

De lever is een opslagplaats voor aminozuren, die worden opgebruikt naarmate ze nodig zijn om weefsels ed. te herstellen.
Is er veel schade, dan gaat dat proces sneller en verbruik je dus meer aminozuren en dus meer eiwit.
Eet je teveel eiwit dan gaat de lever aminozuren als andere stoffen gebruiken (glycogeen) of opslaan als reserve (vetzuren) of zelfs afbreken.
Onmogelijk om een vast getal te plakken op hoeveel eiwit/aminozuren iedereen per uur verwerkt omdat het van tal van factoren afhangt.
 
toch denk ik dat je zwembandje krijgt als je teveel lijnzaadolie neemt, ik nam eerst 3 x daags 1 eetlepel lijnzaadolie en ik had hierdoor echt het vermoede dan mijn vet % om mijn middel dikker werd.
NU neem ik één eetlepel en het is duidelijk minder geworden
 
Elke 1,5 uur 60gram eiwtten eten kan je lichaam dat verwerken of is dat te veel en gaat hij dit als andere stoffen gebruiken.
 
Back
Naar boven