XXL Nutrition

maaltijden op school

Bezoekers in dit topic

brainy89

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 jan 2007
Berichten
1.423
Waardering
0
Noem een aantal maaltijden (3) die je goed kan eten in pauzesvan een kwartier . Kan je bijvoorbeeld rijst koken met kip en dan opeten ? las ik in de voedingssectie. Haha dan kijken ze nogal raar denk ik toch , maarja who cares!

maaltijden één (kleine pauze kwartier)

4/5 boterhammen pindakaas/cervelaat/kipfilet
water 0.5 of melk
banaantje

maaltijd 2 (grote pauze half uur)
? Brood ?


Maaltijd 3 (klein)
4 boterhammen ?



wil eigenlijk meer afwisseling mensen tips ?
 
melk en pinda's
maaltijdsalades

Of je eet gewoon voor je naar school gaat, in de grote pauze, en als je na school thuis komt. Met 3 maaltijden per dag kun je ook erg groot worden.

rijst koken gaat waarschijnlijk moeilijk worden, maar succes.
 
Je hebt verschillende mogelijkheden om makkelijk een maaltijd mee te nemen die snel opgegeten is. Gewoon da avond van te voren klaarmaken. Brood is idd snel opgegeten :D
Als je liever iets anders hebt kun je bijvoorbeeld gevulde tortilla's eten, of bijvoorbeeld tonijn met rijst, bonen en sausje, wel koud natuurlijk.

alle eenpansgerechten zijn ook makkelijk mee te nemen.
Ik neem bijvoorbeeld altijd een waterdicht potje met eten mee, bijvoorbeeld kip met rijst en ananas. Of een tortilla gevuld met vanalles en nog wat.

Zoek maar is op internet en je vind heel wat.
 
Roggebrood.
Pinda's/caswhenootjes.
Pannenkoeken.
Tonijn tussen je brood.
Broodje met verse kipfilet
Rozijnen/Krentenbrood.
Rijstwafels met extra dik pindakaas.
Ontbijtkoek.
 
ontbijtkoek
langhoudbare melk +whey
brood ja
beleg er op
rijst
kwark (kan je gewoon meenemen)

k heb altijd duizende bakjes en verpakkingen mee als ik naar school ga, naja dan maar een grote tas:D boeie
 
als ik rijst kook de avond voordat ik naar school ga.. gewoon sausje erover ananas erbij.. is toch goed ? is het koud ook te eten ?
 
1 ding zeg het wel vaker maar volgens mij heeft nog nooit iemand het geprobeerd :

Shake :
3 dikke eetlepels pindakaas
1 liter melk
200 ml sinaasappelsap

niet meer is goed te drinken en er zit dan ongeveer 220 gram pindakaas in. en zo heb je ongeveer 3 x 500 ml om te drinken
 
Laatst bewerkt:
1 ding zeg het wel vaker maar volgens mij heeft nog nooit geprobeerd :

Shake :
3 dikke eetlepels pindakaas
1 liter melk
200 ml sinaasappelsap

niet meer is goed te drinken en er zit dan ongeveer 220 gram pindakaas in. en zo heb je ongeveer 3 x 500 ml om te drinken

220 gram pindakaas ?? 1400 cals 55gr eiwit 121gr vet 26gr kh's
 
:meal:doe ook nog geen 3dagen met een pot pindakaas
pindakaas is ook idd lekker. maar voor mij is 220 gram teveel van het goede :D
smorgens 30gr op 2 sneetjes brood bij het ontbijt de rest van de vetten haal ik uit eiren en andere noten
 
=),, neem wel eieren mee naar school, maar wil die shake niet probren, denk dat ik over me nek ga met die combinatie van pindakaas en jus
 
ik neem zelf gebakken eieren en kipfilet op brood mee naar het werk. koffie en water gaan ook mee. + 2 appels
 
owja.. ik neem ook melk mee maar is soms wel lauw.. kan ik t nog drinken jawel he ?
 
=),, neem wel eieren mee naar school, maar wil die shake niet probren, denk dat ik over me nek ga met die combinatie van pindakaas en jus


echt ik zou het proberen het lijkt vies maar als je het drinkt is het echt goed te doen nee het is geen delicatese, maar gewoon goed en snel te drinken je denkt toch niet dat ik 1,5 liter ervan ga drinken als het niet te drinken is ik drink het al 5 maanden 1,5 x 30 x 5=225 liter:p
 
echt ik zou het proberen het lijkt vies maar als je het drinkt is het echt goed te doen nee het is geen delicatese, maar gewoon goed en snel te drinken je denkt toch niet dat ik 1,5 liter ervan ga drinken als het niet te drinken is ik drink het al 5 maanden 1,5 x 30 x 5=225 liter:p

moet het blenderen?

ik ga het proberen mocht ik het uitkotsen krijg je het ook te zien op een foto.

:) nog voorkeur van merken ?

ik 'at' ook zo halve liter melk weg, dus komt goed =)
 
moet het blenderen?

ik ga het proberen mocht ik het uitkotsen krijg je het ook te zien op een foto.

:) nog voorkeur van merken ?

ik 'at' ook zo halve liter melk weg, dus komt goed =)

ja ja in de blender, merken nee maakt denk niet veel uit, maar btw de sinaasappelsap pers ik wel vers uit en zeef ik he weet niet of het veel uitmaakt:p
 
ja ja in de blender, merken nee maakt denk niet veel uit, maar btw de sinaasappelsap pers ik wel vers uit en zeef ik he weet niet of het veel uitmaakt:p

haha,

Dan nee je daar wel de tijd voor zeg. Dat duurt best lang volgens mij.
 
haha,

Dan nee je daar wel de tijd voor zeg. Dat duurt best lang volgens mij.

dat valt toch wel mee zo'n 10 min maar reken maar eens uit hoeveel kcal je dan hebt alleen al rond de 1400 van de pindakaas:D
 
Is die shake met alleen melk en pindakaas ook goed te doen?
 
Neem gewoon rijst met kip of pasta met tonijn ofzo mee. En als je het vervelend vindt dat je vrienden er iets van zeggen, eet je het toch gewoon op de wc op.
 
Back
Naar boven