AndroidHealthClinic

Maandag weer beginnen met trainen! jullie mening over voeding / oefeningen / trainen ect!

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
1 mrt 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Ik ben compleet nieuw op dit forum, en waarschijnlijk niet de eerste die deze vragen stelt. Omdat dit me eerste bericht is zal ik mezelf eerst even kort voorstellen, mijn naam is Mark en ik ben 24 jaar oud. Ik heb me de afgelopen tijd veel verdiept in fitness, maar ben mezelf er van bewust dat ik natuurlijk niet alles weet. Daarnaast denk ik ook dat ervaring beter is dan theorie. Daarom wou ik jullie een aantal vragen stellen.

Vanaf aankomende maandag wil ik weer beginnen met trainen, dit wordt vast spierpijn de dag erna:D. In het afgelopen jaar heb ik door omstandigheden weinig kunnen doen aan mijn conditie / lichaam. Hiervoor trainde ik vrij '''regelmatig'' in de sportschool en deed ik aan sport. Ik merk dat mijn conditie enorm slecht is geworden, en de ''spieren'' van vroeger nauwlijks nog zichtbaar zijn. Ik ben enorm gemotiveerd om weer aan de slag te gaan, en om het zo goed mogelijk aan te pakken ben ik in de afgelopen tijd bezig geweest met het maken van een trainings en voedingsschema. Ook heb ik alles in de afgelopen weken gekocht wat nodig is om weer serieus te kunnen beginnen.

Mijn doelen zijn om me lichamelijk beter te voelen, mijn prestaties te verhogen, en er afgetrainder uit te zien.

Om mijn vragen duidelijk te kunnen stellen heb ik deze onder verdeeld in de volgende 2 punten:

1. Voeding. Één van mijn doelen is om mijn lichaamsvet percentage naar beneden te krijgen, op dit moment heb ik een percentage van ongeveer 15%, mijn doel is om deze naar 11-12% te krijgen. Daarnaast vind ik voeding belangrijk omdat dit nodig is om goede resultaten te behalen, en natuurlijk om mijn lichaam zo goed mogelijk te laten presteren / functioneren. Het aantal calorieen dat ik per dag binnen moet krijgen is +/- 2500. Hierbij probeer ik het volgende binnen te krijgen: Koolhydraten 300 gr (50%), proteine 140 gr (30%). vet 55 gr (20%). Ik probeer de voeding zoveel mogelijk uit maaltijden te halen, maar gebruik op trainingsdagen ook een proteine shake om herstel en opbouw te bevorderen. In totaal eet ik 5 maaltijden per dag (ontbijt, lunch, middag, diner, avond).

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben zelf wat onzeker over het aantal vetten.

2. Trainen/ oefeningen. Ik wil op drie manieren mijn doelen bereiken, dit door te trainen in de sportschool, door hardlopen en door specifieke programma's / oefeningen voor mijn abs. Het liefst wil ik mijn benen trainen dmv hardlopen (als dit mogelijk is). Ik heb het volgende schema gemaakt:

Dag 1: Sportschool (borst, armen).
Dag 2: Hardlopen & abs.
Dag 3: Sportschool (rug, schouders).
Dag 4: Hardlopen & abs.
Dag 5: Sportschool (borst, armen).
Dag 6: Abs.
Dag 7: Rust.

Wat is jullie mening over dit schema? Is het mogelijk om benen te trainen dmv hardlopen? Ik heb gelezen dat het niet heel erg is om biceps en triceps samen te trainen, wat is jullie ervaring hiermee? En wat vinden jullie van 2 keer borst per week? Mijn rug en schouders zijn ''verder ontwikkelt'' dan mijn armen, borst, en benen. Dit omdat ik in het verleden 2-3 jaar kickboxen heb gedaan.

Ik hoor graag jullie mening, ook als er meer tips zijn of ik meer informatie moet geven. Als je het tot hier volgehouden hebt om te lezen wil ik je bedanken voor de moeite!;):D   
 
Laatst bewerkt:
Welkom, lees de startersguide onderaan mn post ff door :)
 
Welkom, lees de startersguide onderaan mn post ff door :)

Hoi TheDutchOak,

Bedankt voor je reactie! Ik heb je startersguide doorgelezen en volgens mij ben ik aardig goed op weg.
Kcal balans is goed, eiwitbalans is goed. IIFYM vond ik zelf een interessant stuk, ik heb alleen de structuur van voeding nodig (het afgelopen jaar heb ik o.a. heel onregelmatig gegeten). Ik haal verder uit je guide dat juist vetten erg belangrijk zijn, ik denk dat ik met 55 gr dan goed zit.

Ik vond het lastig om de antwoorden te vinden rond het gebied training / oefeningen.
 
Iemand nog een aanvulling? Thanks!
 
Back
Naar boven