XXL Nutrition

Macrofitten naar droge 90KG (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Again, sick bench!!
Thanks!

Weet je dat ik dankzij jouw post terug ging kijken in m’n vorige training.
Was er echt van overtuigd dat ik toen op de max zat met 97,5kgx 8 en nu dus minder pakte.

Blijkt dat ik gewoon onbewust een volume pr op 95kg te hebben gezet terwijl ik adgelopen maandag minder zwaar wilde gaan na het feest van afgelopen zondag :roflol:
Wat psychologische barrieres toch doet..
 
Lichte keelontsteking hier en merk dat aan mn energielevels.

Gisteren lower body day gehad.
In ieder geval gesquat, kuiten goed aangepakt en leg curls, extentions en leg raises gedaan met redelijk gewicht maar niet gelogd.

Helaas was het te laat om ook nog deadlift form te oefenen dus die maar helemaal geskipt ipv fout blijven doen.

Upper VAn vandaag

Incline 3-4 x 6-8
80x6 77,5x8 77,7x7

Pull-up 3-4 x 6-8
12x8 12x8 12x3 bal viel:emo: gelijk door met 10xbw 3x12+6xbw

DB Bench 2-3 x 8-10
40x9 40x6 volgende keer meer reps

Dumbbell row 8-10 2
38x8 36x8 gewicht pr

Side raise
10kgx8 8kgx9 8kgx8

Al met al redelijke training buiten moeten skippen armen ivm tijd.
Jammer dat energie die ik normaal wel heb ontbrak.
Volgende keer maar caffeine of PWO pakken in zo’n geval.
 
Soms snapt mijn lichaam er even helemaal niks van.
Ik probeer toch echt te bulken, echter woog ik vanochtend 84,7.
1.7kg lichter dan 2 weken geleden.

Gisteren 2 prima trainingen gehad (ub&lb op 1 dag) en veel preworkout en caffeine op dus verklaar het dan maar als vochtverlies maar toch geloof ik nooit dat dat alles is.

Qua training ben ik sommige spiergroepen ook iets achteruit gegaan.
Ga nu stricter tracken en als ik flink boven target zit de volgende dag minder compenseren.
Schat blijkbaar toch te hoog in.
Shape dan weer niks mis mee.
WgaUApd_d.jpg


Lower Di

Calf raise standing 3x 8-10
24x10 24x10 24x10

Seated Calf 2-3 x 6-8
120x10 matrix 120x10 120x10

Dl 3-4 x 6-8
20x15 40x10 80x8 8 8

Squat 3-4 x 4-6
40x15 80x10 120x2 wtf en slechte uitvoering. 110x7 110x6 die gingen gelukkh wel lekker 110x6

(Leg press 2-3 x 8-10)
250x8 10met bounce skipped

Leg curl 2-3 x 8-10
82x 8 8 8 lying

Leg ext
93x10 matrix 93x10 93x10
 
Upper DI:
Bench 3-4 x 6-8
20x15 60x12 97,5x6pr 95x6 95x6

Back Row 3-4 x 6-8
40x12 40x12 7x85 6x85 6x85 82,5x7 uitvoering kan beter

Military Press 2-3 x 6-8
42,5x 8 8 8
Heel dom. Door telfout 42,5 gepakt waar ik 47,5 moest pakken :’)
volgende x 47,5

Lat Pulldown PL 2-3 x 8-10
175x10 175x8 172,5x8

Lying Triceps ext barbell. 2-3 x 8-10
50x8 50x4 heel smalle grip toen 2 halve reps eruit geperst 45x 9

Incline Biceps Curl 2-3 x 8-10
26x 4 daarna met hulp.. zwaar 22x8 ging prima

Leg raise
20 20 20 20

Side Raise
Cable matrix 10x 10 12,3x8+2 jerky 10x10 8x10kg

Al met al toch lekkere training. Pr op de bench en verder prima gewichten. Volgende keer met deze gewichten volume uitbouwen en uitvoering verbeteren.
 
Soms snapt mijn lichaam er even helemaal niks van.
Ik probeer toch echt te bulken, echter woog ik vanochtend 84,7.
1.7kg lichter dan 2 weken geleden.
Deed mijn lichaam maar zulke rare dingen..

Ik kan over het algemeen precies voorspellen wat er gebeurt wanneer ik een bepaald iets doe of eet.

Blijf het zeggen, maar vind dat je een erg pleasing shape hebt:thumbs:
 
1,7 kg kan prima vochtverlies zijn, zijn hele onderzoeken over. Met name onderzoeken op krijgsgevangen die weken niet afvallen en dan plots enorme hoeveelheden vocht verliezen hebben de krachtsport inzicht gegeven in dit fenomeen.
 
Je hebt twee trainingen op een dag gedaan en je geeft aan dat je van de preworkout/caff vochtverlies kan hebben (heb daar zelf geen kennis van).

Dan zou die 1,7 kg niet heel vreemd zijn toch. Aankomende dagen gewicht tracken en kijken waar je op uitkomt.
Als je dan alsnog dik in de min zit kcals verhogen.
 
Deed mijn lichaam maar zulke rare dingen..

Ik kan over het algemeen precies voorspellen wat er gebeurt wanneer ik een bepaald iets doe of eet.

Blijf het zeggen, maar vind dat je een erg pleasing shape hebt:thumbs:
Als ik die tailleschommelingen van jou zie gebeuren er toch ook wel rare dingen soms :p

Voorspelbaarbeid is heerlijk toch!

Ben met Bodybuilding wel echt steeds beter mijn lichaam leren kennen.

Blijf die complimenten waarderen! Reden temeer om door te gaan.

1,7 kg kan prima vochtverlies zijn, zijn hele onderzoeken over. Met name onderzoeken op krijgsgevangen die weken niet afvallen en dan plots enorme hoeveelheden vocht verliezen hebben de krachtsport inzicht gegeven in dit fenomeen.
Ah 2green . Leuk dat je meeleest. Weet nog goed dat ik begon met ub/lb jaar of 2 geleden. jij was een van de eerste die mij brosplit uit mn hoofd praatte en op lyle macdonald ub/lb wees. Sindsdien beste gegaind van mn leven!

Bijzonder onderzoek. Hou het ook gewoon op grotendeels vochtverlies. Benen waren ook best puffy van tevoren. Daar zie ik het meestal het eerste aan.

Je hebt twee trainingen op een dag gedaan en je geeft aan dat je van de preworkout/caff vochtverlies kan hebben (heb daar zelf geen kennis van).

Dan zou die 1,7 kg niet heel vreemd zijn toch. Aankomende dagen gewicht tracken en kijken waar je op uitkomt.
Als je dan alsnog dik in de min zit kcals verhogen.
Jep preworkout met dmba, opvolger dmaa en caf. Dus dat kan vochtverlies of ander massaverlies door verhoogde hartslag en metabolisme in de hand hebben gewerkt.

Je zegt precies wat ik ergens in mn hoofd dacht en dat is exact het plan voor de komende dagen. Alles tracken en liever iets te hoog dan te laag. Verwacht dan zeker een hoger gewicht neer te kunnen zetten.

Verder ben ik bezig met een nieuw voedingsschema. Heb even een apart topic aangemaakt die hier: Nieuw UB/LB schema te vinden is.
Alle feedback is welkom!
 
Ah 2green . Leuk dat je meeleest. Weet nog goed dat ik begon met ub/lb jaar of 2 geleden. jij was een van de eerste die mij brosplit uit mn hoofd praatte en op lyle macdonald ub/lb wees. Sindsdien beste gegaind van mn leven!

Bijzonder onderzoek. Hou het ook gewoon op grotendeels vochtverlies. Benen waren ook best puffy van tevoren. Daar zie ik het meestal het eerste aan.

Schuldig :) en zie dat je inmiddels als een heel eind verder bent, knap werk en leuk draadje om te lezen (iets met gedeelde smart ;) )

Ik zou het ook bij vochtverlies houden, maar ken het eigenlijk alleen bij afvallen, niet bij aankomen gezien je gains. Mocht je erachter komen ben ik heel geinteresseerd in de reden.
 
Mocht je erachter komen ben ik heel geinteresseerd in de reden.
M'n grootste drop was na oud en nieuw. 1.2kg in vergelijking met voor jaarwisseling. Dat is het best te verklaren door Loveland waar ik toen was i.c.m. de geestverruimende middelen die ik toen nam:rolleyes:

Misschien reageert of mijn metabolisme en of mijn hartslag gewoon heel erg op stoffen als DMBA, Caffeine etc.
Zal hartslag eens een keer bijhouden en vergelijken op trainingsdagen met pre en zonder pre.

Schuldig :) en zie dat je inmiddels als een heel eind verder bent, knap werk en leuk draadje om te lezen (iets met gedeelde smart ;) )
Thanks! leuk om te horen. Zal binnenkort ff een vergelijkingsfoto erin gooien. Soms ben ik verbaasd hoe ver ik afgelopen 2 jaar ben gekomen, zeker in vergelijking met daarvoor.
En dan ook nog meenemend dat ik in die 2 jaar een goede 9 maanden niks gedaan heb...
 
Gisteren leg day was een vage training.
Slecht geslapen en slap gevoel.
Op een gegeven moment zwarte vlekken, licht in hoofd, veel zweten.
Hartslag wel normaal.
Dus stuk rustiger aan gedaan met minder volume.

Squats, leg press, calve raise standing en seated, leg curl gedaan. Maar niet logwaardig.

Vandaag wel lekkere training gehad.
Gewichten onder of op pr niveau maar in ieder geval wel goede pomp.

Incline press 3 x 8-10
8x80 6x80 6x77,5

Pullup
12kx9 12kx8 12kgx8

DB Bench 3 x 8-10
40x9 38x8

Side raise dumbbell 3x 10-12
10x9 10x7 8x7 6x7 geztrekte arm

Dumbbell Row 3 x 8-10
38x9 38x8 kapot zwaar

Skull crushers 3 x 10-12
Rom voelde te geforceerd, nog teveel spierpijn. Waarschijnlijk met de pwo dinsdag mn tricep overtraind. Cable pulls met 30 en 25 kg gedaan zat helemaal vol.

Barbell ez Curl 2 x 10-12
45x 8 45x5 zat er echt doorheen

Cable back rows
55x 12 55x10

Standing dumbbell bent laterals 2x10-12
Geen tijd meer om te proberen dus volgende week doen.

Dan ook beginnen met nieuwe schema. Ben benieuwd! Vraag me wel af of ik gelijk volgas moet gaan (groot deel oefeningen is hetzelfde) of recomp moet doen. Heb steeds meer lichte pijntjes en gewichten zijn rond een plateau nu. Train solid 8 weken. Thoughts?
 
Even hardop denken, misschien zeg ik dan iets zinnigs waar je zelf nog niet aan dacht (vermoedelijk wel... maar noem het toch omdat ik zo eigenwijs ben):

- voordat je een nieuw schema doet zou ik wel eerst uitzoeken waar je op vast loopt. Slecht moment voor een nieuw programma.
- Je geeft het eigenlijk al aan, je kracht lijkt nog steeds toenemende, maar je totale vermoeidheid neemt sneller toe, dus neemt je performance af = rust nodig voor max gains.
- doe je aan rustweken, deload, e.d? hoe vaak? waarom nu niet?
- plateau's: hoe lang? verwacht toch een redelijk voorspelbare voortgang op jouw niveau.
- pijntjes, vermoeid lijf is bij mij altijd een duidelijk signaal dat ik te veel gevraagd heb, maar dit verschilt echt per persoon. Sommige mensen hebben dit juist wanneer ze precies goed trainen en de gains van hun leven maken.

Je nieuwe schema:
- wat is er anders aan je nieuwe schema straks? hoe vaak verander je je schema, ieder 6 tot 10 week of nooit? (beiden werken prima... 2e kan saai zijn).
- gezien je niveau zit je (toevallig?) rond het niveau dat er vaak een wat meer gevorderde programma nodig is, is dat de reden?
- ga je in volume omhoog in je nieuwe schema? hoeveel? Heb je een vergelijking per spiergroep?
- ga je met alle spiergroepen ineens in volume omhoog? waarom? op dit forum lijkt dat een trend te zijn, maar waarom werk doen als het niet nodig is/tegen werkt?
- heb je in je nieuwe schema verschillende repranges om o.a. pijntjes e.d. tegen te gaan en andere benefits?
- werk je nog steeds met mcdonald zijn RPE van 8-9? ga je in je nieuwe schema verschillende rpe's om bovenstaande reden opnemen?
- rekening gehouden met overlap in de oefeningen? heb bijvoorbeeld in mijn huidige training geen incline bench, abs, etc omdat die al door andere (te) veel gepakt wordt, extra trainen zou ze hinderen.
- etc.

Hoef geen antwoorden op al deze vragen, tenzij je iets wil bespreken. Meer een reminder. Zijn allemaal dingen die ook in mcdonald zijn programma verwerkt zitten.

p.s. je trainingresulaten, mogelijk beinvloed door vermoeidheid, geven aan dat je nogal instort na je eerste set. mcdonald vraag om een rpe van 8-9, waardoor dat normaal gesproken niet zo gebeurd. Wat is hier aan de hand?
 
Ik zou 2 trainingen pakken op een lager gewicht en daarna doorgaan zoals je normaal zou doen.
Maar je kan zelf het beste aanvoelen of dit echt nodig is of niet.
 
Zo. Heb ff de tijd om alles van 2green te beantwoorden want staan veel nuttige in. Wel ff in een spoilertje

Even hardop denken, misschien zeg ik dan iets zinnigs waar je zelf nog niet aan dacht (vermoedelijk wel... maar noem het toch omdat ik zo eigenwijs ben):

- voordat je een nieuw schema doet zou ik wel eerst uitzoeken waar je op vast loopt. Slecht moment voor een nieuw programma.

Compleet nieuw zeker niet, alleen sommige iso oefeningen toevoegen die ik miste. 80% blijft hetzelfde

- Je geeft het eigenlijk al aan, je kracht lijkt nog steeds toenemende, maar je totale vermoeidheid neemt sneller toe, dus neemt je performance af = rust nodig voor max gains.

Week deload it is!

- doe je aan rustweken, deload, e.d? hoe vaak? waarom nu niet?

af en toe een week vakantie gehad. Maar vaak alchohol dan en niet optimale voeding dus deloed is nu een goed plan.

- plateau's: hoe lang? verwacht toch een redelijk voorspelbare voortgang op jouw niveau.
- pijntjes, vermoeid lijf is bij mij altijd een duidelijk signaal dat ik te veel gevraagd heb, maar dit verschilt echt per persoon. Sommige mensen hebben dit juist wanneer ze precies goed trainen en de gains van hun leven maken.

Je hebt me aan het denken gezet. Waarschijnlijk te hard vooruit gegaan met gevolg voor

Je nieuwe schema:
- wat is er anders aan je nieuwe schema straks? hoe vaak verander je je schema, ieder 6 tot 10 week of nooit? (beiden werken prima... 2e kan saai zijn).

Paar kleine dingen na 8 weken steeds. Nu weer wat tweaks en checks of het geheel klopt.

- gezien je niveau zit je (toevallig?) rond het niveau dat er vaak een wat meer gevorderde programma nodig is, is dat de reden?

Misschien dan wel niet toevallig maar niet over nagedacht :p

- ga je in volume omhoog in je nieuwe schema? hoeveel? Heb je een vergelijking per spiergroep?

Heb een topic over nieuwe schema in de trainingsschema sectie! Vergelijk hem daar ook met oude.

- ga je met alle spiergroepen ineens in volume omhoog? waarom? op dit forum lijkt dat een trend te zijn, maar waarom werk doen als het niet nodig is/tegen werkt?

Alleen als ze achter lopen en volume mijns inziens te laag is ;)

- heb je in je nieuwe schema verschillende repranges om o.a. pijntjes e.d. tegen te gaan en andere benefits?

Jup!

- werk je nog steeds met mcdonald zijn RPE van 8-9? ga je in je nieuwe schema verschillende rpe's om bovenstaande reden opnemen?
- rekening gehouden met overlap in de oefeningen? heb bijvoorbeeld in mijn huidige training geen incline bench, abs, etc omdat die al door andere (te) veel gepakt wordt, extra trainen zou ze hinderen.
Hoef geen antwoorden op al deze vragen, tenzij je iets wil bespreken. Meer een reminder. Zijn allemaal dingen die ook in mcdonald zijn programma verwerkt zitten.

Zou jij aanraden ene training meer voluit
Te gaan dan andere training? Ga me trouwens maar eens wat meer inlezen nog in lyle macdonald.

Overlap hou ik zeker rekening mee. Daarom ook paar dingen geskipt


p.s. je trainingresulaten, mogelijk beinvloed door vermoeidheid, geven aan dat je nogal instort na je eerste set. mcdonald vraag om een rpe van 8-9, waardoor dat normaal gesproken niet zo gebeurd. Wat is hier aan de hand?

Te vol gegaan blijkbaar! Hier rekening mee gaan houden. Goed hier even bij stil te staan.


Ik zou 2 trainingen pakken op een lager gewicht en daarna doorgaan zoals je normaal zou doen.
Maar je kan zelf het beste aanvoelen of dit echt nodig is of niet.
Ik neem gewoon voor de zekerheid toch maar een week.
Heb het idee toch wekenlang teveel gevraagd te hebben.

Kan ik gelijk op een rustige manier met focus op oefening schema eigen maken.
 
Goed besluit om even je rust te nemen! Daarna weer gas erop :D
 
Training van vandaag.
Mezelf toch bedacht en volgorde bij lb ub rust lb ub gehouden ipv omdraaien.
Nooit last gehad of in moeten houden op ub day dus geen reden te veranderen & legs zijn zwakker bij me.

Plan was trouwens om calves en buik niet te deloaden omdat ik daar 0,0 pijntjes heb.
Toch calves maar wel gedeload omdat ze onverwachts zwaar voelden.

Lower ma
5 minuten opwarmen, 6 minuten foamrollen en rekken/ strekken

Standing dumbbell calf raise 3 x 8-10
Tg 3x 24x10
24x9 16x10 12x10

Seated Calf smith machine 3x 8-10

70x10

DL 5 x 5
70x5

Leg press laag en smal 3 x 8-10 quads
110x10 voelde hem nog best goed 90x10 90x10


Leg extention 3 x 8-10
Leg ext 54x10 50x10 50x10 verzuring

Leg raise schuin 4x20
20 15 14 12

Supermans 3 x 30+30 sec

Upload later deadlift filmpje voor form check! Ben wel benieuwd nu.
Verder voelt benen alsof ik getraind heb maar niet enorm gesloopt. Best lekker eigenlijk.

Edit: Deadliftvid

 
Laatst bewerkt:
Deadlift is al stukke beter!

Niet heel veel tijd om uitgebreid te kijken, wat me wel meteen opvalt is dat er veel beweging in je schouderbladen zit. Zowel soms omhoog als naar achteren.
Proberen meer te fixeren.
 
Niet heel veel tijd om uitgebreid te kijken, wat me wel meteen opvalt is dat er veel beweging in je schouderbladen zit. Zowel soms omhoog als naar achteren.

Zie nu ik het terugkijk inderdaad!
Thanks again. Je hebt mn vorm al heel veel verbeterd. Was ook echt nodig...
 
Vind hem idd goed ogen! Net zoals de definitie op de armen :wanker:
 
Back
Naar boven