MuscleMeat

Maandag =》 Borstdag :(

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 52
  • Weergaven 3K
  • Volgers 16

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.009
Waardering
3.621
Wat is dat toch dat (heel)veel mensen persee op maandag hun borst moeten/willen trainen? En waarom raken mensen in paniek als ze doordat alle bankdrukbankjes bezet zijn niet kunnen bankdrukken.
 
Ik hoop dat dat vanavond ook het geval is! Ik heb een LB training op mijn programma :D
 
Is toch juist handig? Kun je er mooi omheen plannen :)
 
Ik heb het weleens gevraagd aan een PT'er. Volgens hem hadden veel trainees geen zin in benen trainen na het weekend (uitgaan etc).
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Is toch juist handig? Kun je er mooi omheen plannen :)

Precies, lekker Rug of Benen doen op maandag.. Snap het probleem niet.. Wel is het gewoon veel te druk aan het worden door alle #goedevoornemens en #newme mensen :(
 
Het is gewoon de minst intensieve oefening imo. Lekker om de week rustig in te zetten :)
 
Ik ben er ergens vorige eeuw al mee gestopt dus heb er zelf geen problemen mee maar als ik mensen verdwaasd rond zie lopen omdat ze niet kunnen bankdrukken terwijl het maandag is ..........

Als ik trouwens op het forum kijk bij aanbevolen schema's starten de meesten trouwens ook met maandag borst.

Dat PT excuus vind ik trouwens BS. Meeste PTs geven trainee een zelfde standaardschematje als waar ik ooit 40jaar geleden mee ben begonnen.
 
Ik vermoed dat veel beginnende jongens hun borst en schouders ook het belangrijkst vinden. Dan train je die het liefst en dus ook wss als eerste. In beginnerposts lees je hier immers ook vaak dat ze hun borst meer aandacht geven dan overige spieren.
 
In de gym waar ik train hebben velen zo goed als geen kennis en vertrouwen blindelings op de schema's die de trainers van de gym opstellen. Vaak wordt er bij een eerste kennismaking tussen cliënt en trainer gevraagd wat de doelen zijn van de cliënt. En 9/10 zal die zeggen ' Ik wil grotere borstspieren en armen '. In de schema's die ik heb gezien staat vaak op maandag borst en triceps, daarna rug en biceps op woensdag en dan nog schouders en benen op vrijdag. Overigens is maandag ook wel bekend als international chest day ;).
 
Precies, lekker Rug of Benen doen op maandag.. Snap het probleem niet.. Wel is het gewoon veel te druk aan het worden door alle #goedevoornemens en #newme mensen :(

Ach, nog een week of 2,3 en die komen toch alweer niet meer....
 
Dat beginners het doen kan ik nog wel begrijpen (standaadschematje sportschool) maar het grootste deel bestaat uit mensen die de beginnerstatus voorbij zouden moeten zijn en dus beter zouden moeten weten.

Waarom beginnen de meeste UB/LB schema's op maandag met UB?
 
Dat beginners het doen kan ik nog wel begrijpen (standaadschematje sportschool) maar het grootste deel bestaat uit mensen die de beginnerstatus voorbij zouden moeten zijn en dus beter zouden moeten weten.

Waarom beginnen de meeste UB/LB schema's op maandag met UB?
Lol, intermediate status wordt als 5x100kg bench press vastgelegd. Heb nog maar weinig mensen dat zien doen. Inclusief degenen die al jaren trainen maar niet weten wat ze doen.
 
Maandag is daarom vaste LB dag voor mij. Laat de rest maar vechten om de bench.
 
Ik denk dat je jaren geleden al een soortgelijk topic hebt geopend 3XL. :D

Borst trainen vind ik maar saai. :(
 
Lol, intermediate status wordt als 5x100kg bench press vastgelegd. Heb nog maar weinig mensen dat zien doen. Inclusief degenen die al jaren trainen maar niet weten wat ze doen.


Beginner, inter, gevorderd, enz heeft imo meer te maken met kennis van zaken dan van het gewicht dat gehanteerd kan worden.

Eigenlijk moet ik zeggen "wijsheid" want kennis hebben zonder te weten hoe dit in te zeten brengt je niet verder.
 
Ik denk dat je jaren geleden al een soortgelijk topic hebt geopend 3XL. :D

Borst trainen vind ik maar saai. :(


En ik sta er nog steeds verteld van dat dit nog steeds "standaard" is :(
 
Beginner, inter, gevorderd, enz heeft imo meer te maken met kennis van zaken dan van het gewicht dat gehanteerd kan worden.

Eigenlijk moet ik zeggen "wijsheid" want kennis hebben zonder te weten hoe dit in te zeten brengt je niet verder.
Als dat je definitie is van beginner, inter,... dan is het antwoord toch voordehandliggend? Gewoon weinig mensen weten what the fuck ze doen.
 
Wat bedoel je met "voordehand liggen?

Ik ken zat mensen die na 1-2 jaar trainen mischien nog geen 5x100 drukken mar zichzelf wel gevorderd kunnen noemen.

Ik ken ook mensen die al 10 jaar aankloten misshiene ondertussen wel 10x100 drukken maar voor de rest nog in het zelfde intermediaire stadium zitten als 8jaar geleden.

Beginner,inter, enz aan gewicht koppelen plaats een van nature zwak persoon altijd achter op een sterk persoon terwijl best wel verder gevorderd kunnen zijn.

Maar die discussie is al vaker geweest en zal nog wel vaker komen :)
 
Wat bedoel je met "voordehand liggen?

Ik ken zat mensen die na 1-2 jaar trainen mischien nog geen 5x100 drukken mar zichzelf wel gevorderd kunnen noemen.

Ik ken ook mensen die al 10 jaar aankloten misshiene ondertussen wel 10x100 drukken maar voor de rest nog in het zelfde intermediaire stadium zitten als 8jaar geleden.

Beginner,inter, enz aan gewicht koppelen plaats een van nature zwak persoon altijd achter op een sterk persoon terwijl best wel verder gevorderd kunnen zijn.

Maar die discussie is al vaker geweest en zal nog wel vaker komen :)
Een van nature zwak persoon ???
Wat ik bedoel met voordehandliggend is : Je geeft aan dat je kennis als basis beschouwt voor jouw schaal beginner, inter, advanced,... En je vraagt je dan af waarom zoveel mensen benchen op maandag, en dat is omdat ze typische brosplits en schema's van de sportschool volgen. Logische oorzaak-gevolg is dus dat niet veel mensen voldoende kennis hebben om dit niet te doen.
 
Met Van nature zwak bedoel ik mensen die je in het hokje ectomorf zou kunnen plaatsen.

Rest van het verhaal valt onder de noemer "leren". Als je niet bij leert of wat je bijgeleerd heb niet weet in te zetten raak je niet verder.
 
Back
Naar boven