XXL Nutrition

MacBook Air of iets anders? (2 bezoekers)

Wat verkies je?

  • Mac

    Stemmen: 20 27,4%
  • Iets anders

    Stemmen: 53 72,6%

  • Totaal stemmers
    73

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
die is ook goed, al heb je voor datzelfde geld ook een snellere netbook.
 
die is ook goed, al heb je voor datzelfde geld ook een snellere netbook.

Zoals?

Scherm [Scherm] 11.6 inch
Processor [Processor] AMD C50 Dual Core
Harde schijf [Harde schijf] 500 Gb
Ram geheugen [Ram geheugen] 4096 Mb DDR3
Grafische kaart [Grafische kaart] ATI HD 6250

Dit lijken mij wel goede specs voor 400 euro (al zegt het mij niet zoveel...).
 
Zou gewoon een snelle Sony of Samsung netbook kopen voor rond de 400 a max 500 euro.

Macbook air is heel erg nice, maar voor beetje internet zo af en toe is het natuurlijk niet het geld waard. 1249+ voor 13" inch model. Zou persoonlijk de macbook pro kiezen als je toch voor mac gaat.
 
http://www.vandenborre.be/netbook/acer-as-one-722-c52bb-aquamari

Deze lijkt mij wel goed?
(wie mij kan overtuigen van Mac, doe gerust ;) budget maakt niet zo heel veel uit...)
Je moet begrijpen dat eens je een Mac hebt en gewend bent de kans gewoon erg groot is dat je nooit van je leven terug gaat naar Windows.

Dus daarom gaf ik ook aan in mijn eerste reactie dat als je er nu één koopt, je beter gewoon eentje neemt die goeie specs heeft zodat je 'm gewoon altijd en overal kan gebruiken. Je gaat immers toch niet willen blijven werken op je oude rommelige laptop.

Ik zou gewoon een nieuwe start maken, je docs en mappen netjes overplaatsen met een overzichtelijke indeling. En die oude laptop gewoon aan iemand cadeau doen ofzo.

Waarom mac?

- Prijs is over lange termijn niet duurder, dingen gaan langer mee en verkopen later voor meer als je ze kwijt wil.
- Stabiel OS
- Geen malware meer, dus echt nooit meer prutsen met antivirus, firewall etc.
- Gebruiksvriendelijk en prettig in gebruik
- Word niet trager als je 'm paar jaar hebt gebruikt
- Gewoon aangenamere feel van hardware
- De apps zijn veel cooler/leuker/aangenamer/eenvoudiger

Als budget geen struikelblok is dan blijft er weinig over om het niet te doen. Alleen zou ik zelf waarschijnlijk toch weer voor een Pro gaan, die Air is natuurlijk erg nice, maar je krijgt toch wat mindere specs. Maar als dat niet zo belangrijk is, dan maakt dat ook niet zoveel uit.
 
Zou gewoon een snelle Sony of Samsung netbook kopen voor rond de 400 a max 500 euro.

Macbook air is heel erg nice, maar voor beetje internet zo af en toe is het natuurlijk niet het geld waard. 1249+ voor 13" inch model. Zou persoonlijk de macbook pro kiezen als je toch voor mac gaat.
Ik zou sowieso voor de 11" gaan. Die krijg je voor sub 1000 euro.

Snel even bij Vandenborre gekeken, Samsung vind ik geen goeie specs en Sony is minstens 500 euro.
Sony spreekt mij ook wel aan qua design, zoals Apple.
Intredasting, thanks.
Je moet begrijpen dat eens je een Mac hebt en gewend bent de kans gewoon erg groot is dat je nooit van je leven terug gaat naar Windows.

Dus daarom gaf ik ook aan in mijn eerste reactie dat als je er nu één koopt, je beter gewoon eentje neemt die goeie specs heeft zodat je 'm gewoon altijd en overal kan gebruiken. Je gaat immers toch niet willen blijven werken op je oude rommelige laptop.

Ik zou gewoon een nieuwe start maken, je docs en mappen netjes overplaatsen met een overzichtelijke indeling. En die oude laptop gewoon aan iemand cadeau doen ofzo.

Waarom mac?

- Prijs is over lange termijn niet duurder, dingen gaan langer mee en verkopen later voor meer als je ze kwijt wil.
- Stabiel OS
- Geen malware meer, dus echt nooit meer prutsen met antivirus, firewall etc.
- Gebruiksvriendelijk en prettig in gebruik
- Word niet trager als je 'm paar jaar hebt gebruikt
- Gewoon aangenamere feel van hardware
- De apps zijn veel cooler/leuker/aangenamer/eenvoudiger

Als budget geen struikelblok is dan blijft er weinig over om het niet te doen. Alleen zou ik zelf waarschijnlijk toch weer voor een Pro gaan, die Air is natuurlijk erg nice, maar je krijgt toch wat mindere specs. Maar als dat niet zo belangrijk is, dan maakt dat ook niet zoveel uit.

Al die voordelen spreken mij wel aan, en ik kan mij wel voorstellen dat je niet anders meer wil eens je overgestapt bent...

Enerzijds heb je wel gelijk, dat ik beter direct investeer in één goeie laptop, maar voor thuis zou ik toch graag een grote houden (pc gebruik ik quasi niet).
En een MacBook Pro van 17" kost meteen 2500 euro. Thanks but no thanks :o
 
Wat ik nog niet ben tegengekomen:
Als je veel onderweg bent, en op je laptop zit met wisselende lichtinval etc, dan is een mat scherm ooooooh zo veel beter dan zo'n spiegel als ik op mijn 13" asus heb. Kijkhoeken van mijn scherm stellen ook niet zo veel voor.
Voor de echte 'roadwarriors' onder de laptops moet je kijken naar de zakelijke dell's of lenovo's. Niet direct de mooiste/goedkoopste, maar 2e hands redelijk te vinden, en ze staan bekend als onverwoestbaar.
 
Ik bedoel de laptop uit mijn post dan he, die heeft een e-350 CPU en die is sneller dan die c50 CPU
 
Al die voordelen spreken mij wel aan, en ik kan mij wel voorstellen dat je niet anders meer wil eens je overgestapt bent...

Enerzijds heb je wel gelijk, dat ik beter direct investeer in één goeie laptop, maar voor thuis zou ik toch graag een grote houden (pc gebruik ik quasi niet).
En een MacBook Pro van 17" kost meteen 2500 euro. Thanks but no thanks :o
Ik heb een 15" is perfect IMO. Heb er wel een 24" scherm bij gekocht voor op bureau, dan heb je ook een desktop. Handige is dat alles op één computer staat i.p.v. overal een beetje. Kost wel wat maar verdeelt over pakweg 6j goed te doen. Twee computers kopen en onderhouden is ook duur en tijdrovend natuurlijk.

Wat ik gehoord heb van mensen met netbooks of kleinere laptops is dat ze het snel beu waren, maar misschien is dat bij jou anders.
 
13,3" is vind ik ideaal als enige laptop, als je hem ook nog eens af en toe moet meenemen. In mijn sleeve steken en dan past hij in zo goed als elke rugzak.
Je boet ook niets in op je toetsenbord, wat wel gebeurd als je nog kleiner gaat

Enigste nadeel is dat ik geen numb-pad heb als ik af en toe getallen moet ingeven :rolleyes:

Binnenkort komen er allemaal 'ultra-books' uit. Concurrenten voor de macbook air, maar dan met windows op. Dus even de kat uit de boom kijken kan het misschien wel waard zijn
 
Wat ik nog niet ben tegengekomen:
Als je veel onderweg bent, en op je laptop zit met wisselende lichtinval etc, dan is een mat scherm ooooooh zo veel beter dan zo'n spiegel als ik op mijn 13" asus heb. Kijkhoeken van mijn scherm stellen ook niet zo veel voor.
Voor de echte 'roadwarriors' onder de laptops moet je kijken naar de zakelijke dell's of lenovo's. Niet direct de mooiste/goedkoopste, maar 2e hands redelijk te vinden, en ze staan bekend als onverwoestbaar.
Dell zijn inderdaad niet de mooiste... Ik heb nu zo een shiny led scherm (15.6"), mijn vorige laptop was mat (17") en inderdaad, in het begin is dit heel mooi, maar als ik er buiten mee zit zie ik geen ruk door de zon, en het scherm zit ook vol vlekken en stof die er niet meer afgaan. :mad:

Lenovo moet ik nog eens bekijken, de naam zegt me niets.
Ik bedoel de laptop uit mijn post dan he, die heeft een e-350 CPU en die is sneller dan die c50 CPU
Ok thanks, ik hou deze bij de mogelijkheden, en ga ook nog even bij Sony kijken wat ze daar sub 500 hebben.
Ik heb een 15" is perfect IMO. Heb er wel een 24" scherm bij gekocht voor op bureau, dan heb je ook een desktop. Handige is dat alles op één computer staat i.p.v. overal een beetje. Kost wel wat maar verdeelt over pakweg 6j goed te doen. Twee computers kopen en onderhouden is ook duur en tijdrovend natuurlijk.

Wat ik gehoord heb van mensen met netbooks of kleinere laptops is dat ze het snel beu waren, maar misschien is dat bij jou anders.
Deze vind ik nu ook ideaal, maar hij raakt niet in mijn tas. Ik heb er een aparte draagzak voor, maar dan ben ik nogal overladen...
Ik wil deze laptop ook een beetje sparen, aangezien ik er wel tevreden over ben. Staat mooi op mijn bureau, want kan echt niet lang zonder stroom.

De bijkomende zou enkel dienen om op verplaatsing te gebruiken.
13,3" is vind ik ideaal als enige laptop, als je hem ook nog eens af en toe moet meenemen. In mijn sleeve steken en dan past hij in zo goed als elke rugzak.
Je boet ook niets in op je toetsenbord, wat wel gebeurd als je nog kleiner gaat

Enigste nadeel is dat ik geen numb-pad heb als ik af en toe getallen moet ingeven :rolleyes:

Binnenkort komen er allemaal 'ultra-books' uit. Concurrenten voor de macbook air, maar dan met windows op. Dus even de kat uit de boom kijken kan het misschien wel waard zijn

Numeriek toetsenbord zal er inderdaad niet opzitten...
11" is volgens jou lastig werken met kleinere toetsen?

Nog niet gehoord van die ultra-books, wanneer is 'binnenkort' en met welke specs zouden deze komen? Welke merken zouden ze btw lanceren en tegen welke prijs?
 
Niet te geloven wat een stelletje na-apers die PC fabrikanten toch zijn, echt 0,0 innovatie of creativiteit. :roflol:
 
Niet te geloven wat een stelletje na-apers die PC fabrikanten toch zijn, echt 0,0 innovatie of creativiteit. :roflol:

Feit :D
Klakkeloos een concept overnemen is het infeite... Maar goed, waarom zouden ze het niet doen?
Veel mensen zullen volgen, zowel mensen die Apple te duur vinden, als mensen die het design van een Mac leuk vinden, maar Windows fan zijn.

Maar ik stel me sowieso vragen bij de kwaliteit er van, en vermoed ook een hoge prijs bij lancering.

Asus UX21
Acer Aspire S3
Toshiba Portégé z830

Dit zijn de toekomstige ultrabooks die ik al heb kunnen vinden. Deze komen rond oktober uit, klopt dit? Er is namelijk heel weinig over te vinden...
 
is wel interessant
http://nl.hardware.info/nieuws/24469/ifa2011-acer-aspire-s3-ultrabook-razendsnel-uit-slaapstand

Weet niet of het in je budget zit


en @ grote-T: hier moet ik toegeven dat ze het een en ander van apple hebben ja :o. (trackpad, schermscharnier...)

Ja die had ik ook gezien.
Asus UX21
Acer Aspire S3
Toshiba Portégé z830
Deze 3 ben ik reeds van op de hoogte...

De prijs is wel vrij hoog, dus ik kijk nog even de kat uit de boom en wacht af wat de concurrentie te bieden heeft.
 
http://nl.hardware.info/reviews/2335/hands-on-vijf-intel-ultrabooks

Interessant artikeltje voor jou.
Die dingen zien er wel enorm gelikt uit moet ik zeggen :eek:

Heb even in Barcelona gezeten dus late reactie. Heb daar trouwens op een 'oude' MacBook Air gewerkt, en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op :p

Thanks man!
Knap artikel, de specs zeggen mij niets maar ik ga er vanuit dat er niets 'slecht' bijzit. Design is wel keer op keer zeer sterk.

Lancering van de meeste is in november als ik het goed heb? Prijzen zijn NL-prijzen, kan iemand mij vertellen hoe dit staan tov prijzen in België? (gelijk-duurder-goedkoper)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven