Fitness Seller

Maaltijd hoog eiwit en vet, laag koolhydraten

Bezoekers in dit topic

Hell93

Gargantuan Beast
10 jaar lid
Waardering
5.973
Topic titel zegt het eigenlijk al, maar heeft vast uitleg nodig;

Voor mensen zoals ik die vrij laag in kcal moeten om af te vallen, is het soms lastig om voldoende vetten (zeker als vrouw) en voldoende eiwitten binnen te krijgen, maar ook voldoende volume aan eten binnenkrijgt om langer verzadigd te voelen.

Het kan zijn dat waar ik naar opzoek ben niet mogelijk is..
Of juist zo overduidelijk is, terwijl ik het gewoon niet zie :roflol:

Hierom dus jullie hulp.

Ik zoek naar voeding (mag een product zijn, of een gehele maaltijd, maar liefste iets dat niet te lang nodig heeft om te maken, tenzij geprept kan worden) dat:

- laag in prijs
- laag in koolhydraten
- redelijk hoog in vet én eiwitten
- veel volume (dus geen shakes)

Ik kom zelf op kaas en eieren, ook pinda's/pindakaas en olijven zijn bekend en niet te prijzig.
Heb in de supermarkt wel op allerlei dingetjes gekeken maar veel dingen die hoog in eiwit zijn, zijn laag in vet en veel dingen die hoger in vet zijn en een 'ok' aantal eiwitten heeft, zijn hoog in koolhydraten.

Dus..

Iemand nog ideeën? :o Alvast bedankt!

• Bicep
Waarderingen: K82
Topic titel zegt het eigenlijk al, maar heeft vast uitleg nodig;

Voor mensen zoals ik die vrij laag in kcal moeten om af te vallen, is het soms lastig om voldoende vetten (zeker als vrouw) en voldoende eiwitten binnen te krijgen, maar ook voldoende volume aan eten binnenkrijgt om langer verzadigd te voelen.

Het kan zijn dat waar ik naar opzoek ben niet mogelijk is..
Of juist zo overduidelijk is, terwijl ik het gewoon niet zie :roflol:

Hierom dus jullie hulp.

Ik zoek naar voeding (mag een product zijn, of een gehele maaltijd, maar liefste iets dat niet te lang nodig heeft om te maken, tenzij geprept kan worden) dat:

- laag in prijs
- laag in koolhydraten
- redelijk hoog in vet én eiwitten
- veel volume (dus geen shakes)

Ik kom zelf op kaas en eieren, ook pinda's/pindakaas en olijven zijn bekend en niet te prijzig.
Heb in de supermarkt wel op allerlei dingetjes gekeken maar veel dingen die hoog in eiwit zijn, zijn laag in vet en veel dingen die hoger in vet zijn en een 'ok' aantal eiwitten heeft, zijn hoog in koolhydraten.

Dus..

Iemand nog ideeën? :o Alvast bedankt!
Kwark, dien je er alleen zelf een goede vetbron aan toe te voegen.
Daar zul je misschien zelf ook al bij hebben nagedacht. Maar bijvoorbeeld 500 gr kwark en 100 gr kaas (jong belegen) geeft erg veel eiwit en ook een ruime hoeveelheid vet.

Vette vis misschien? Is te preppen, of kant en klaar te kopen, makreel bijvoorbeeld of blik tonijn.

Succes over there!

✌🏼💪🏼

Kwark, dien je er alleen zelf een goede vetbron aan toe te voegen.
Daar zul je misschien zelf ook al bij hebben nagedacht. Maar bijvoorbeeld 500 gr kwark en 100 gr kaas (jong belegen) geeft erg veel eiwit en ook een ruime hoeveelheid vet.

Vette vis misschien? Is te preppen, of kant en klaar te kopen, makreel bijvoorbeeld of blik tonijn.

Succes over there!

✌🏼💪🏼

Dacht dat ze hier geen kwark hadden, maar blijkbaar wel; quark :roflol: maar thanks voor de tip!

Zal ook naar vette vis kijken inderdaad, of tonijn of iets is altijd makkelijk.

• Like
kwark denk ik ook aan, maar dan geen magere als je meer vetten wilt?

• Like
en die kwark kan je dan op smaak brengen met een schep whey. heb je nog een lading eiwitten bij

• Like
Goeie, je hebt inderdaad ook volle kwark, alhoewel ik niet zeker weet of daar aanzienlijk meer koolhydraten in zitten...maar kan altijd naar gekeken worden.

en die kwark kan je dan op smaak brengen met een schep whey. heb je nog een lading eiwitten bij

Denk dat ze hier alleen vetvrije hebben (zit online te kijken), stond er al van te kijken dat ze het hadden.

Als ik met allerlei voeding nog steeds wat eiwitten tekort kom, dan inderdaad eiwitpoeder door de kwark heen! Vult ook enorm, dankjewel :D

• Like
Waarderingen: horn
Hell93 ik weet niet welke max jij hanteert voor je koolhydraten?

Bij de kwark die ik kan vinden hier (dat is er 1 hahah) is het 4.2g per 100g (eiwit 13) dus is het opzich wel waard.

Ik vind koolhydraten niet erg, zolang het maar geen koolhydraat bron is zegmaar.
(Dus koolhydraten in kwark of wat dan ook is prima, maar rijst en oats moeten we denken ik maar even vaarwel zeggen :o )

Zou je inspiratie kunnen opdoen bij The Zone? Dat is 40/40/20, laatste is vet.

Eiwitpoeder is vaak goedkoop, je kan groente gebruiken voor volume.

Soep vult ook goed. Snert is een wondermiddel, maar voor jou een verboden vrucht, kippensoep en minestrone dan maar.

Laatst bewerkt:
Zou je inspiratie kunnen opdoen bij The Zone? Dat is 40/40/20, laatste is vet.

Eiwitpoeder is vaak goedkoop, je kan groente gebruiken voor volume.

Soep vult ook goed. Snert is een wondermiddel, maar voor jou een verboden vrucht, kippensoep en minestrone dan maar.

Kan wel zelf erwtensoep maken :o maar goed dat is dan niet 'de echte'.
Dankjewel voor de tips! The Zone ken ik niet, denk dat 40 carb en 20 vet te weinig zal zijn helaas.

Kijk eens naar sardientjes/sardines.
Dat heeft genoeg eiwit en gezonde vetten

Opschreven, dankje! :thumb: geen idee of ik het lekker zal vinden, maar we gaan het meemaken :roflol:

• Like
Deze vrouw deelt veel recepten met cottage cheese zonder dat het daar nog naar smaakt zeg maar (ik vind het zelf namelijk zo echt niet te eten):

En zo heeft ze wel meer receptjes zoals tiramisu, allemaal lekkere ontbijtjes etc. Wellicht een idee om het wat op te leuken, zo heb je het idee dat je echt iets lekkers eet zonder dat je daarvoor moet inleveren.

Back
Naar boven