Fitness Seller

MacBook Air of iets anders? (1 bezoeker)

Wat verkies je?

  • Mac

    Stemmen: 20 27,4%
  • Iets anders

    Stemmen: 53 72,6%

  • Totaal stemmers
    73

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier ook al veel gelezen dat er problemen kunnen zijn mbt bepaalde programma's die ik niet zou kunnen installeren, en dat het voor een Mac veel duurder is, aangezien je alles moet kopen.

Dit begrijp ik nog niet volledig.

Nogmaals, waarvoor ik mijn laptop gebruik:
- Word
- Excel
- Ppt
- Access

- Spotify
- Muziek (WMP en itunes)
- Films (DivX, VLC)

- Internet
- Mails

Voor welke apps zou ik moeten betalen dan?!
Wat ik mij nu vooral afvraag: kan ik nog steeds films downloaden zoals voorheen? Ik haal ze van piratebay, en down ze via µTorrent.
 
Ik dacht dat de huidige Air 'nieuw' was, komt er zo snel alweer een andere?
Zoals gezegd iedereen wil apple na apen zelfde ook met de air versie, zie pic's

aangezien je alles moet kopen.
:rolleyes: klopt niet

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Apple .....maar wel ff 3 tot 6 mnden wachten....krijgen een hardware update :)

:rolleyes: klopt niet

Fuuaaaaark. Mijn maat vertrekt binnen 2 weken permanent naar de US, maar keert in april nog eens een weekje terug. Impossibru dus om hem in april al mijn Mac mee naar BE te laten nemen?

Dan wordt het maar de volle pot betalen voor een Nederlandstalige...
Hoezo klopt niet, wat zit iedereen dan te schreeuwen dat het allemaal zoveel duurder is?

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 14:12 ----------

Maar er komt dus zeer binnenkort een nieuwe versie? Goed om weten :)
Over die 'namaak' ultrabooks: I know, ik heb er ook al voor zitten kijken. Maar voor eentje met leuke specs en alu behuizing betaal je ook al bijna €1000, dan heb ik liever Apple.
 
Ik heb hier ook al veel gelezen dat er problemen kunnen zijn mbt bepaalde programma's die ik niet zou kunnen installeren, en dat het voor een Mac veel duurder is, aangezien je alles moet kopen.

Dit begrijp ik nog niet volledig.

Nogmaals, waarvoor ik mijn laptop gebruik:
- Word
- Excel
- Ppt
- Access

- Spotify
- Muziek (WMP en itunes)
- Films (DivX, VLC)

- Internet
- Mails

Voor welke apps zou ik moeten betalen dan?!
Wat ik mij nu vooral afvraag: kan ik nog steeds films downloaden zoals voorheen? Ik haal ze van piratebay, en down ze via µTorrent.

Office for Mac is gewoon beschikbaar. Kost je €119 vs €139 voor de windows versie.

Spotify is er gewoon voor de mac, net als utorrent. iTunes is van Apple dus uiteraard ook beschikbaar. WMP heeft als tegenhanger Quicktime (standaard geinstalleerd). Alle populaire browsers (exclusief internet explorer) zijn beschikbaar voor de mac (standaard browser is safari). Mail programma zit standaard inbegrepen en werkt perfect.

Hoe het met Acces zit weet ik niet (was volgens mij in het verleden niet beschikbaar). Mocht een bepaald programma geen mac versie hebben kan je er altijd voor kiezen om deze te draaien in VM ware fusion. Op die manier heb je het beste van beide werelden.
 
Kwaliteit kost geld, altijd zo gweest, zal altijd zo zijn.

Software moeten kopen is onzin, net zoals dat je bij pc's kan downloaden is dat bij apple ook zo.

Maar er komt dus zeer binnenkort een nieuwe versie? Goed om weten
Yes, met ivybridge, hogere rez. beelsch. en nog een paar leuke upgrades.

Over die 'namaak' ultrabooks: I know, ik heb er ook al voor zitten kijken. Maar voor eentje met leuke specs en alu behuizing betaal je ook al bijna €1000, dan heb ik liever Apple.
niet bijna, vanaf......

Precies voor die paar honderd euro meer heb je luxe, kwaliteit en beste van 2 werelden ;)
 
Laatst bewerkt:
Office for Mac is gewoon beschikbaar. Kost je €119 vs €139 voor de windows versie.

Spotify is er gewoon voor de mac, net als utorrent. iTunes is van Apple dus uiteraard ook beschikbaar. WMP heeft als tegenhanger Quicktime (standaard geinstalleerd). Alle populaire browsers (exclusief internet explorer) zijn beschikbaar voor de mac (standaard browser is safari). Mail programma zit standaard inbegrepen en werkt perfect.

Hoe het met Acces zit weet ik niet (was volgens mij in het verleden niet beschikbaar). Mocht een bepaald programma geen mac versie hebben kan je er altijd voor kiezen om deze te draaien in VM ware fusion. Op die manier heb je het beste van beide werelden.
Access heb ik net niet nodig, binnen een tweetal weken maak ik er examen over, en dan hoef ik dat programma nooit meer te zien :D
Bedankt voor de info! Ik ben gerustgesteld nu.
Kwaliteit kost geld, altijd zo gweest, zal altijd zo zijn.

Software moeten kopen is onzin, net zoals dat je bij pc's kan downloaden is dat bij apple ook zo.

Yes, met ivybridge, hogere rez. beelsch. en nog een paar leuke upgrades.

niet bijna, vanaf......

Precies voor die paar honderd euro meer heb je luxe, kwaliteit en beste van 2 werelden ;)

Thanks, ik ben zo goed als overtuigd ;)
Opvallend trouwens hoe de poll bijtrekt.
In het begin was het een 1-10 ratio in het nadeel van de Mac.
 
Apple is overhyped. Er zijn betere laptops voor een (veel) lagere prijs. Tenzij je natuurlijk het 'apple'-imago wil hebben.
 
Apple is overhyped. Er zijn betere laptops voor een (veel) lagere prijs. Tenzij je natuurlijk het 'apple'-imago wil hebben.

Voor je die reactie plaatst: lees eerst even het topic door aub :)
Dit is de reactie die IEDEREEN geeft die nog niet met een Mac gewerkt heeft, en niet geheel onterecht ook! Als je kijkt naar de specs, ja, dan vind je heel wat beter voor dat geld.

Maar er komt wel meer bij kijken, en dat heb ik (onder andere in dit topic) geleerd :cool:
 
Vergeet de prijzen van de upgrades van het besturingsysteem niet:
Windows: 200 euro
OSX: 24 euro

Ja wat is die Mac toch vreselijk duur zeg :rolleyes:

Bovendien moet je bij een voorgeinstalleerde Windowsmachine eerst 3 uur investeren om alle bijgeleverde troep te deinstalleren!
 
Laatst bewerkt:
Apple is overhyped. Er zijn betere laptops voor een (veel) lagere prijs. Tenzij je natuurlijk het 'apple'-imago wil hebben.
Weer zo'n goed onderbouwde reactie van een goed ingelichte Windows gebruiker.
 
Vergeet de prijzen van de upgrades van het besturingsysteem niet:
Windows: 200 euro
OSX: 24 euro

Ja wat is die Mac toch vreselijk duur zeg :rolleyes:

Bovendien moet je bij een voorgeinstalleerde Windowsmachine eerst 3 uur investeren om alle bijgeleverde troep te deinstalleren!

:roflol:

Ik moet zeggen, kan zeker niet klagen van mijn huidige laptop.
Ik heb die snel snel zonder veel nadenken gekocht, omdat het dringend was.

Acer Aspire 5738G
Destijds €600 voor betaald.
Loopt zeer goed, doet alles feilloos, werkt zeer snel. Sneller dan PC's die ik gehad heb met betere specs. Nog nooit last mee gehad ofzo, enkel het feit dat ik er een aparte tas voor heb die ik overal moet meezeulen, omdat hij te groot is om ergens anders in te passen.

En de batterij. In het begin ging die een uurtje of 3 mee bij zeer intensief gebruik. Momenteel is dit nog 6 minuten (I kid you not).
 
Big-T:
Ja, ik heb het ook gehoord dat er een hybride vorm ging komen. Ikzelf zou je ook wel volgen in de aankoop van een Air, maar dat is ook omdat ik bijna mac laptops in huis heb gehad.. Ik kan ook zeker inkomen in de argumenten die je geeft aangezien bijna alles cd en draadloos wordt.

Jumperke:
Tegenwoordig kan je elk programma runnen op je mac omdat je de mogelijkheid hebt om Windows er op te zetten. Ik kom bvb niets te kort en alle programmas die jij vernoemt zijn legaal en illegaal te verkrijgen op de mac.

En als je schrik hebt dat hij niet binnen is kan je 2 dingen doen:
Op voorhand bestellen en ervoor zorgen dat je hem in een store kan komen halen, of het excuus gebruiken dat je maar een paar dagen in het land/de stad bent om je zo op de prioritylist te zetten. (Ook gedaan met de iphones vroeger)
Of gewoon elke store in NY afgaan (zijn er een stuk of 3 als ik mij niet vergis). Normaal gezien moeten die Macbook airs wel in stock zijn aangezien het vrij oud model is.

Je kan ook wachten tot misschien de nieuwe uitkomt maar de kans dat je hem dan kan laten meebrengen zal natuurlijk exponentieel slinken, om dan ook nog niet met zekerheid te zeggen dat hij wel uitkomt deze komende maanden.
 
Apple is overhyped. Er zijn betere laptops voor een (veel) lagere prijs. Tenzij je natuurlijk het 'apple'-imago wil hebben.
Ja dat dacht ik ook ooit, lol

Let op hoe je wordt opgelicht, goed opletten he!

Dell xps 15z, prijs [Link niet meer beschikbaar]

Macbook pro iets vergelijkends tussen de 15 en 1700 euro

Dell gebruikt de i7-2640M Processor........en apple de Intel Core™ i7-2670QM Processor.

Ra, ra, ra, wat het verschil is, Dell 2 core, 4 threads, Apple 4 core, 4 threads.

Na das raaaar, ff nog voor de zekerheid verifiëren.

Lijstje van intel:http://ark.intel.com/products/series/53249

Mac staat 3e van boven en Dell 7e van boven, tja hoezo overhyped ?

Ben benieuwd naar je uitlegggg, heel veel sterkte.

Je kan het gwoon niet betalen dat is het. Hoeveel mensen ik wel niet heb gesproken die afgeven op Apple spulletjes maar stiekum toch (te) lang blijven staan bij Apple spulletjes, kijke nie kope, tja

En nee heb niks van apple in huis oid, dus geen fanboy :D

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 22:04 ----------

niet met zekerheid te zeggen dat hij wel uitkomt deze komende maanden.
Komt zeker, niks misschien
 
Even naast de kwestie van de laptops, zijn er mensen met een iMac? :)
 
Even naast de kwestie van de laptops, zijn er mensen met een iMac? :)

Hiero.

Ik kon kiezen.. een macbook pro of een iMac. Ik ben zelf student maar omdat ik bijna nooit een laptop nodig heb, ben ik voor een iMac gegaan. Wat een machien!
Enige jammerlijke is dat hij te groot is om uit de US te laten overkomen via je vriend :)
 
Even naast de kwestie van de laptops, zijn er mensen met een iMac? :)
Aaah je wilt een desktop......hmmm op dit moment is Imac sterk verouderd, wil je een fatsoenlijke cpu ed erin hebben dan betaal je je blauw, of je moet van zo'n uber scherm houden en daarvoor willen gaan, dan go for it. bAnders zonde van je geld :D

Spec's > geld= is imac faillure :P
 
Laatst bewerkt:
Hiero.

Ik kon kiezen.. een macbook pro of een iMac. Ik ben zelf student maar omdat ik bijna nooit een laptop nodig heb, ben ik voor een iMac gegaan. Wat een machien!
Enige jammerlijke is dat hij te groot is om uit de US te laten overkomen via je vriend :)
Ik heb deze wegens bepaalde redenen ook op de lijst der mogelijkheden geplaatst :) Ook al was ik in de eerste plaats op zoek naar een zeer compacte laptop.

Die zal inderdaad te groot zijn om te laten overkomen, maar ik denk toch dat ik best afstap van dat plan.
Aaah je wilt een desktop......hmmm op dit moment is Imac sterk verouderd, wil je een fatsoenlijke cpu ed erin hebben dan betaal je je blauw, of je moet van zo'n uber scherm houden en daarvoor willen gaan, dan go for it. bAnders zonde van je geld :D

Spec's > geld= is imac faillure :P

Standaard MacBook Pro kost 1199 euro, iMac 1149 euro.
Pro: 13-inch: 2,4 GHz
2,4-GHz dual-core Intel Core i5
4 GB, 1333 MHz
500 GB, 5400 rpm1
Intel HD Graphics 3000

iMac: 21,5": 2,5-GHz
2,5-GHz quad-core Intel Core i5
Resolutie van 1920 x 1080
4 GB (twee maal 2 GB)-geheugen
500 GB harde schijf1
AMD Radeon HD 6750M
met 512 MB

De iMac heeft betere specs toch? Voor €50 minder...
 
onderhandelen zal dit bedoelen: http://buyersguide.macrumors.com/

Slechte tijd dus om een imac nieuw aan te schaffen, beter wacht je op de nieuwe modellen. Het is trouwens over het algemeen een slechte tijd om Apple te kopen doordat veel producten EOL of half cycle zijn. Alleen de iphone is eigenlijk interessant, hoewel wachten op de 5 misschien ook een goed idee is.

imac zal in verhouding uiteraard altijd wat betere specs hebben, maar de SSD disks in de Air's maken veel goed op gebied van snelheid.
 
Het komt er dus eigenlijk op neer dat, of ik nu een Air, Pro of iMac kies, ik sowieso best nog enkele maanden wacht? :D
 
Thanks trouwens, handige site!
Ze verwachten een nieuwe Air en nieuwe Pro ergens in april, en de iMac raden ze compleet af om te kopen, aangezien er héél binnenkort een nieuwe zal komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven