MuscleMeat

Macro's (hoog eiwitinname) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheRowan13

Novice
Elite Member
Lid geworden
15 jan 2014
Berichten
20
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Ik heb een vraag ik zie heel veel mensen op dit forum met een zeer hoog inname van eiwitten per dag die niet de standaard 1,8/2,2gr per kilo lichaamsgewicht voldoen.

Wat is meestal de reden van zon hoog eiwitinname?

Mijn macros zijn e/k/v 175/420/95 3200kcal bij een lichaamsgewicht van 76kg, wat kan het mij brengen om mijn eiwitinname te verhogen?
 
Ik heb een vraag ik zie heel veel mensen op dit forum met een zeer hoog inname van eiwitten per dag die niet de standaard 1,8/2,2gr per kilo lichaamsgewicht voldoen.

Wat is meestal de reden van zon hoog eiwitinname?

Mijn macros zijn e/k/v 175/420/95 3200kcal bij een lichaamsgewicht van 76kg, wat kan het mij brengen om mijn eiwitinname te verhogen?
Zij kijken naar de verhoudingen van de macro's van het totaal aantal calorieen en niet naar de grammen per lichaamskilo
 
Ik heb een vraag ik zie heel veel mensen op dit forum met een zeer hoog inname van eiwitten per dag die niet de standaard 1,8/2,2gr per kilo lichaamsgewicht voldoen.

Wat is meestal de reden van zon hoog eiwitinname?

Mijn macros zijn e/k/v 175/420/95 3200kcal bij een lichaamsgewicht van 76kg, wat kan het mij brengen om mijn eiwitinname te verhogen?
Is nergens voor nodig om hoger te gaan, kan je beter meer carbs innemen zoals jij doet.
Ga zo door!
 
Is nergens voor nodig om hoger te gaan, kan je beter meer carbs innemen zoals jij doet.
Ga zo door!
Dat dacht ik zelf ook al, alleen heb echt moeite met 420 carbs heb je miss tips om aan veel carbs te komen redelijk clean want dat lukt me meestal net met pijn en moeite[emoji28]

Thnx!
 
Dat dacht ik zelf ook al, alleen heb echt moeite met 420 carbs heb je miss tips om aan veel carbs te komen redelijk clean want dat lukt me meestal net met pijn en moeite[emoji28]

Thnx!
Weet niet wat je ontbijt is, maar extra havermout/brinta vind ik zelf super makkelijk.
En anders een shake met havermout/brinta en eventueel whey/melk oid voor de smaak erbij.
 
Zijn onderzoeken die aantonen dat tot 1,8 gram per kg lichaamsgewicht eiwit bevorderend werkt voor je spieropbouw. Nog meer verhogen heeft weinig effect.

Ik persoonlijk hou het echt op 2 gram of hoger om er zeker van te zijn dat de aminozuurprofielen uit de eiwitten die ik consumeer ook het beste zijn voor spieropbouw. Bijv eiwit uit kip > eiwit uit graan. Dit is voor mij de reden soms iets hoger te gaan. Maar meer dan dat zal je niks of bijna niks verder helpen en kun je beter dat aantal grammen aan carbs eten.
 
Ik vind vlees gewoon lekker en als ik veel carbs eet zie ik eruit als een ballondier die 8 maand zwanger is.
 
Waarom? Liever te veel dan te weinig.
 
Dat ^
Ik tel verder alleen de dierlijke eiwitten, daarmee zit ik om en nabij de 2 gram per kg lichaamsgewicht.
Als ik de plantaardige eiwitten er bij tel dan ga ik daar ruimschoots overheen.
Ook heb ik meer dan 400 gram KH per dag dus als ik eiwit zou verlagen moet ik dat weer verhogen en ik krijg t al moeilijk weg:rolleyes:
+ vlees vind k lekker :)
 
Ik heb een vraag ik zie heel veel mensen op dit forum met een zeer hoog inname van eiwitten per dag die niet de standaard 1,8/2,2gr per kilo lichaamsgewicht voldoen.

Wat is meestal de reden van zon hoog eiwitinname?

Mijn macros zijn e/k/v 175/420/95 3200kcal bij een lichaamsgewicht van 76kg, wat kan het mij brengen om mijn eiwitinname te verhogen?
Ik zit hoger omdat ik de eiwitten uit brood, oats, erwten , groente allemaal meetel. Volgens het topic van JW is het aminozuurprofiel van deze niet goed. Alleen de eiwitten uit zuivel, vlees eieren etc zijn volwaardig. Ik heb maar 180 gram per dag nodig, maar eet 220-230 gram omdat ik ook dus eiwitten eet zonder een goed aminozuurprofiel..
 
Ik zit hoger omdat ik de eiwitten uit brood, oats, erwten , groente allemaal meetel. Volgens het topic van JW is het aminozuurprofiel van deze niet goed. Alleen de eiwitten uit zuivel, vlees eieren etc zijn volwaardig. Ik heb maar 180 gram per dag nodig, maar eet 220-230 gram omdat ik ook dus eiwitten eet zonder een goed aminozuurprofiel..

Het combineren van die producten zorgt wel voor een compleet aminoprofiel.
 
Het combineren van die producten zorgt wel voor een compleet aminoprofiel.
Dus ik kan ook lekker gelatine gaan eten? Beter safe than sorry. Ik verloor veel spiermassa eerder met dieeten en voor mij was deze factor het eten van weinig eiwitten uit dierlijke bronnen. Die vegangains shit steeg me naar mn hoofd :D:o
 
Back
Naar boven