XXL Nutrition

Maaltijdplan thuisbezorgd & kant en klare maaltijden ervaringen

Bezoekers in dit topic

Karelvd23

Novice
Lid geworden
26 apr 2021
Berichten
1
Waardering
0
Goedemiddag,

Ik ben een beginner in de fitness en zou graag een maaltijdplan willen gaan volgen om spiergroei te bevorderen, nu heb ik zelf minder tijd en zie ik het niet zitten om alles af te wegen wat er in gaat. Al zoekend kwam ik een service tegen waarbij ze een volledig maaltijdplan thuisbezorgen op basis van het aantal calorieën dat je nodig hebt. Denken jullie dat dit verstandig is? Ik zou graag willen inzien wat wel werkt en niet werkt voor mij, alleen zou ik dit kunnen volgen voor circa 2 maanden en dan resultaat zien? Daarnaast zag ik ook nog verschillende leveranciers van kant en klare fitness maaltijden, hebben jullie hier ervaring mee en zijn deze echt zo goed als de reviews aangeven?

Dankjulliewel!
 
Hoe langer je de leer over voeding en koken uitstelt hoe langer je in de 'beginner' fase blijft hangen en er dingen met je gebeuren die je niet kunt verklaren. Als voeding 80% van de progressie is dan maak je toch tijd daarvoor? Het niet hebben van tijd bestaat niet.

Nu antwoord op je vraag: nee geen ervaring en weggegooid geld ;)
 
Als je al geen moeite wil doen om wat zaken uit te zoeken over voeding , afwegen , kcal enz dan zul je het in deze sport niet redden, of heb je de shortcut ook al besteld ?
 
Je zal zeker goedkoper af zijn door zelf te koken, stel een week schema op ( kijk eens op hoe stel ik een voeding schema op, hoe bereken ik mij behoefte enz) kook 1 of 2 maal per week en vries je maaltijden in. Succes
 
Als je het geld hebt en niet de tijd,waarom niet he. Maar wat ik heb gezien ziet het er saai en eentonig uit. Ik zou gewoon straks de behoefte berekenen,wat YouTuben over de voeding en een dag alles opschrijven wat je eet.
 
Als je het geld hebt en niet de tijd,waarom niet he. Maar wat ik heb gezien ziet het er saai en eentonig uit. Ik zou gewoon straks de behoefte berekenen,wat YouTuben over de voeding en een dag alles opschrijven wat je eet.
Ik zie wel eens wat voorbij komen van crossfit atleten die een handeltje hebben opgezet in voeding en ik vind het er toch altijd goed uitzien.
De prijs is er ook wel aan.
 
Ik zie wel eens wat voorbij komen van crossfit atleten die een handeltje hebben opgezet in voeding en ik vind het er toch altijd goed uitzien.
De prijs is er ook wel aan.
Ik zie elke keer bakken met rijst,sperziebonen en beef voorbijkomen,en dan meer of minder rijst voor bulk of cut 😄
 
Ik zie wel eens wat voorbij komen van crossfit atleten die een handeltje hebben opgezet in voeding en ik vind het er toch altijd goed uitzien.
De prijs is er ook wel aan.
Heb je een linkje ?
Ben wel benieuwd en lui aangelegd natuurlijk. Lijkt mij wel ideaal, mocht het ' werken'.
 
Heb je een linkje ?
Ben wel benieuwd en lui aangelegd natuurlijk. Lijkt mij wel ideaal, mocht het ' werken'.
 
Als voeding 80% van de progressie is dan maak je toch tijd daarvoor?
Nope, koken is ongeveer even interessant als naar een halfgebakken steen staan te kijken. Terwijl jij naar je kooltjes staat te kijken of ze gaar zijn, zit ik LXP's methodologisch te vergelijken, gezien ik liever werk(mijn werk toch) dan kook. Uiteindelijk blijft het kcal in kcal out.
Strict policy van "meer als 3 minuten aandacht, not worth it".
Als het je hobby is om te koken is het iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Als je al geen moeite wil doen om wat zaken uit te zoeken over voeding , afwegen , kcal enz dan zul je het in deze sport niet redden, of heb je de shortcut ook al besteld ?

Wat een onzin. Hij geeft gewoon liever wat meer geld uit zodat hij zelf niet hoeft te koken, that's it.
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Heb je een linkje ?
Ben wel benieuwd en lui aangelegd natuurlijk. Lijkt mij wel ideaal, mocht het ' werken'.
Als ik de namen eens kon onthouden...
 
Even snel gekeken... 6-8 euro voor 400 kcal en dan is het echt niet gegarandeerd een overheerlijke maaltijd.

Tja, als je van je geld af wilt en het makkelijk vindt, dan is het geen probleem.

Alsnog moet je trouwens kcals/macro's en je gewicht tracken voor een goed resultaat.
 
Heb je een linkje ?
Ben wel benieuwd en lui aangelegd natuurlijk. Lijkt mij wel ideaal, mocht het ' werken'.

Dat koppel heb ik nog strongman lessen gegeven in de CF box :P
 
Nope, koken is ongeveer even interessant als naar een halfgebakken steen staan te kijken. Terwijl jij naar je kooltjes staat te kijken of ze gaar zijn, zit ik LXP's methodologisch te vergelijken, gezien ik liever werk(mijn werk toch) dan kook. Uiteindelijk blijft het kcal in kcal out.
Strict policy van "meer als 3 minuten aandacht, not worth it".
Als het je hobby is om te koken is het iets anders.

Natuurlijk als je het zo basaal stelt heb je gelijk. Al moet ik wel zeggen dat ik toch dicht in de buurt kom van 3 min koken, want sinds wanneer moet je kijken of ze gaar zijn? Aanzetten, keer omroeren, lager zetten en afgieten.

Dat terzijde, mijn punt was gericht op 'geen tijd' en het voordeel dat je krijgt wanneer je je wat verdiept in voeding. Ik hoor graag de echte reden zoals LXP's zijn belangrijker of ik vind dat helemaal niet leuk.

Las laatst dat we 'meer als' binnenkort moeten zien als correct Nederlands, dubbele ontkenningen idem dito ... zucht .. heb ik voor niets mijzelf die fout afgeleerd. Ik vind het totaal niet erg, maar als je je policy vaker gaat herhalen, zoals vaker met policies gedaan word, dan is het misschien wel fijn om 'dan' te gebruiken.
 
Goedemiddag,

Ik ben een beginner in de fitness en zou graag een maaltijdplan willen gaan volgen om spiergroei te bevorderen, nu heb ik zelf minder tijd en zie ik het niet zitten om alles af te wegen wat er in gaat. Al zoekend kwam ik een service tegen waarbij ze een volledig maaltijdplan thuisbezorgen op basis van het aantal calorieën dat je nodig hebt. Denken jullie dat dit verstandig is? Ik zou graag willen inzien wat wel werkt en niet werkt voor mij, alleen zou ik dit kunnen volgen voor circa 2 maanden en dan resultaat zien? Daarnaast zag ik ook nog verschillende leveranciers van kant en klare fitness maaltijden, hebben jullie hier ervaring mee en zijn deze echt zo goed als de reviews aangeven?

Dankjulliewel!
Ten eerste: geen tijd is bullshit.

Ten tweede: Als jij het geld ervoor over hebt dan zal het prima werken als je aan je kcals en macro's komt. Eten werkt, puur en simpel. Hoe je aan je eten komt en wie het maakt is niet relevant.

Het nadeel is dat telkens dezelfde 2 a 3 maaltijden snel saai kan worden en dat je daarom misschien af gaat haken en de kant-en-klare maaltijden de schuld gaat geven "dat het niet werkt".
 
Ten eerste: geen tijd is bullshit.
Tijd is ook prioriteit.

Je kan ook aan oplossingen zoals onze forumsponsor denken.

EDIT: of een combi van XXL en MM, als je het daar niet mee redt, dan ben je al verhongerd.
 
Laatst bewerkt:
Deze post is ruim 3 maanden oud.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven