MuscleMeat

Maaltijdvervanger samenstellen

Bezoekers in dit topic

richard1907

Novice
Lid geworden
28 jan 2019
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
75kg
Hallo mensen,

Ik volg het forum al jaren en heb veel informatie kunnen vinden, maar wil nu even specifiek ingaan op het creëren van een goede maaltijdvervanger voor mijzelf (voor gewichtsverlies)

Ik volg al een aantal weken een koolhydraatarm-dieet en gebruik 1 maal per dag een maaltijdvervanger (Low Calorie Meal) van B&F. Ik doe er wat melk bij en dat vult mij prima. Het enige waar ik eigenlijk niet tevreden mee ben zijn de koolhydraten in dit product. Ik heb daarom even een lijstje gemaakt met de voedingswaarde van verschillende shakes en wil eigenlijk overstappen op een shake met lagere koolhydraten MAAR zonder verlies van vezels en gezonde vetten.

In onderstaand schema is GROEN een goede/acceptabele waarde waar ROOD niet goed.
2z3szrp.jpg


Gebaseerd op het dieet dat ik volg (koolhydraat arm) kom ik eigenlijk tot de conclusie dat
PURE WHEY ISOLAAT 97, met 0 koolhydraten, voor mij de beste is.
Belangrijk punt is wel dat het 0 vezels bevat en dit zal ik of moeten toevoegen (schepje pure vezels) of halen uit andere maaltijden.
De nodige vetten die ik zal missen verwacht ik te kunnen halen uit de kip, eieren, zuivel, zalm die ik elke dag wel nuttig.

Op een 2e plaats zou ik nog kunnen kiezen voor hetzelfde merk maar dan de ISOLAAT 90 met iets meer koolhydraten en vet. Zelfde verhaal, ik zal de vezels en extra vetten op andere manieren moeten aanvullen. Gelet op het prijsverschil van 20 euro zou ik eigenlijk nog de 4 gram extra KH en 1,7 gr vet kunnen accepteren.

Tot slot kom ik uit op de GOLD STANDARD 100% WHEY die wat eiwitten lijken in te leveren in ruil voor koolhydraten en vet (acceptabel). Ook hier weer hetzelfde verhaal dat ik de vezels zelf moet toevoegen.


Is er iemand die een identiek "onderzoek" al heeft gedaan en eventueel op of aanmerkingen heeft? Advies is altijd welkom gelet op mijn doel momenteel. (lage koolhydraten, gewichtsverlies)

Dank!
 
Laatst bewerkt:
Waarom volg je een koolhydraat arm dieet?
 
Omdat ik zoals aangegeven bezig ben met gewichtsverlies en het voor mij prima werkt als ik een koolhydraatarm dieet volg.
Het gaat prima met de shake die ik momenteel gebruik, alleen wil ik het gewoon nog beter doen.
 
Waarom geen normale voeding met wat extra aandacht op het beperken van je KH inname

Een maaltijd vervanger hoe gezond dan ook is altijd slechter dan normale voeding
 
Daar ben ik het mee eens, ik neem dan ook nooit meer dan 1 maaltijdvervanger per dag, meestal als lunch voor het gemak (onderweg).
Ik let wel degelijk ook op de KH met de rest van de maaltijden, maar de shake die ik momenteel dus neem is zo'n 25% van het totaal aan KH op een dag en dat kan best wat minder.
 
Waarom geen normale voeding met wat extra aandacht op het beperken van je KH inname
Een maaltijd vervanger hoe gezond dan ook is altijd slechter dan normale voeding

Neem dan gewoon de eiwitshake die je wilt er gooi daar wat tarwezemelen bij.
Eens met bovenstaande.

Je kan ook hiernaar kijken
http://www.zeropasta.nl/
Bij action 99 cent per pakje. Bevat glucomannen vezels en maar iets van 10 kcal per 100 gram
Kip/vlees en groente erbij en een goed vullende maaltijd.
 
Die zeropasta heb ik nooit eerder gezien maar wel interessant. Dan zou ik in ieder geval goed zitten met m'n vezels en dan kan ik de lage (of 0) khd versie nemen als 'shake'.

Ik neem liever koolhydraten uit verse groente of volkoren producten dan de khd die in de shakes zitten mits de shakes zonder khd/vezels ook echt vullen zijn voor de maag. (vooral als lunch)
 
Back
Naar boven