MuscleMeat

Maandelijkse vetmeting

Bezoekers in dit topic

richard1234

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
627
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
Ik zit erover na te denken om af te stappen van het meten met een rolmaat en een Bodyfat caliper te kopen.

Toch zit ik wat in het dubio hierover; aangezien ik rond heb gebeld en een professionele 7punts meting kan doen voor 10 euro bij een personal trainer.

Dit wou ik elke maand gaan doen om mijn progressie goed bij te houden.

Pluspunt en minpunt:

+ een betrouwbare meting met goed apparatuur
- elke maand 10 euro moeten neerleggen.

Wat er ook nog bij komt kijken, stel dat ik een maand het niet doe en zelf met een gekochte caliper of rolmaat ga meten.

Dan zal mijn maandelijke progressie toch niet meer betrouwbaar zijn?
Aangezien er dan diverse methodes zijn gebruikt.

Mensen suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Maak je echt voor elke vraag die je in een ander topic stelt, een apart topic aan?
Beetje kansloos man, kijk gewoon in je andere topic..
 
Maak je echt voor elke vraag die je in een ander topic stelt, een apart topic aan?
Beetje kansloos man, kijk gewoon in je andere topic..

Niet echt over nagedacht, ik vond dit toch wel een vraag op zichzelf.
 
Ik zit erover na te denken om af te stappen van het meten met een rolmaat en een Bodyfat caliper te kopen.

Toch zit ik wat in het dubio hierover; aangezien ik rond heb gebeld en een professionele 7punts meting kan doen voor 10 euro bij een personal trainer.

Dit wou ik elke maand gaan doen om mijn progressie goed bij te houden.

Pluspunt en minpunt:

+ een betrouwbare meting met goed apparatuur
- elke maand 10 euro moeten neerleggen.

Wat er ook nog bij komt kijken, stel dat ik een maand het niet doe en zelf met een gekochte caliper of rolmaat ga meten.

Dan zal mijn maandelijke progressie toch niet meer betrouwbaar zijn?
Aangezien er dan diverse methodes zijn gebruikt.

Mensen suggesties?
in de spiegel kijken is gratis
 
Progressie altijd altijd op dezelfde manier blijven meten.

Wekelijks of maandelijks zelf een driepunts meting uitvoeren is als je het onder de knie hebt en een beetje serieus hiermee bent net zo nauwkeurig als een meting door een ¨profesional¨. Deze meting voer je dan drie maal achter elkaar uit, voor mannen: borst, buik, been (alles aan de rechterkant), hiervan neem je dan het gemiddelde.

Nadat je een cut en bulk cyclus hebt gemeten zie je ook de correlatie tussen een 1-punts meting (heup plooi) en een drie-punts meting, Een eenpunts meting kun je dan ook gebruiken als indcatie, alhoewel ik toch de driepunts meting zou adviseren, nauwelijks meer moeite.

Even inlezen op verschillende paginaś hoe je hoort te meten, dan moet het wel lukken.

p.s. ik gebruik onderstaande caliper, vrijwel net zo nauwkeurig als een profesionele van 200 euries en via amazon te krijgen vanaf 7,95. Onderstaand is iets duurder, dus even een goedkopere zoeken (zijn tientallen met als enige verschil het merkje op de meter).

http://www.amazon.com/Creative-Heal...d=1416835604&sr=8-5&keywords=skinfold+caliper
 
Dank je voor de reactie, ga ermee bezig.
 
Back
Naar boven