Fitness Seller

MacBook Air of iets anders? (1 bezoeker)

Wat verkies je?

  • Mac

    Stemmen: 20 27,4%
  • Iets anders

    Stemmen: 53 72,6%

  • Totaal stemmers
    73

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grafische bullshit draaien op je MAC en het werkt soepeler is al jaaaaaaaaaaaaaaaaren achterhaald. Zit geen verschil meer in.
 
De hardware die in een MAC zit is dacht ik (ben het niet zeker) meestal gelijk aan de hardware die in random computers zit. Dual-core's van Intel, NVidia/ATI GFX kaarten, enz. Volgens mij koop je als je een MAC koopt gewoon de OS...

Tsja in mijn air is het scherm van samsung, de opslag van toshiba, de processor en gpu van Intel. De behuizing en het OS zijn inderdaad van Apple. Het werkt fijn en zit allemaal goed in elkaar maar meer dan dat is het indd ook niet. Wat voor mij de doorslag gaf was dat ik nergens anders een laptop kon vinden die zo goed was. Qua afwerking, design, betrouwbaarheid, beeldkwaliteit etc
 
De hardware die in een MAC zit is dacht ik (ben het niet zeker) meestal gelijk aan de hardware die in random computers zit. Dual-core's van Intel, NVidia/ATI GFX kaarten, enz. Volgens mij koop je als je een MAC koopt gewoon de OS...

Ja want een computer bestaat alleen uit chips en een OS. Je bevestigd gewoon wat ik dacht: nooit een Mac gehad, niet bekend mee, maar wel altijd een negatieve reactie klaar.

Tsja in mijn air is het scherm van samsung, de opslag van toshiba, de processor en gpu van Intel. De behuizing en het OS zijn inderdaad van Apple. Het werkt fijn en zit allemaal goed in elkaar maar meer dan dat is het indd ook niet. Wat voor mij de doorslag gaf was dat ik nergens anders een laptop kon vinden die zo goed was. Qua afwerking, design, betrouwbaarheid, beeldkwaliteit etc
Er zijn maar weinig computerfabrikanten die al hun eigen parts maken. Het verschil is dat bij een Mac alle onderdelen tot in detail op elkaar afgestemd zijn. Apple werkt natuurlijk zeer nauw samen met hun leveranciers en geeft zelf ook veel input over het ontwerp. Je merkt duidelijk het verschil als je een Windows laptop opendraait vs een MB. Het resultaat is een stabieler systeem en beter design.
 
Ja want een computer bestaat alleen uit chips en een OS. Je bevestigd gewoon wat ik dacht: nooit een Mac gehad, niet bekend mee, maar wel altijd een negatieve reactie klaar.
Niet dan? :p
Ohja btw, wel een MAC gehad, was zelfs m'n eerste computer gekregen van m'n pa, eentje met zwart-wit scherm, kon er pixeled flight-simulator op spelen xD Verder werk ik af en toe met de MAC van een maat van me, maar 't is te raar. Wat ik wel grappig vind zijn de sneltoetsen, bvb. bij Windows is "alles selecteren CTRL + A" en bij MAC "Mac-toets + A). Lol.
 
Er zijn maar weinig computerfabrikanten die al hun eigen parts maken. Het verschil is dat bij een Mac alle onderdelen tot in detail op elkaar afgestemd zijn. Apple werkt natuurlijk zeer nauw samen met hun leveranciers en geeft zelf ook veel input over het ontwerp. Je merkt duidelijk het verschil als je een Windows laptop opendraait vs een MB. Het resultaat is een stabieler systeem en beter design.

Ik zeg ook niet dat het verwerpelijk is ofzo. Daarnaast is de discussie ook dat wanneer samsung iets maakt naar Apple's specificaties, is het dan niet gewoon een Apple product in een samsung fabriek gemaakt?
Eerlijk is eerlijk, macbooks zijn duur maar imo wel de beste laptop die je kan krijgen. Daarnaast zijn ze ook gewoon heel geil om te zien.
 
2. System is absolutely horrible. There's no CUT (ctrl+x), programs must be reinstalled all over and over, no updates, so if you want to update 90Mb program, you must download 90Mb again. If you want to update 500Mb program, you must download idiotic 500Mb again, since there is no install, only Copy+paste. Forget about ALT+TAB, since their CONTROL+TAB switches through programs, not through windows. You'll have to get used to LEFT Side Close/minimize/maximize just because they are UNIX based. You'll have to use their super heavy ultra slow programs like Quick Time, iTunes, Apple Updater which are bigger bottle-neck than Cryzis. Not joking at all! Forget about useful programs, all you can get is Firefox/VLC and you're done. Even download manager costs 20$ and crack is harder to find than snow in Sahara desert. I probably forgot even more, but lets reduce this wall of text.

waar? of heel erg aangedikt??
 
Aangedikt. Veel ervan klopt niet de rest is gewoon een kwestie van wennen.
 
Aangedikt. Veel ervan klopt niet de rest is gewoon een kwestie van wennen.

Wat klopt er dan niet van? Bij sommige mensen gaat de kwestie van 'het went wel' niet op. Het moet simpel zijn, niet dat je na een week stoeien nog niet weet wat je eigenlijk aan het doen bent of je gruwelijk irriteert aan de OS of software.

Overigens vind ik dan wel dat er maar globale key combinaties moeten komen waar iedereen zich aan moet houden.
ctrl+x = cut, ctrl+c = copy, enz.
Maar allicht wilt iedereen speciaal en origineel zijn.
 
Wat klopt er dan niet van? Bij sommige mensen gaat de kwestie van 'het went wel' niet op. Het moet simpel zijn, niet dat je na een week stoeien nog niet weet wat je eigenlijk aan het doen bent of je gruwelijk irriteert aan de OS of software.

Overigens vind ik dan wel dat er maar globale key combinaties moeten komen waar iedereen zich aan moet houden.
ctrl+x = cut, ctrl+c = copy, enz.
Maar allicht wilt iedereen speciaal en origineel zijn.

Mac/OS X is erg makkelijk om aan te leren, veel makkelijker dan Windows en al helemaal Linux. Dat is net de sterke kant van OS X. Het is zowel stabiel als intuïtief. Mac volgt uiteraard niet de PC en Apple programmeurs en designers bepalen gewoon wat ze het beste vinden. Logisch dat er bepaalde dingen dus anders zijn. Zodra je ze gewend bent, merk je eigenlijk dat het beter en handiger werkt.

En tja die quote, heb er eigenlijk geen zin in omdat het gewoon zo duidelijk van een idiote hater komt. Maar bijv.

"Forget about useful programs, all you can get is Firefox/VLC and you're done."

Terwijl je gewoon alles wat je maar kan bedenken kan vinden op de Mac. En de apps zijn prettiger om mee te werken. Je voelt echt dat het systeem lichtjaren verder staat, zeker qua gebruiksvriendelijkheid. Windows probeert dat wel wat na te maken, maar de kopie is nooit zo goed als het origineel.
 
Ik heb eens de website nader bekeken van Apple.
Als je nu eens kijkt naar deze Mac Pro , mooi design dat is een feit.
Maar waarom zo duur , ik denk daar zit beste hardware en klik op technische fiche.
Ik moet zeggen ben zeer teleur gesteld , ik ben geen hater zeker niet maar man Apple ripped ons gewoon met crappy old hardware.
Mac Pro kostprijs 2,449€ dit is wat je krijgt:

Chip Intel Xeon Quad-Core "Nehalem" serie (geen idee welk type , dus kan helaas geen prijs op plakken)
3gig 1066Mhz DDR3 (traagste DDR3)
1TB HDD 7200rpm opslag (geen SSD :s )
Ati Radeon 5770 1gig (medium segment goedkoop videokaart van ati en dan nog verouderde reeks , geen 6 reeks)
Wat je wel krijgt is een mooi design Apple muis + mooi design keyboard....of ja en een mooie computer kast.

Voor die prijs bouw ik qua hardware een veel beter machine dan dit.
Zet Deepfreeze op Windows en geniet van een virusvrij computer :D

Nogmaals ik ben geen Apple hater maar damn ze vragen veel geld voor een beetje schoonheid.
 
Maar je moet ook geen Mac Pro kopen, die zijn meer bedoeld voor bedrijven niet voor particulieren. Het goedkoopste model van de Mac Pro heeft idd niet de beste hardware, logisch...

Verder maak je de fout die alle PC gebruikers maken: je vergelijkt alleen specs met specs ipv computer met computer.
 
Logisch ?
euhm en de beste model kost over 5k euries....no ty.

iMac darentegen is goedkoper en heeft betere hardware.Niks mis mee.

Ik ben een paar jaar MAC gebruiker geweest , beide kampen hebben en maken goed spul tegenwoordig.

Maar ik maak nog beter :D
 
Laatst bewerkt:
Word baas, installeer linux op je oude laptop.
 
Logisch ?
euhm en de beste model kost over 5k euries....no ty.

iMac darentegen is goedkoper en heeft betere hardware.Niks mis mee.

Ik ben een paar jaar MAC gebruiker geweest , beide kampen hebben en maken goed spul tegenwoordig.

Maar ik maak nog beter :D
Mac Pro is zoals het woord al zegt voor professionals. Voor deze doelgroep is de hogere prijs minder belangrijk omdat ze toch de kosten kunnen aftrekken (wat voor velen juist goed uitkomt). Ik zou nooit een Mac Pro kopen als ik geen bedrijf zou runnen, en zelfs dan nog zou ik misschien eerder voor de Mini of iMac gaan. De Pro is als je echt ver wilt gaan in hardware en upgrade mogelijkheden. De meeste mensen hebben dit niet nodig. Verder is de Pro natuurlijk een geweldige machine die een stuk duurzamer is dan een basic PC. In de juiste context is de prijs voor de doelgroep waarvoor deze gemaakt is gewoon normaal.

Als gamer of als je graag zelf bouwt moet je natuurlijk geen Pro kopen, tenzij je geld teveel hebt natuurlijk. ;)
 
Wel geld is geen issue , t'is meer een hobby je moet het graag doen weet je.
Ik hou van zelf bouwen en zorgen dat het goed draait en blijft draaien :p , en ja ik ben ook zot van games..met Mac kan je dat ook maar hoe krijg je 2x gtx 580 of meer in een Mac :D
Ik heb ook een goede kennis opgebouwd door Windows te gebruiken door problemen op te zoeken en zelf op te lossen , Mac vind ik saaier op dat gebied die gaat nooit kapot weet je ;) , maar met Windows heb je alle dagen iets nieuws op je bord.
 
Heb een macbook pro van 1,5 jaar oud, moet weg ivm met aankoop van macbook air. Intresse?
 
Ik heb dus een MacBook pro aangeschaft. Mijn vraag is nu: heb ik nou wel een virusscanner nodig of niet? Hoor en lees er overal andere meningen over.
 
Ik heb dus een MacBook pro aangeschaft. Mijn vraag is nu: heb ik nou wel een virusscanner nodig of niet? Hoor en lees er overal andere meningen over.
Gebruik nu 3j een Mac (met AV) en heb nooit een virus of wat dan ook gevonden. De kans op infectie is gewoon heel klein, omdat bijna alles geschreven is voor Windows. Een AV op Mac dient meer als 'verzekering'.
 
Mac/OS X is erg makkelijk om aan te leren, veel makkelijker dan Windows en al helemaal Linux. Dat is net de sterke kant van OS X. Het is zowel stabiel als intuïtief. Mac volgt uiteraard niet de PC en Apple programmeurs en designers bepalen gewoon wat ze het beste vinden. Logisch dat er bepaalde dingen dus anders zijn. Zodra je ze gewend bent, merk je eigenlijk dat het beter en handiger werkt.

En tja die quote, heb er eigenlijk geen zin in omdat het gewoon zo duidelijk van een idiote hater komt. Maar bijv.

"Forget about useful programs, all you can get is Firefox/VLC and you're done."

Terwijl je gewoon alles wat je maar kan bedenken kan vinden op de Mac. En de apps zijn prettiger om mee te werken. Je voelt echt dat het systeem lichtjaren verder staat, zeker qua gebruiksvriendelijkheid. Windows probeert dat wel wat na te maken, maar de kopie is nooit zo goed als het origineel.

niks aan toe te voegen, heb sinds kort ook een macbook pro, werkt super! ga ook nooit meer terug, no way... je hebt altijd haters, maar die willen (nog) niet toegeven;)
 
@ Big T. Oke duidelijk, er zijn dus maar heel weinig virussen maar er word dus wel door sommigen een AV gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven