Fitness Seller

Macros berekenen

Bezoekers in dit topic

reinier

Novice
Lid geworden
17 jan 2019
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
72kg
Vetpercentage
9%
Hallo allemaal,

ik zal me even kort voorstellen ben een jongen van 26 jaar oud die nu net 1 jaar traint. dit jaar
heb ik ook wel nodig gehad om te bepalen wat goed voor mij is in grote lijnen dan ( voeding & training )

Qua lichaamsbouw ben 1.81 lang en momenteel 70 kilo exact een jaar geleden ben ik begonnen op 58 kilo
wat dus veel te laag is ( door slechte voeding , drank , drugs etc) dit is ook mijn beweegreden geweest om te gaan trainen en moet zeggen dat het echt een soort van verslaving is geworden, door de maanden heen begon ik steeds meer te leren dat voeding echt cruciaal is vooral voor mij omdat ik dus Ectomorph ben.

mijn doel uiteindelijk is om goed door te trainen en uiteindelijk door de jaren heen een hele mooie Physique op te bouwen en goud droog te worden.

mijn vraag uiteindelijk is is hoe ik het beste mijn macros kan berekenen ? want wil wat doel gerichter werken om wat bodyfat aan te komennn is momenteel <10% van de 12 kilo wat ik ben aangekomen is mischien paar 100 gram maar vet of is dat wel goed??

ik zou graag wat advies hierover willen krijgen want is nogal lastigg

Gr, Reinier.
 
Hoe weet jij zeker dat je onder de 10% zit?
 
ik heb het idee ook soms dat ik te veel train 5 dagen in de week split ( soms 6) .. en dat ik daardoor teveel verbrand en te weinig aankom daardoor
of is dat onzin wat ik nu zeg
 
Waarom niet gewoon een fb schema? of ub/lb?
Dan pak je in ieder geval alle spiergroepen meer keren per week.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/

Foto zegt meer over vet%. Mensen hier kunnen wel aardig inschatten.

Als je al weet dat je te weinig eet... dan ben je iig geen ecto ;)
Post hier eens wat je nu eet? En bereken maar eens de macro's van wat je dus daadwerkelijk eet. Dat zal mogelijk nog wel tegenvallen... :o
 
dat is waar ik ga binnenkort toch weer veranderen van schema denk ik PPL lijkt me ook wel leuk keer iets anders.
over de foto's heb ze bijgevoegd dus ben benieuwd !

wat ik nu eet is:

ontbijt ( 11.00)
shake ( 500ml melk 100 gr havermout 1scoop Whey eiwit met halve banaan 1 kiwi en aardbeitjes in de blender )

12 uur :3 eitjes

14.00 : over gebleven avondeten van gister

16.00 : 125gr kipfilet met champignons paprika broccoli en 100 gr ( gekookt )volkoren rijst

training 17.15 tot 18.45

post workout shake zelfde als om 11.00

20.00 avond eten

22.00 kwark 500 gr

00.00 avond eten

dit is ongeveer wat ik eet op een dag het kan wel afwijken natuurlijk omdat avondeten elke dag anders is heb niet echt vaste prepmeals eigenlijks behalve de kipfilet
verder zal ik me is bezighouden met het allemaal berekenen morgen

begin.png


GetAttachmentThumbnail.png
 
foto 1 is begin januari 2018 & foto 2 is nu

hierbij moet ik zeggen dat ik momenteel niet werk, dus eigenlijks alleen maar na de gym ga elke dag. ik verbrand wel heel snel mede daardoor heb ik liever paar keer avondeten op een dag
 
Je voeding zegt eigenlijk niets. Geen hoeveelheden en geen macro's.
Weeg alles af en bereken alles. Dan weet je je kcal en ekv hoeveelheden. Dan valt er pas wat te zeggen.

Of je nu brood eet of avondeten.. als het aantal kcal hetzelfde is maakt het iet uit wat je neemt.
Over het algemeen kan je met brood snel aan veel kcal komen in een kleiner volume. Sneller dan met aardappel/groente/vlees.
Warme maaltijd nemen is dus puur voorkeur... maar bij hetzelfde aantal kcal verbrand je het een niet sneller dan het ander.
Veel mensen ervaren wel vaak dat warm eten meer "vullend" kan zijn. Maar dat is heel wat anders.

Ik zou me ook maar eens goed inlezen over rust en herstel. Zoveel trainen kan ook tegen je werken en juist spieropbouw verminderen.
 
Back
Naar boven