MuscleMeat

Maaltijd hoog eiwit en vet, laag koolhydraten

Bezoekers in dit topic

Veel dingen worden lekkerder als je er een theelepel cacaopoeder door heen doet.

Rijst kip en groente zonder rijst?

Dat dus, daar kwam ik op uit :roflol: heb al mini hapje rijst hahaha moet dat ook nog weg. Maar goed, komt wel goed.

Deze vrouw deelt veel recepten met cottage cheese zonder dat het daar nog naar smaakt zeg maar (ik vind het zelf namelijk zo echt niet te eten):

En zo heeft ze wel meer receptjes zoals tiramisu, allemaal lekkere ontbijtjes etc. Wellicht een idee om het wat op te leuken, zo heb je het idee dat je echt iets lekkers eet zonder dat je daarvoor moet inleveren.

Ohhhh dankje! Zal eens kijken :D

Is gehakt of stoofvlees een beetje betaalbaar op je eiland? De vettere stukken vlees lenen zich daar uitstekend voor. Ui, selderij en wortel erbij, aardappel kan je schalen naar kh-behoefte. Traybake met drumsticks of kippenpoten. Hele kip uit de vriezer.

Morgen of maandag ga ik Irish Stew maken, nu al zin in.

Eendenborst bevat ook veel eiwit, vet en heeft nagenoeg geen koolhydraten.

Is gehakt of stoofvlees een beetje betaalbaar op je eiland? De vettere stukken vlees lenen zich daar uitstekend voor. Ui, selderij en wortel erbij, aardappel kan je schalen naar kh-behoefte. Traybake met drumsticks of kippenpoten. Hele kip uit de vriezer.

Morgen of maandag ga ik Irish Stew maken, nu al zin in.
Of minder rijst.

Chili con carne, al zitten er wel kh in de bonen.

Gehakt is niet heel duur, zeker een wat grotere portie, waarbij ik dus voor meerdere dagen kan maken, zal niet te duur zijn.

Minder rijst is niet mogelijk denk ik :roflol: maar goed, alles kan zonder rijst :o

Irish stew nog nooit op :D doe je die met lamsvlees of rundvlees?

• Like
Waarderingen: K82
Gegrilde forel met amandelen
Aldı had altijd gerookte regenboogforel.... Heerlijk... Jammer dat het roken van vlees niet bijdraagt aan "gezond".

Irish stew nog nooit op :D doe je die met lamsvlees of rundvlees?
Heb ik ook nog nooit op, deze keer met rund, dat lag nog in de vriezer. Lam is natuurlijk duurder.

Jij zou wel de Guiness (bouillon) en (turkey) bacon moeten vervangen, maar dat kan heel makkelijk.

Met gehakt kan je buiten allerlei soorten ballen ook meat loaf maken.

Kan, maar waarom, ze wilt toch voedsel dat vult met weinig koolhydraten. Ik eet vrij regelmatig 150-200gr vlees met 300 gram groente als maaltijd als ik alleen voor mezelf moet koken.
Dat vult genoeg zonder rijst?

Ik eet hetzelfde, gooi er bonen, kikkererwten of linzen bij en nog eens 125-133 gram rijst.

(Het is ergens een wonder dat ik nog steeds niet meer dan 90 kg weeg.)

Dit ligt gewoon in de zuivelschappen bij Lidl
~ 10g eiwit per 100gr

Klopt, Lidl heeft goede dingen, alleen kan helaas eventjes maar bij 1 supermarkt terecht :o
Overigens dacht ik dat dat meer was dan 'normale' kwark. De kwark (quark) die ik hier heb is 13g eiwit per 100gr.. :eek:

Eieren al dan niet gecombineerd met vloeibaar eiwit voor meer volume+extra eiwit

Thanks! Had eieren al bedacht inderdaad :)

• Like
Waarderingen: K82
Mijn schema nu heeft 20gr (ongekookt gewogen) rijst en dat is al een te grote koolhydraat bron :roflol: maar goed, ik zit dan ook rond 1600 kcal dus dat is ff wat anders.
Ik wil richting de zomer wel wat centimeters taille kwijt, maar dat klinkt wel als een straf.

Iets minder rijst, de rem op bier en snacks, daar valt genoeg te winnen voor me.

Hier een lading recepten met kwark(als je Duits kunt lezen)

Back
Naar boven