AndroidHealthClinic

Maaltijd verdelings problemen

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
5.498
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Yo guys, ik zit met een probleem, namelijk:

Op mijn stage eet ik om kwart over 3 mijn laatste maaltijd welke bestaat uit:

-2 a 3 bruine boterhammen met kaas/pindakaas
-2 glazen half volle melk
-75 gram brinta

Als ik dan om half 6 thuis kom heb ik meestal wel weer honger. Nou is het zo dat ik meestal zelf wel wat klaar kan maken (met enkele uitzonderingen dat r warm eten klaar is gemaakt voor mij, dus een aardappelen, groente en vlees maaltijd, ofaf en toe pasta of rijst met kip). Maar omdat ik dan meestal wel honger heb en niet goed kan trainen zonder goede bodem wil ik dan meestal wat groots eten.

Ik ga (moet) echter al weer om half 7 trainen en dat is dus meestal maar een half uur a drie kwartier na die grote maaltijd. Tijdens mijn training drink ik veel water en daarna drink ik weer een flinke shake. Als ik dat allemaal gedaan heb zit ik meestal wel aardig vol en dán moet ik nog mijn post-workout maaltijd nemen. Meestal is dit dan een probleem. De dag ziet r dus zou uit voor mij

15:15:
-75 gram brinta

18:00:
grote avondmaaltijd totdat ik vol zit

18:30 trainen

19:30
post-workout shake:
-500 ml water
-50 gram whey
-75 gram dextrose

20:15
post-workout maaltijd 2.... Maar dan zit ik stampvol en kan r dus bijna niets meer bij. Meestal word dit dus 250 ml kwark en 75 gr brinta

Nou is mijn vraag dus:

Kan ik die maaltijd voor het trainen beter stukken kleiner maken? Dus een banaan en wat kwark of zo. Zodat ik niet zo vol zit na trainen en dus meer kan eten met mijn maaltijd na het trainen (dus na de shake).

Kan ik beter zorgen dat ik bv op stage, voor ik aan fiets, om een uur of kwart voor 5 wat brinta naar binnen kets en eventueel thuis nog wat kwark zodat ik weer meer kan eten na trainen?

Is het slecht om een half uur voor het trainen te eten?

Is het dom om te snel na mijn post-workout shake weer te eten (as in; een half uur of zo).

Moet ik maar weight gainer gaan kopen?

Of kan is een maaltijd van 250 ml kwark en 75 gram brinta voldoende na de traininf?

Jullie denken natuurlijk: waarom eet je die grote post-workout maaltijd niet gewoon om een uur of 21:00. Maar ik heb ook mijn sociale contacten (vriendin die veel tijd met me wil door brengen :)). Dus het is zo dat ik niet meer na 20:30 kan eten (op mijn maaltijd voor het slapen na).

Dit zuigt dus altijd een beetje, ik kan gewoon niet genoeg kwijt in die maag van mij. Dus ik moet kiezen: of veel eten voor, of veel eten na de training? What should i do?

Eh, waarom neem je geen eten mee naar je vriendin? Probleem is dan opgelost!
Ook ietsjes minder eten voor het trainen wellicht?

Espi

• Topic Starter Topic Starter
Yeah, doe ik ook wel ooit Espi, maar dan blijft het meestal bij brinta of zo.

Maar dat ik veel eet voor ik ga trainen maakt dus niet uit?

stoppen met je stage:D

of idd wat Espi a zegt, bij je vriendin eten..als dat echtn niet mogelijjk is, dan houdt t op idd

Maar rob, ik neem aan dat je olm 15.15 je laatste pauze hebt? anders kan je evetueel je maaltijd eerder of later nemen, ik weet namelijk niet hoevee uur je daarvoor weer eet. maar waarom zou je je helemaal volproppen

Maar omdat ik dan meestal wel honger heb en niet goed kan trainen zonder goede bodem wil ik dan meestal wat groots eten

dan kan je eventueel om 15.15 wat meer eten maar ik zou zeggen dat dat voldoende moe zijn om je honger te stillen.

maar idd, waarom zon grote maaltijd voor t trainen, dat zou ik niet kunnen. op zon volle maag trainen vooral als je een half uur erna al gaat trainen. ik zou dan gewoon minder nemen en waaro zou je vol zitten

15:15:
-75 gram brinta

18:00:
avondmaaltijd (licht verteerbaar, weinig vet en voldoende kh)

18:30 trainen

19:30
post-workout shake:
-500 ml water
-50 gram whey
-75 gram dextrose

20:15
post-workout maaltijd 2.... Maar dan zit ik stampvol en kan r dus bijna niets meer bij. Meestal word dit dus 250 ml kwark en 75 gr brinta

ik zou deze maaltijd omkeren met die pre-workoutmaaltijd. Ik weet dat dat lastig zal zijn aangezien je dan je avondmaaltijd thuis moet missen maar ik vind dit een betre pre-workmaaltijd. geen vet, voldoende kh en eiwit. anders zou je dit van te voren kunnne mengen, voormijn part maak je er een shake van en eet je die tegen 17.45 en kan je naderhand trainen. dan drink je je shake en eet je vervolgesn die grote maaltijd. eventueel dan opwarmen

Nou is mijn vraag dus:

Kan ik die maaltijd voor het trainen beter stukken kleiner maken? Dus een banaan en wat kwark of zo. Zodat ik niet zo vol zit na trainen en dus meer kan eten met mijn maaltijd na het trainen (dus na de shake).

idd, maar dat jij geen last hebt tijdens trainen met zon volle maag. belangrijkste maaltijd qua grootte is toch na de training, vooral qua koolhydraten en eiwitten. dat hebben je spieren gewoon nodid, voor t trainen gaat t om voldoende glucose om de training godd door te kunne brengen en geen spierafbraak te leiden.

een ander nadeel aan zon grote maaltijd voor t eten is dat dat nu eenmaal moeilijker/langzamer verteert waardoor er meer zuurstof nodig is voor dat proces. gevolg dat er minder zuurstofrijk bloed naar je organen gaat.

Je spieren eisen tijdens trainen als t ware zuurstofrijk bloed op waardoor de doorbloeding van je maagdarmkanaal langzaam gaat lopen. Als je maag dan ook nog eens veel (zwaar verteerbaar) voedsel bevat (zoals bij jou dan wel t geval KAN zijn) is er weinig bloed om de gassen die bij t gisten vrijkomen af te voeren

Kan ik beter zorgen dat ik bv op stage, voor ik aan fiets, om een uur of kwart voor 5 wat brinta naar binnen kets en eventueel thuis nog wat kwark zodat ik weer meer kan eten na trainen?[

antwoord zie boven;), maar dan weet ik niet of dat fietsen ideal is gelijk daarna. zou toch wachten als je thuis bent. en dan brinta en kwark dus

Is het slecht om een half uur voor het trainen te eten?

ik raad t je niet aan, maar als je halfuur van te voren een banaatje eet en wat kwark, geen probleem zou ik zeggen

Is het dom om te snel na mijn post-workout shake weer te eten (as in; een half uur of zo).

nee hoor, maar ik zou je aanraden om langer te wachten,een uur of anderhalf uur. dan heb je er snachts ook meer voordeel van in mijn ogen

Moet ik maar weight gainer gaan kopen?

Of kan is een maaltijd van 250 ml kwark en 75 gram brinta voldoende na de traininf?

waarom zou je niet meer eten naderhand?

Jullie denken natuurlijk: waarom eet je die grote post-workout maaltijd niet gewoon om een uur of 21:00. Maar ik heb ook mijn sociale contacten (vriendin die veel tijd met me wil door brengen :)). Dus het is zo dat ik niet meer na 20:30 kan eten (op mijn maaltijd voor het slapen na).

waarom eet ej dan niet een grotere maaltijd om 20.30. Espi's antwoord kan ook en ik heb bovenin al een optie genoemd..opwarmen!

Dit zuigt dus altijd een beetje, ik kan gewoon niet genoeg kwijt in die maag van mij. Dus ik moet kiezen: of veel eten voor, of veel eten na de training? What should i do?

na t trainen dus. zie bovenstaande antwoorden

of ga een half ur later naar je vriendin..als ze echt van je houdt begrijpt ze dat wel;)

Laatst bewerkt:
Re: Re: Maaltijd verdelings problemen

Originally posted by dandyman

Je spieren eisen tijdens trainen als t ware zuurstofrijk bloed op waardoor de doorbloeding van je maagdarmkanaal langzaam gaat lopen. Als je maag dan ook nog eens veel (zwaar verteerbaar) voedsel bevat (zoals bij jou dan wel t geval KAN zijn) is er weinig bloed om de gassen die bij t gisten vrijkomen af te voeren

daarom moet ik savonds altijd zo veel bouten laten... :)

stoppen met je stage:D

nog 4 weken... :(

Maar rob, ik neem aan dat je olm 15.15 je laatste pauze hebt? anders kan je evetueel je maaltijd eerder of later nemen, ik weet namelijk niet hoevee uur je daarvoor weer eet. maar waarom zou je je helemaal volproppen

ik eet daarvoor om 13:15 en dan heb ik een grote maaltijd (bruine boterhammen met tonijn en wederom paar glazen melk). Ik prop me eigenlijk altijd vol, hehe, ik bulk zeg maar standaard :)

ik zou deze maaltijd omkeren met die pre-workoutmaaltijd. Ik weet dat dat lastig zal zijn aangezien je dan je avondmaaltijd thuis moet missen maar ik vind dit een betre pre-workmaaltijd. geen vet, voldoende kh en eiwit. anders zou je dit van te voren kunnne mengen, voormijn part maak je er een shake van en eet je die tegen 17.45 en kan je naderhand trainen. dan drink je je shake en eet je vervolgesn die grote maaltijd. eventueel dan opwarmen

jah denk dat ik dat maar eens moet gaan doen ja. zal mijn moeder eens vertellen dat ik niet meer mee eet :) Probeer het de laatste tijd al zo veel mogelijk te doen maar het is toch altijd moeilijk (ooit kom ik thuis na school en dan heeft die lieve mutty al een bord voor me klaar staan, dat kan ik natuurlijk niet af slaan).

idd, maar dat jij geen last hebt tijdens trainen met zon volle maag. belangrijkste maaltijd qua grootte is toch na de training, vooral qua koolhydraten en eiwitten. dat hebben je spieren gewoon nodid, voor t trainen gaat t om voldoende glucose om de training godd door te kunne brengen en geen spierafbraak te leiden.

jeps, daarom zuigt mijn probleem ook zo :)

of ga een half ur later naar je vriendin..als ze echt van je houdt begrijpt ze dat wel;)

ze word nu al helemaal gek van mijn BB obsessie. Kom sowieso al altijd later en ga altijd eerder vanwege trainen/eten/rusten. Maar ik heb het ook al gezecht: that's me, het gaat niet veranderen, take it or leave it. Is vaak erg moeilijk, combineren van een vriendin en BB. Ze moeten allebei veel aandacht hebben en vaak is het een kwestie van prioriteiten stellen. En geloof me, de gemiddelde vriendin word niet vrolijk zodra jij zegt dat je trainen belangrijker vind :)

Maaruh, thnx voor de reactie Dandy, ga het eens veranderen vanaf nu. Even kijken of ik wat goed voedsel kan vinden wat ik nog makkelijk kan eten bij mijn vriendin thuis. En minder eten voor de training.

Maaruh, ik ga nu ff eten, het is kwart over 3 :)

Re: Re: Re: Maaltijd verdelings problemen

Originally posted by Rob G

daarom moet ik savonds altijd zo veel bouten laten... :)

yep, dat zal wel de reden zijn:)

nog 4 weken... :(
ik ook:(

ohnee:D

ik eet daarvoor om 13:15 en dan heb ik een grote maaltijd (bruine boterhammen met tonijn en wederom paar glazen melk). Ik prop me eigenlijk altijd vol, hehe, ik bulk zeg maar standaard :)

wordt wat als je gaat cutten:D..,en dan nog zon laag vet%. goed bezig hoor..wou dat ik zon stofwisseling had

jah denk dat ik dat maar eens moet gaan doen ja. zal mijn moeder eens vertellen dat ik niet meer mee eet :) Probeer het de laatste tijd al zo veel mogelijk te doen maar het is toch altijd moeilijk (ooit kom ik thuis na school en dan heeft die lieve mutty al een bord voor me klaar staan, dat kan ik natuurlijk niet af slaan).
hoef je natuurlijk niet af te slaan, maar overdrijf t niet met schrokken. bewaar dat voor na t trainen. eet anders gewoon een stuk rustiger. ben je eerder verzadigd. weet niet of je schrokt maar wat ikal aangaf, geen al te grote/zwaar verteerbare maatijden voor t trainen en al helemaal geen half uur van te voren

ze word nu al helemaal gek van mijn BB obsessie. Kom sowieso al altijd later en ga altijd eerder vanwege trainen/eten/rusten. Maar ik heb het ook al gezecht: that's me, het gaat niet veranderen, take it or leave it. Is vaak erg moeilijk, combineren van een vriendin en BB. Ze moeten allebei veel aandacht hebben en vaak is het een kwestie van prioriteiten stellen. En geloof me, de gemiddelde vriendin word niet vrolijk zodra jij zegt dat je trainen belangrijker vind :)

nee, kan ik inkomen, maar beter dan dat jij de hele tijd bij haar loopt te meuren:D.
keuzes..keuzes..:sad:..maar en half uurtje..ach ja in de liefde lijkt dat wel een eeuwigheid he zonder elkaar:D

Maaruh, thnx voor de reactie Dandy, ga het eens veranderen vanaf nu. Even kijken of ik wat goed voedsel kan vinden wat ik nog makkelijk kan eten bij mijn vriendin thuis. En minder eten voor de training.

Maaruh, ik ga nu ff eten, het is kwart over 3 :)

anders neem je t mee in een bakje met aluminiumfolie eromheen. noem maar een dwarsstraat of je warmt t bij haar op. ze weet hoe de vork in de steel zt met je BB dus waarom niet?

maar heb je nooit last van maaggassen of eventuele krampen tijdens de training ?

en ps. komt ze nooit bij jou thuis over de vloer?

Neej nooit echt last van gassen of krampen tijdens training. Maar savonds moet ik meestal nogal eens een flinke bout laten. Moet eigenlijk sowieso wel vaak bouten door al die eiwitten.

En jah, mijn vriendin weet hoe de vork in de steel zit met mijn BB. Het is alleen zo dat ze r vaak ook ziek van word (waar ik dan weer ziek van word). Altijd dat eten en trainen en op tijd slapen, is geregeld al een bron van ruzie geweest. Maarja, ik ben ook niet van plan maaltijden of trainingen te gaan skippen.
Nou ja, ik ga dus vanaf nu gewoon minder eten voor het trainen en dan heb ik als het goed is na het trainen meer ruimte over om te eten. En dan groeien verdorie :)

En jah ze komt wel bij mij over de vloer. Maar als ik terug kom van trainen en nog moet eten en zo is het altijd wel half 9 voordat ik een keer klaar ben. Ik zoek het dan niet om haar weer tegemoet te gaan fietsen en savonds weer terug naar huis te fietsen (woont 5 km van mij vandaan). Dus ik leen dan mijn moeders auto en rijd naar haar toe, dat is makkelijker. Dus zij komt meestal naar mij toe op mijn niet trainingsdagen :)

En jah ze komt wel bij mij over de vloer. Maar als ik terug kom van trainen en nog moet eten en zo is het altijd wel half 9 voordat ik een keer klaar ben. Ik zoek het dan niet om haar weer tegemoet te gaan fietsen en savonds weer terug naar huis te fietsen (woont 5 km van mij vandaan). Dus ik leen dan mijn moeders auto en rijd naar haar toe, dat is makkelijker. Dus zij komt meestal naar mij toe op mijn niet trainingsdagen :)

waarom parkeer je dan net voor je bij haar bent je auto voor dr deur en vreet je je laatste maaltijd in de auto op. die heb je dan uiteraard thuis opgewarmd en in aluminiumfolie in een handig meeneemboxje naats je op de passagiersstoel liggen.

scheelt toch weer een aantal minuten:D

Hahaha, of ik neem gewoon een magnetron mee in de auto, kan ik het dan nog ff opwarmen ;) Wat je toch allemaal wel niet doet om te groeien he... Ik begrijp wel ooit waarom mensen in mijn directe omgeving me voor gek uit maken :)

Het is niet makkelijk, de lifestyle van een BB'er. Dit leventje gaat niet over rozen, en dat hoort het ook niet te gaan! Want op deze manier worden de mannen van de jongetjes gescheiden, de doorzetters van de opgevers, ons van de rest!!!

:D

ik probeer ook zo veel mogelijk uiteraard te eten wanneer t kan en moet. in de bus, in de auto. maakt niet uit. van te voren plannen wat je rond die tijd aan t doen bent of moet doen en daar op inspelen.

Those who fail to plan, plan to fail!"
;)

had tijdens mn stage om 10.00 een afspraak met een klant. Maar rond 10.00 was t dus etenstijd voor mij. ik zat in de auto en net voordat webij de klant naar binne liepen, net voordat we de parkaarplaats op reden maakte ik nog snel mn folie met de ingewikkelde kalkoenpannekoek open om daar wat van naar binnen te werken..mn begeleider zat me zoals wel vaker weer vertwijfeld an te kijken. ;)

maar t is idd tre gek voor woorden dat we ons druk maken om hoe laat we moeten eten als je er als leek zijnde tegen aan kijkt

Laatst bewerkt:
Hahaha :)

Jeps, altijd die rare blikken he. Ook als ik brinta in mijn mond smijt, slok water r achteraan, keer spoelen en slikken maar. Daarna nog wat lijnzaadolie. Hahahaha, ach jah, ze snappen het allemaal wel als we gaan zwemmen :D

Hahaha :)

Jeps, altijd die rare blikken he. Ook als ik brinta in mijn mond smijt, slok water r achteraan, keer spoelen en slikken maar. Daarna nog wat lijnzaadolie.

dat is wel vreemd hoor Rob:D

Hahahaha, ach jah, ze snappen het allemaal wel als we gaan zwemmen :D

idd. kan niet wachten tot de zomer..Dandy ripped to the bone, niet de grootste wel de droogste;)

Gewoon de helft van je avondmaal nemen, de rest bewaren en net voor je naar je vriendin gaat (of bij haar) opwarmen.. klaar is Rob?

Dan heb je zowel de kool (je moeder) als de geit (je vriendin) gespaard en is het eten wat beter verdeeld.

Zelf heb ik best vaak een grotere hoeveelheid in een keer gekoookt en dat dan in twee of drie porties gesplitst.. om weer op te warmen (of koud op te eten). Geen punt hoor!

Espi

Thnx voor de tips Espi en Dandy, nu nog ff kijken of ze op tell sell nog wat tupperware verpatsen om mijn op te warmen eten in te vervoeren ;)

Terug
Naar boven