XXL Nutrition

maar waneer ??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kenneth

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 feb 2003
Berichten
236
Waardering
0
eiwitten,koolhydraten en vetten dit zijn de dingen die we nodig hebben om groot te worden ! dit heb ik al kunnen opmaken uit veel gelees hier :)
maar men vraag is nu WAT ? WANNEER ????
ik doe het nu zo
dadelijk als ik opsta (07.00 of 07.30)
een kom havermout (70/80gram havermout + 30gram wheyprotein + 0,25l magere melk)
(dus eitwitten en koolhydraten)
dan tussen men ontbijt en men middag eet ik ergens een stuk fruit of een boterham met kwark (dik besmeerd)
dan middag
2sneden bruin brood en een blikje tonijn (200gram)
dan
tussendoor
weer een stuk fruit en een uurtje later boterham met kwark
rond 16.30 een bord brinta
dan ga ik trainen (rond 18.15)
DAdelijk na men training shake (30gam wheyprotein + 50gram dextrose + 0,25l magere melk)
+- een uurtje erna weer twee sneden bruin brood met ofwel tonijn of kip of struisvogel of ...
en dan NEt voor ik ga slapen een boterham met kwark (dik besmeerd )

doe ik het zo'n beetje juist ????

of neem ik net op de verkeerd moment eiwitten en koolhydraten enzo ???
 
wanneer wat boeit niet zoveel ..
probeer smorgens gewoon goed te eten, voor de training en lichte maaltijd (shake ofzo ) en een khoolhydraat/eiwit shake na de training .. zo te zien heb je t aardig door eet alleen tussendoor meer brood met tonijn/zalm ofzo
succes
 
thanks biggtank
 
"een boterham met kwark (dik besmeerd )"

bedoel je hiermee echt een boterham besmeerd met kwark mee? :rolleyes:
 
Zorg zeker voor een pak eiwitten in de ochtend. (7-8 uur) Tijdens je slaap verbruik je namelijk niet erg veel energie maar wel en pak aminozuren uit je lever om weefsels te herstellen/te laten groeien.

Die moeten om anabool verder te gaan dus zo snel mogelijk aangevuld worden.

Rond 10 uur sochtends ga je dan flink koolhydraten eten. Dit blijf je doen tot en met na de training (bijv 6 uur) en daarna ga je steeds minder carbs eten en je eiwit voor het slapen verhoog je dan weer zodat je voldoende aminozuren zal hebben om de nacht door te komen.

Dit is een schets hoe je dag eruit moet zien.
Natuurlijk is het belangrijker dat het geheel er goed uitziet en dat je aan je kcal en nutrienten geraakt. Maar dit geeft je een kort antwoord op je vraag.
 
Originally posted by Big Swizzle
Struisvogel ???????
Ja ze komen compleet met een bakje zand waar je hun kop in kunt steken.

Struisvogel is een hele goede bron van eiwitten.
 
bedankt allemaal voor de goede raad ! vooral admin !!
en ja hoor ik besmeer echt men boterham met kwark ! (kvind dit wel lekker) ps admin hoe men voedingsschema eruit ziet is dat al redelijk goed ?
 
zorg dat je om de 2,5 a 3 uur eet. en hou die regelmaat erin. ik lees dat je na een stuk fruit een uur later weer eet. betrek dat bij elkaar als 1 maaltijd

bijv. 7.00
een kom havermout (70/80gram havermout + 30gram wheyprotein + 0,25l magere melk)
(dus eitwitten en koolhydraten)

9.30
dan tussen men ontbijt en men middag eet ik ergens een stuk fruit of een boterham met kwark (dik besmeerd) eet meer eiwitten dan alleen dik besmeuerde kwark, weet niet hoeveel dit is, maar zorg dat je op ongeveer 30 gram eiwitten komt per maaltijd

12.00
dan middag
2sneden bruin brood en een blikje tonijn (200gram)

14.00
weer een stuk fruit met boterham met kwark (zie eerder)

rond 16.30 een bord brinta zorg ook hier voor een beteje eiwitten, bijv een paar eitjes

dan ga ik trainen (rond 18.15)
DAdelijk na men training shake (30gam wheyprotein + 50gram dextrose + 0,25l magere melk){b] zou de dextrose in verhouding 1:2 doen en dus meer whey[/b]

+- een uurtje erna weer twee sneden bruin brood met ofwel tonijn of kip of struisvogel of ... mag wel iest mer zijn, na training staat alles goed open zodat je genoeg kan eten, eet bijv iets meer groente ipv telkens brood en genoeg vlees, alhowel brood na training zeker geen kwaad kan, maar eet over t algemeen meer groente

en dan NEt voor ik ga slapen een boterham met kwark (dik besmeerd ) je kan de boterham denk ik wel achterwege laten, alleen kwark voor trage afgifte van eiwitten zal voldoende moeten zijn, alhowel een boterham ok gen kaad zal kuune,. bij t cutten wel ahterwege laten

kortom, meer eiwitten en eet wat meer groente. voor de rest ziet t er goed uit. en t gaat idd om t totaaloverzicht,
 
Laatst bewerkt:
Hey bedankt dandyman !!! das nu echt eens raad waar ik wat aan heb !!! bedankt ik ga er zeker op letten !!!
ps. kheb me nu een pot cell-tech gekocht (weet ik is veel te duur maar ik heb em goedkoop gekregen :)) dit is het eerste supplement wat ik gebruik (buiten whey dan) wanneer zou ik deze dan gebruiken gewoon dadelijk na men training plus whey ?
 
had t al geelzen in t supplemente forum. is een goede workoutshake idd. gewoon samnevoegen met whey. weet niet of er dextrose is toegevoegd bij cell-tech (staat me namelijk iets van bij) maar ideaal voor na de training.
kan je eventueel s'ohtends gebruiken op niet trainingsdagen maar dan verdelen over de dag, dus je dosering sochtend s en halverwege de dag. maar ben niet thuis met cell-tech dus kan de spreekwoordelijke plank misslaan.

maar uiteraard wel na je workout combineren met whey en (eventueel) dextrose.
 
ok ! doe ik .
alweer bedankt dandyman !
echt ! (als je me zegt hoe ik je positieve karma kan geven zal ik dat wel doen :):):)
voor iets hoort iets hé ;)
 
Originally posted by kenneth
ok ! doe ik .
alweer bedankt dandyman !
echt ! (als je me zegt hoe ik je positieve karma kan geven zal ik dat wel doen :):):)
voor iets hoort iets hé ;)

en ik heb al zoveel... :rolleyes:

kijk maar boven de quoteknop:D

maar geen dank hoor.;)
 
hier komt dan weer een zeer stomme vraag van mij :)
wa is de quoteknop ??? :)
 
Originally posted by kenneth
hier komt dan weer een zeer stomme vraag van mij :)
wa is de quoteknop ??? :)
de knop die ik net heb aangeklikt:D

als je post reply klikt, die knop daarboven en daar wer boven zit dat leuke knopje (yin yang);)
 
Laatst bewerkt:
ah nu weet ik !
kheb het ik heb je positieve karma gegeven :)
en hoe krijg jij dat nu te zien ?
 
Originally posted by kenneth
ah nu weet ik !
kheb het ik heb je positieve karma gegeven :)
en hoe krijg jij dat nu te zien ?
bij usercp bovenin. staan 7tal knopjes waarbij de linker je persoonlijk profiel is waarin je kan zien of iemand je karma heeft gegeven en je profiel kan veranderen

[Link niet meer beschikbaar]

btw thanks:thumbup:
 
ahzo !
ja kheb het helemaal door nu !!!
thanks again bro !
ja kwou je weer positieve karma geven voor deze post (omdat je me weer positieve informatie doorgespeeld hebt:))
maar dat ging natuurlijk niet ik moet eerst andere mensen karma geven voor ik er weer aan jou kan geven !
maar je krijgt er zeker nog van mij !
echt veel geleerd dankzij je posts
( ook admin heeft me zeer veel en goed geholpen )
thanks :)
 
geen dank man. je zal hier zowiezo veel leren en t moiste is dat jij dan jouw opgedane kennis wer kan doorspelen aan anderen.
geeft goed en voldaan gevoel en je blijft doorleren.

maar probeer niet alles klakkeloos over te nemen, zoek zelf uit in welk verband t staat. ik vind t zelf geweldig om discusie ste volgen om zodoende je eigen standpunt eruit te halen.

tips zijn vaak voor iedereen anders. elk individu reageert anders op bepaalde dingen vandaar
 
ja das juist !
Maar ik ben nu de laatste maanden echt fel bezig met men sport en alles wat erbij hoort (rust,voeding,supplementen)
en ja als ik het dan toch allemaal doe doe ik het liever dadelijk goed !
Ik heb nu een nieuw voedingsschema'tje waar ik me nu aan ga proberen te houden en kdenk wel dat dit toch echt al wel de goede richting uit gaat !
07,00 = bord havermout + 30 gram whey + 0,25l magere melk
-dadelijk daarna 2 gekookte eitjes (enkel het wit)
09,30 = stuk fruit + boterham met kwark :)
12,00 = 2sneden bruin brood met blikje tonijn (200gram)
en schijfje light kaas
14,00 = stuk fruit + boterham met kwark
16,30= bord brinta met melk
18,15 trainen trainen trainen :):):)
dadelijk na de training shake 30 gram whey + 50 gram dextrose + 0,25l magere melk
en vanaf volgende week
dadelijk na training shake 30gram whey + 97gram cell tech + 1 liter water
+- 1 uur erna weer wat brood met groenten en tonijn of kip of struisvogel ofzo ,,,
en dan net voor het slapen gaan
boterham met kwark + 2 eiwitten (hard gekookt)
 
Back
Naar boven