Fitness Seller

Maaltijden voor meerdere dagen (magnetron) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PuurNakuur

Cool Novice
Lid geworden
19 jan 2013
Berichten
74
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik weet niet of het al bestaat maar ik hou ervan om gelijk een keer veel eten te maken en dan in bakjes de maaltijden bewaren om ze de volgende dagen ook te kunnen eten. Dit omdat mijn vriendin niet elke dag aan de kip of wat dan ook wilt zitten.

Dus mijn vraag maak jij maaltijden die niet te moeilijk zijn voor meerdere dagen ineens om later op te warmen??
Post ze hier!!

Zelf maak ik vaak 2 kilo kipfilet met (zilvliesgrijs)rijst en groenten naar keuze met voor 2 kilo 4 zakjes jachtsaus lekker wat sambal erdoorheen en een beetje zout.
Afwegen in bakjes en je hebt een paar maaltijden simpel en heerlijk!
 
Hallo,

Ik weet niet of het al bestaat maar ik hou ervan om gelijk een keer veel eten te maken en dan in bakjes de maaltijden bewaren om ze de volgende dagen ook te kunnen eten. Dit omdat mijn vriendin niet elke dag aan de kip of wat dan ook wilt zitten.

Dus mijn vraag maak jij maaltijden die niet te moeilijk zijn voor meerdere dagen ineens om later op te warmen??

nee.

Ik eet liever gevarieerd en vers bereid in plaats van opgewarmd.
 
alleen als ik weet dat ik de volgende dag haast ga hebben bij thuiskomst en weer weg moeten. maar over het algemeen maak ik net als wazzup mijn maaltijden liever vers. Vind koken best leuk ook trouwens, dat scheelt al.
 
nee.

Ik eet liever gevarieerd en vers bereid in plaats van opgewarmd.
Dit, met uitzondering van spaghetti. Zou het bijna elke dag eten.

Damn, heb nu zin in spaghetti :(
 
per x dat ik macaroni/bami/nasi/chili maak doe ik het voor 12 dagen en vries bakjes in. Ik doe dit alleen met saus, pasta invriezen vind ik goor.
 
Maak alleen het eten klaar in tubberware voor de volgende dag, invriezen lijkt mij echt niks.
 
Maak alleen het eten klaar in tubberware voor de volgende dag, invriezen lijkt mij echt niks.

Dit dus. En als ik samen met mijn vriendin eet, neem ik gewoon een lekkere kippenborstfilet en gaat mijn vriendin maar aan een ander stuk vlees.
 
gezonde ovenschotel/lasagna? is meestal wel lekker om weer op te warmen en je kan zelf bepalen wat je er allemaal in doet.
 
Dit, met uitzondering van spaghetti. Zou het bijna elke dag eten.

Damn, heb nu zin in spaghetti :(

Haha dat heb ik dus met de kip rijst jachtsaus... Kan er geen genoeg van krijgen liefst 3 keer op een dag hahahaha
 
Als ik volgens schema eet maak ik voor minimaal 3 tot 5 dagen eten klaar, bespaart me veel tijd.
Vanavond nog ff het volgende klaar gemaakt voor maandag en dinsdag:
-Rijstmix met kip
-Zoete aardappel met kip
-Rijstmix met gehakt
-Zalm.
-Fruithap (vitamines nodig)

Dezelfde dag klaar maken kost mij een half uur tot een uur omdat ik het graag uitgebreid maak.

BTW Jachtsaus? bulk?
 
per x dat ik macaroni/bami/nasi/chili maak doe ik het voor 12 dagen en vries bakjes in. Ik doe dit alleen met saus, pasta invriezen vind ik goor.

Als je bami in kunt vriezen kan dat toch ook met pasta ? (wat is het verschil ?)
 
Als je bami in kunt vriezen kan dat toch ook met pasta ? (wat is het verschil ?)

Ik vind rijst/bami/nasi niet lekker als je het ontdooit, in de saus proef ik niet zo veel verschil.


Iets dat er zo uitziet voor je het invriest kan nooit beroerder worden!
 
Teveel voedingswaarde en smaakverlies voor mij. Ik wil mijn groenten elke dag vers (muv goede diepvries groenten )en vlees wat na het bakken ingevroren is , smaakt gewoon goor.
Ik moet toch 7 dagen in de week hetzelfde eten, dus het klaarmaken ervan gaat inmiddels sneller dan het licht.

Diep en diep ongelukkig zou ik worden van eten uit een vriezer.
 
Teveel voedingswaarde en smaakverlies voor mij. Ik wil mijn groenten elke dag vers (muv goede diepvries groenten )en vlees wat na het bakken ingevroren is , smaakt gewoon goor.
Ik moet toch 7 dagen in de week hetzelfde eten, dus het klaarmaken ervan gaat inmiddels sneller dan het licht.

Diep en diep ongelukkig zou ik worden van eten uit een vriezer.

Hoezo verlies in voedingswaarde... kon wel eens beter bewaard blijven in de vriezer dan in je groentelade.
 
Teveel voedingswaarde en smaakverlies voor mij. Ik wil mijn groenten elke dag vers (muv goede diepvries groenten )en vlees wat na het bakken ingevroren is , smaakt gewoon goor.
Ik moet toch 7 dagen in de week hetzelfde eten, dus het klaarmaken ervan gaat inmiddels sneller dan het licht.

Diep en diep ongelukkig zou ik worden van eten uit een vriezer.

Kip hoef ik ontdooid ook niet, maar met gehakt proef ik geen verschil.
Waarom moet je 7 dagen per week hetzelfde eten dan?

Ik kook zo voor een dag of 10, en bak dan tussendoor een paar x aardappels en maak een overschotel of lasagna.

Hoezo verlies in voedingswaarde... kon wel eens beter bewaard blijven in de vriezer dan in je groentelade.

De magnetron maakt het er allemaal niet echt beter op geloof ik :(
 
Hoezo verlies in voedingswaarde... kon wel eens beter bewaard blijven in de vriezer dan in je groentelade.

Simpel, kopen > bereiden > invriezen > weer opwarmen.
Dat tegenover vers kopen, direct bereiden en eten.

Voor groenten geld zeker dat je ze het beste reeds ingevroren kunt kopen ( als je geen toegang hebt tot eigen oogst of boer ), omdat 'verse' groenten simpelweg kunnen halveren in vitaminen als ze ook maar 1 dag staan. De producten uit de supermarkt zijn dagen onderweg en zijn alles behalve 'vers' natuurlijk.
In mijn geval komt het deels uit mijn tuin, deels van boer en ik ga die luxe niet verpesten door het te bereiden, in te vriezen en vervolgens weer op te warmen.
Ik eet daarom ook voornamelijk met de seizoenen mee en de zaken die ik v schema nodig heb en niet altijd verkrijgbaar zijn komen van de vriesafdeling ( bosbessen bijv )

Ik heb geen groentenlade eigenlijk.
 
Simpel, kopen > bereiden > invriezen > weer opwarmen.
Dat tegenover vers kopen, direct bereiden en eten.[/quopte]

Ik dacht meer aan wat de meeste mensen doen .. kopen > bewaren > bewaren > bewaren > bereiden

Voor groenten geld zeker dat je ze het beste reeds ingevroren kunt kopen ( als je geen toegang hebt tot eigen oogst of boer ), omdat 'verse' groenten simpelweg kunnen halveren in vitaminen als ze ook maar 1 dag staan.

Heb je een bron die die bewering ondersteund ? Klinkt namelijk te dramatisch om waar te zijn.
 
Simpel, kopen > bereiden > invriezen > weer opwarmen.
Dat tegenover vers kopen, direct bereiden en eten.[/quopte]

Ik dacht meer aan wat de meeste mensen doen .. kopen > bewaren > bewaren > bewaren > bereiden



Heb je een bron die die bewering ondersteund ? Klinkt namelijk te dramatisch om waar te zijn.

Niet bij de hand, maar een googletje komt al met een recent topic:

http://foodwatch.nl/laatste_nieuws/vraag_van_de_maand/februari_2013/index_nl.html


Ik dacht dat dat het common knowledge was hoor, dat diepvries vaak beter van kwaliteit is dan 'vers', met name als je producten buiten het seizoen eet.

Hoe denk jij dat de sperzieboon het doet als het op maandag vanuit Marokko vertrekt en vrijdag pas in de AH ligt?
Ten opzichte van de Hollandse van Bonduelle, die na de oogst ingevroren is en die je uit het vriesvak plukt?
 
Niet bij de hand, maar een googletje komt al met een recent topic:

http://foodwatch.nl/laatste_nieuws/vraag_van_de_maand/februari_2013/index_nl.html


Ik dacht dat dat het common knowledge was hoor, dat diepvries vaak beter van kwaliteit is dan 'vers', met name als je producten buiten het seizoen eet.

Hoe denk jij dat de sperzieboon het doet als het op maandag vanuit Marokko vertrekt en vrijdag pas in de AH ligt?
Ten opzichte van de Hollandse van Bonduelle, die na de oogst ingevroren is en die je uit het vriesvak plukt?

Het stukje gaat alleen over vitamine-C en zegt:

Er blijkt dan ook, na bereiding, nauwelijks verschil te zijn in voedingswaarde tussen 'vers uit de supermarkt' en ingevroren of ingeblikte groenten.

en

Als de inname van vitamine C voor jou van belang is, koop dan groenten die ook echt vers zijn en waarbij de tijd van de oogst tot op het bord zo kort mogelijk is. Je kunt dan het beste groenten uit eigen tuin eten of van een lokale boerenmarkt. Diepvriesgroenten zijn een goed alternatief als je niet de mogelijkheid hebt om aan vers te komen of als je een makkelijke en snelle oplossing zoekt.

Verse Hollandse groente is dus nog steeds beter lees ik (maar dan wel echt vers, en eet geen spinazie voor de vitamine-C)

Heel wat anders dan jouw originele claim:

'verse' groenten simpelweg kunnen halveren in vitaminen als ze ook maar 1 dag staan.
 
Back
Naar boven